نباید اجازه داد دشمنان از موضوع دریاچه ارومیه سوء استفاده کنند/شورای نگهبان. پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی است


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883327

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مردم و متولیان امر نباید اجازه سوء استفاده از موضوع دریاچه ارومیه را به دشمنان بدهند بنابراین باید با بصیرت و همدلی در بین خود این موضوع را مدیریت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ؛ آئین زیارت سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نقاط آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه به بررسی موضوعات این روز پرداختند که به شرح زیر است.


نباید اجازه داد دشمنان از موضوع دریاچه ارومیه سوء استفاده کنند

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این نماز جمعه ارومیه افزود: خشکسالی در سال های اخیر کشور و منطقه را تهدید کرده و این معضل و کاهش بارندگی ها بر دریاچه ارومیه تاثیر منفی گذاشته است.

وی با بیان اینکه کمبود بارندگی مهم ترین عامل کاهش آب دریاچه ارومیه است، گفت: قومی، سیاسی و امنیتی موضوع درست نیست و مسئولان و غیر مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت در احیای دریاچه موثر بود، گفت: دریاچه با جمع آوری خیابان احیا نمی شود، بلکه ضرورت احیای آن مدیریت مصرف آب و توجه به علم و دانش است. تحقیقات دانشگاهی همراه با راه حل های دیگر.

وی با اشاره به اینکه در روایات اسلامی نماز نیز راهی برای طلب رحمت الهی است، یادآور شد: اگرچه ممکن است برخی رسانه ها این موضوع را به سخره بگیرند، اما خواندن دعای استخاره نیز بارها در این زمینه برجسته شده است.

حجت الاسلام قریشی سپس با اشاره به موضوع قاچاق پوشاک افزود: مسئولان ذیربط در این زمینه سخت گیری نمی کنند در حالی که برخورد ملایم در این حوزه مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه در صورت عدم برخورد جدی با قاچاق پوشاک آسیب جدی به این بخش وارد می شود، ادامه داد: دست اندرکاران صنعت نساجی نگران این معضل هستند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به توجه مسئولان استانی به موضوع همفکری و همدلی در تحقق اهداف توسعه در آذربایجان غربی گفت: با وجود اینکه همه دستگاه ها در انجام وظایف خود تلاش می کنند، اما هماهنگی در راستای اهداف مشترک و ارائه اولویت ها بسیار کم است. در استان

خجت الاسلام قریشی تاکید کرد: در صورت هدایت و توجه به این امر در شورای برنامه ریزی استان، توسعه سریع در منطقه محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسئله غدیر خم یکی از شعائر مهم دینی است، افزود: اگر انسان به این موضوع و عظمت این موضوع اعتقاد دارد، نباید از هیچ اقدامی برای بیان عظمت این روز کوتاهی کند.


هیئت نگهبان؛ پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم گفت: عید سعید غدیر خم، عید غدیر خم است. روز ولایت و روز امیرالمومنین (ع).

امام جمعه میاندوآب افزود: در این روز باید با سنت های پسندیده ای مانند طعام که سنت علوی، حسنی و حسینی است، گسترش و ترویج شود.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عید غدیر خم گفت: میاندوآب دژ مستحکم استان است و مراسم دهه امامت و ولایت باید پرشور و باشکوه برگزار شود. ) اتفاق میافتد.

حسن زاده با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان؛ شورای نگهبان، شورای نگهبان، شورای نگهبان را نیز در نظر گرفت. او حافظ ارزش های انقلاب اسلامی و اندیشه های ائمه انقلاب است و همه باید از شورای نگهبان حمایت کنیم.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید قاطعانه عمل کند و مردم نیز از شورای نگهبان حمایت کنند، افزود: شورای نگهبان بارها نظام را از بحران ها نجات داده است.

وی همچنین در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته خود گفت: تقسیم انسان ها در قرآن خداوند متعال مردم را به دو دسته حزب الله و حزب شیطان تقسیم می کند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه باید پایگاه خود را مشخص کرد که در حزب الله باشد یا حزب الشیطان، تصریح کرد: نمی شود زمانی حزب اللهی بود و زمانی حزب شیطان بود.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: برخی نفاق دارند و منافق هستند در حالی که حزب الله یک چهره و یک نگاه به جامعه دارد اما حزب شیطان به دنبال تفرقه و اختلاف است.

وی با بیان اینکه کسانی که بین مسئولان ایجاد تفرقه می کنند در حزب شیطان هستند افزود: اسلام، اسلام وحدت، همدلی، همزبانی و وحدت است و حزب الله تفرقه و تفرقه ایجاد نمی کند.

حسن زاده با اشاره به اینکه در زمان غیبت امام زمان (عج) وحدت فقط حول پرچم ولایت پذیرفته شد، تصریح کرد: امروز این پرچم ولایت بر عهده ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای است.

وی افزود: این حزب الله است که وقتی اشتباهی را حتی از نزدیکان و عزیزانش می بیند باید در مقابل خود با آن برخورد کند، همان چیزی که در ابتدای انقلاب اسلامی شاهد بودیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه کسانی که به مردم خیانت کردند، اختلاس کردند و پول مردم را خوردند خیانتکار هستند و باید بی رحمانه با آنها برخورد شود، گفت: برای این انقلاب خون ریخته شده است و امکان ندارد عده ای جدید دست به کار شوند. مردم نسبت به انقلاب بدبین باشند و نظام و قوه قضائیه باید قاطعانه با این افراد برخورد کند.


«شورای نگهبان» حافظ «احکام اسلامی» و «قانون اساسی» است.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان یکی از شوراها محسوب می شود. مهم ترین نهادهای حکومتی، به گونه ای که تا مجلس مقننه وجود نداشت. ، مجلس و مصوبات آن را باطل می کند.

امام جمعه چهاربرج به وظایف شورای نگهبان اشاره کرد و دلیل اصلی نامگذاری این نهاد به شورای نگهبان را دو موضوع حفظ و حراست از احکام اسلام و پاسداری از قانون اساسی عنوان کرد. شورای نگهبان موظف است کلیه مصوبات مجلس را با توجه به عدم مغایرت با موازین اسلامی و قانون اساسی بررسی کند تا مصوبات مجلس در صورت عدم مغایرت با قانون اساسی و موازین آن باشد. شرعی، شکل قانونی داده شده است. شورای نگهبان علاوه بر این نقش مهم، وظیفه نظارت بر انتخابات را نیز بر عهده دارد و مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی نیز محسوب می شود.

وی بیان کرد: نظارت بر قانونگذاری، نظارت بر قوانین و مقررات شرعی، تفسیر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات، حضور در برخی مراسم و شوراها مانند حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور، شورای اسلامی، شورای بازنگری قانون اساسی و غیره این یکی از وظایف شورای نگهبان است.

جلالی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه اعتماد به آمریکا موجب رونق اقتصادی نمی شود، تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد بسیاری از کشورهایی که با آمریکا رابطه داشتند و به سیاست های واشنگتن اعتماد مطلق داشتند نه تنها به توسعه دست نیافتند. اما در بسیاری از موارد اعتماد آنها باعث نابودی دولت و اقتصاد آنها شده است.

وی افزود: درسی که از اقتصاد به هم ریخته ترکیه با تورم بسیار بالا می توان گرفت این است که به این نکته توجه کنیم که صرفاً برقراری ارتباط با آمریکا نه تنها بر اقتصاد و معیشت مردم تأثیر مثبت خواهد داشت، بلکه در بسیاری از موارد همچنین می تواند باعث فروپاشی اقتصادی شود

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تذکرات مقام معظم رهبری، تک محصولی ماندن اقتصاد ایران در دولت یازدهم و دوازدهم و سوءمدیریت در اقتصاد، طرفداران تفکر لیبرالی به جای برخورد دقیق با عامل تورم در اقتصاد. ، به دروغ ادعا کرد که هیچ ارتباطی با ایالات متحده ندارد. علت اصلی را ارائه دهید.

جلالی تصریح کرد: در کشور ما برجام در سال 1394 امضا و اجرا شد و جامعه را به سمت شرطی سازی سوق داد که آغازی بر بحران تورمی کشور بود. در چنین شرایطی رسانه های معاند دست به تغییر نگاه تحلیلی به کشور زدند که تا به امروز دنبال می شود.

وی بیان کرد: امیدواریم اقدامات مثبت اقتصادی دولت سیزدهم و تمرکز بر اقتصاد درون زا و برون زا موجب ثبات کشور شود و شرایط مناسب برای تنویر افکار عمومی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید