نبود وکلای متخصص / تشکیل کارگروه حقوقی در مجلس

ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800218

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: تقریبا با کمبود وکیل متخصص یا وکلای حرفه ای مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز گفت: تقریبا با کمبود وکلای متخصص مواجه هستیم و مجلس شورای اسلامی با تشکیل کارگروه حقوقی و علاوه بر آن تشکیل جلسات در تلاش است تا این خلاء را برطرف کند. با حرفه ای ها و کسب و کار، که طی آن به افزایش تعداد مشاوران حقوقی متخصص و وکلای حرفه ای پی بردیم.

وی گفت: بین وکلا حرفه ای و مشاوران حقوقی متخصص که می توانند صاحبان مشاغل را با حقوق خود و نحوه برخورد با بوروکراسی آشنا کنند، شکاف واقعی وجود دارد. بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل ناآشنا بودن با رویه‌های قانونی کار را دشوار می‌دانند و گاهاً متوجه می‌شود که این کمبود اطلاعات باعث شده است که صاحب کسب‌وکار به طور کلی ایده را متوقف کند یا کسب‌وکار خود را تعطیل کند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر سرفصل های تحصیلی برای تربیت مشاوران حقوقی متخصص و حقوقدانان حرفه ای ضروری است، گفت: متأسفانه رشته های حقوق در دانشگاه ها پاسخگوی نیازهای روز نیست. وی ادامه داد: دروس حقوق باید بازنگری شود تا دروس حقوق بین رشته ای را نیز در بر گیرد، به عنوان مثال دانشجوی حقوق در رشته حقوق تجارت می گذرد اما نه در حد و اندازه حقوق تجارت و 12000 قانون موجود.

فلاحی با اشاره به افزایش ظرفیت وکلا گفت: با مصوبه اخیر مجلس تعداد وکلا افزایش یافته و محدودیت ها تقریبا رفع شده است؛ همچنین ضوابطی برای پرهیز از اجاره نشینی در نظر گرفته شده است. مثلاً قرار شد وکالت و قاضی دلیلی بر معافیت از آزمون وکالت نیست و قاضی یا نماینده مجلس برای وکالت هم باید امتحان بدهد.

وی گفت: البته با افزایش ظرفیت وکلا انتظار داریم روندهای جدیدی به وجود بیاید تا فارغ التحصیلان این رشته های تخصصی و مورد نیاز جامعه و اقتصاد در آزمون و به عبارتی گرایش و آموزش پذیرفته شوند. اراده انجام می شود.»

دیدگاهتان را بنویسید