نتانیاهو اتهامات مربوط به برنامه هسته ای علیه ایران را تکرار کرد


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912359

نخست وزیر مسئول تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در اجلاس سالانه «ائتلاف یهودی جمهوری خواه» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ادعاهای خود درباره ماهیت برنامه هسته ای کشورمان را تکرار کرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مسئول تشکیل کابینه دولت صهیونیستی در سخنرانی خود در نشست سالانه ائتلاف یهودیان جمهوری خواه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، بار دیگر بر ادعاهای خود درباره ماهیت برنامه هسته ای کشورمان تاکید کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، وی در بخشی از سخنرانی خود به سخنرانی سال 2015 خود در کنگره آمریکا علیه توافق هسته ای ایران اشاره کرد و از انتخاب خود دفاع کرد.

نتانیاهو افزود: «می‌توانم به شما اطمینان دهم که رفتن به کنگره و به چالش کشیدن سیاست‌های رئیس‌جمهور در آن زمان که به او احترام می‌گذاشتم، انتخاب آسانی نبود.» من مخالف او بودم، اما به او احترام می‌گذاشتم. من این تصمیم را گرفتم زیرا در آن زمان نیز مانند اکنون معتقد بودم که مخالفت ها (آمریکا و رژیم صهیونیستی تحت برجام) موجودیت اسرائیل را تهدید می کند.

وی همچنین گفت: معتقد بودم که باید تمام تلاشم را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای انجام دهم.

تایمز اسرائیل ادامه داد: سخنرانی نتانیاهو در سال 2015 نتوانست قانونگذاران آمریکایی را به اندازه کافی تحت تاثیر قرار دهد تا مانع از برجام شود، توافقی که در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های ایران را کاهش می‌داد و بسیاری از دموکرات‌ها معتقدند که این سخنرانی به طور قابل توجهی به روابط اسرائیل آسیب وارد کرده است. با دموکرات ها

اما نتانیاهو در یک سخنرانی روز شنبه گفت که این امر منجر به بهبود روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی مخالف ایران شده است. نتانیاهو گفت که پس از این سخنرانی، تماس هایی از سوی رهبران عرب دریافت کرد که به او گفتند که چقدر تحت تأثیر قرار گرفته اند که نتانیاهو با رئیس جمهور آمریکا به این شکل روبرو شده است.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو که از ابتدا مخالف هرگونه مذاکره هسته ای با ایران بود و از هیچ تلاشی برای جلوگیری از برجام فروگذار نکرد، در حالی از دستیابی ایران به سلاح هسته ای که تنها رژیم آن در میانه است صحبت کرد. شرق با زرادخانه هسته ای خواهد آمد، اما صهیونیست ها هرگز به این مشکل اعتراف نکردند

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها این ادعاهای بی اساس را رد کرده و تاکید کرده اند که ماهیت برنامه هسته ای کشورمان کاملا صلح آمیز است و سلاح هسته ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید