نتانیاهو از سقوط و انحلال کابینه تل آویو استقبال کرد


ساعت: 03:40
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877420

نخست وزیر سابق و رهبر فعلی احزاب مخالف در واکنش به انحلال پارلمان و کابینه تل آویو، سقوط آنچه را «بدترین کابینه اسرائیل» خواند، فرصت خوبی خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین و رهبر کنونی اپوزیسیون، در واکنش به توافق نخست وزیر اسرائیل و وزیر خارجه اسرائیل برای انحلال پارلمان این رژیم، سقوط آنچه را «بدترین کابینه اسرائیل» خواند، فرصت خوبی خواند.

نتانیاهو در واکنش به آشفتگی سیاسی و بی ثباتی کنونی در تل آویو گفت: همه به سقوط کابینه ائتلاف لبخند می زنند و ادعا می کنند که ائتلاف تسلیم شده و غرور ملی ما را از دست داده است.

نتانیاهو با بیانیه‌ای در پاسخ گفت که دولت نفتالی بنت در مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی به‌شدت شکست خورده است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز از قصد خود برای تشکیل «دولت ائتلافی گسترده» خبر داد.

واکنش نتانیاهو ساعاتی پس از توافق نفتالی بنت، نخست وزیر و ژایر لاپید، وزیر امور خارجه برای انحلال کنست در روزهای آتی صورت گرفت.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، بنت و لاپید بر سر انحلال کنست در هفته آینده به توافق رسیده اند و در صورت تایید، لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی خواهد شد.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسرائیل در بیانیه ای اعلام کردند: بنت و لاپید پس از تلاش برای تثبیت ائتلاف به این نتیجه رسیدند که هفته آینده طرح انحلال کنست ارائه خواهد شد و پس از آن اولین طرح میزگرد ارائه خواهد شد. تایید شده . . «یک وزیر به نوبت اعدام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید