نتیجه جنگ: تحریم ها، گسترش ناتو، پوتین در غرب گرفتار شده است

نتیجه جنگ: تحریم ها، گسترش ناتو، پوتین در غرب گرفتار شده است

روز جدید : ولادیمیر پوتین، کمونیست کهنه کار و حریص روسی که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، همیشه به فکر احیای امپراتوری و ابرقدرت های از دست رفته جنگ جهانی دوم بوده است. پوتین در آخرین بار به اوکراین از طریق زمین، هوا و دریا حمله کرد. حرکت در 26 مارس سال گذشته.

هدف از حمله روسیه به اوکراین

هدف روسیه از حمله به اوکراین سرنگونی دولت قانونی این کشور و همچنین جلوگیری از پیشروی ناتو به شرق بود. اکنون پس از گذشت 88 روز، دولت اوکراین نه تنها سقوط نکرده است، بلکه روسیه به تازگی شهر ماریوپول را تصرف کرده است. این کشور نتوانسته به دو هدف اصلی خود یعنی سرنگونی دولت اوکراین و جلوگیری از گسترش ناتو به شرق دست یابد، زیرا فنلاند و سوئد اکنون در آستانه پیوستن به ناتو هستند.
خسارات نظامی هر دو طرف در طول جنگ، روسیه خسارات مالی و جانی زیادی به خود و اوکراین وارد کرد، زیرا هزاران سرباز روسی در جنگ کشته شدند و توانست مقاومت اوکراینی ها را متوقف کند.

فشار تحریم ها بر روسیه

روسیه به دلیل حمله به اوکراین تحت فشار تحریم های غرب و آمریکا قرار دارد و نکته قابل توجه این است که آمریکا و اروپا تاکنون 60 میلیارد دلار برای مقاومت به اوکراین پرداخت کرده اند که به معنای ادامه جنگ است. پوتین و اقتصاد او هر دو فلج هستند.

تحریم برای خرید انرژی از روسیه

علاوه بر این، غرب به دنبال کاهش یا به صفر رساندن خرید نفت و گاز خود از روسیه است که این تأثیر جبران ناپذیری دارد که طولانی شدن جنگ موقعیت پوتین را تضعیف کرده و به اعتراضات داخلی دامن می زند.

فرصتی برای ایران

حمله روسیه به اوکراین و سقوط پوتین به باتلاق غرب، فرصت طلایی را برای ایران فراهم می کند تا در سازش با غرب، نفت و گاز به اروپا بفروشد، برای مردمش دلار کسب کند و زیرساخت های اقتصادی را بازسازی کند و تولید را افزایش دهد که منجر به چنین روندی می شود. الان روس ها نفت و فولاد ارزان قیمت به کشورهای دیگر می دهند تا ایران نتواند نفت بگیرد یا فولاد بفروشد.

تعداد سربازان روس کشته شده به 28850 نفر رسید

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین امروز در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد سربازان روسی کشته شده در این جنگ به 28850 نفر رسیده است و دارای 169 بالگرد، 1278 دستگاه تانک، 3116 خودروی زرهی، 596 قبضه توپ، 59 موشک و 93 هواپیمای ضدهوایی است. سیستم ها. دفاع به روسیه نابود شدند. 2178 خودرو، 13 کشتی و قایق موتوری سبک نیز منهدم شد. 462 پهپاد روسیه منهدم و 104 موشک کروز خنثی شد. در 25 مارس، وزارت دفاع روسیه بیانیه ای صادر کرد که در آن کشته شدن 1351 سرباز روسی در اوکراین را تایید کرد.

روسیه به دنبال جذب شهروندان بالای 40 سال است

پارلمان روسیه طرحی را بررسی خواهد کرد که به شهروندان بالای 40 سال و اتباع خارجی بالای 30 سال اجازه خدمت در ارتش روسیه را می دهد. این خبر به عنوان نشانه ای از نیاز ارتش روسیه به تقویت خود در جنگ با اوکراین تعبیر شد. قانون فعلی فقط به شهروندان بین 18 تا 40 سال و اتباع خارجی بین 18 تا 30 سال اجازه می دهد اولین قرارداد خود را برای خدمت سربازی امضا کنند. روسیه در هشتاد و ششمین روز پس از حمله به اوکراین، تعداد زیادی نیرو و تجهیزات نظامی را از دست داد. بن هاجز، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که در حال بررسی پیشنهادی در دومای روسیه بود، گفت: «روسی ها آشکارا در مشکل هستند. این آخرین تلاش آنها برای جبران کمبود نیروی کار بدون ایجاد نگرانی برای جمعیت کشور است. کرملین به طور فزاینده ای برای پنهان کردن شکست های خود در اوکراین مشکل پیدا می کند.» روسیه همچنین می گوید این پیشنهاد راه را برای استخدام پرسنل پزشکی غیرنظامی، مهندسان و کارشناسان در روابط عمومی و عملیات نظامی هموار می کند.

بایدن قانون 50 میلیارد دلاری را برای نجات اوکراین امضا کرد

کاخ سفید می‌گوید جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت حمایت نظامی از کیف در مواجهه با تجاوز نظامی روسیه، رسماً لایحه کمک مالی ۴۰ میلیارد دلاری برای اوکراین را امضا کرده است. پیش از این نیز مجلس نمایندگان و سنا به این لایحه رای مثبت دادند.

زلینسکی: فقط دیپلماسی می تواند به جنگ پایان دهد

ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید تا زمانی که جنگ بین روسیه و روسیه خونین باشد، درگیری قطعا از طریق دیپلماسی پایان خواهد یافت.

آقای زلنسکی که در یک کانال تلویزیونی اوکراینی صحبت می‌کرد، همچنین تاکید کرد که گفت‌وگو و دیپلماسی می‌تواند بن‌بست در مذاکرات کیف و مسکو را حل کند.

روسیه مدعی است که محموله بزرگی از سلاح های غربی را در اوکراین منهدم کرده است
وزارت دفاع روسیه می گوید ارتش این کشور محموله بزرگی از سلاح های غربی را در شمال غرب اوکراین منهدم کرده است. به گفته مقامات روسی، این عملیات با موشک های دوربرد انجام شده است.

زلنسکی: اوکراین از جو بایدن قدردانی می کند

ولادیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت کشورش از امضای بسته کمک مالی ۴۰ میلیارد دلاری برای جو بایدن سپاسگزار است. وی گفت: رهبری ایالات متحده، رئیس جمهور بایدن و مردم آمریکا در حمایت از مبارزه اوکراین علیه تجاوز روسیه بسیار مهم هستند. ما انتظار کمک های دفاعی جدید و قدرتمند را داریم. اوکراین بیش از هر زمان دیگری به امروز نیاز دارد.

روسیه ورود بایدن و بلینکن را به این کشور ممنوع کرده است

روسیه 963 مقام آمریکایی از جمله آنتونی بلینکن، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا را پس از امضای بسته کمک مالی 40 میلیارد دلاری منع کرده است. این فهرست که توسط مقامات روسی اعلام شده، شامل ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا و معاون سابق وزیر امور خارجه است. ماه گذشته، وزارت خارجه روسیه ورود بوریس جانسون، لیز تراس، بن والاس و 10 تن دیگر از اعضای دولت بریتانیا را به این کشور ممنوع کرد.

صادرات گندم به روسیه و اوکراین و بازارهای مخوف را متوقف کنید

کاهش مورد انتظار در صادرات منطقه دریای سیاه بین روسیه و اوکراین برای برداشت 2022-2022 تنها هفت میلیون تن متریک است. اگرچه این 20 تا 30 درصد از صادرات جهانی را شامل می شود، اما این تنها 0.9 درصد از تولید گندم جهان (بین 700 تا 800 میلیون تن در سال) است. در بیشتر موارد گندم تولید شده در کشورها توسط مردم آن کشورها مصرف می شود و تولیدکنندگان نیز مانند سایرین از این خبر مطلع می شوند. در نوامبر گذشته، کشاورزان در سراسر جهان پس از شنیدن خبر تجمع نیروهای روسی در مرزهای اوکراین، شروع به کشت گندم بیشتری در مزارع خود کردند. علاوه بر این، مقادیر زیادی گندم در انبارهای جهانی ذخیره می شود. چین، هند، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر گندم کافی برای ذخیره شش تا دوازده ماه دارند و شاید بیش از یک سال گندم عملاً بیش از نیاز مصرفی آن بوده است. تولید بیش از حد جهانی گندم در سال 2020 کشورها را مجبور کرده است که به جای رشد بیشتر، ذخایر خود را مدیریت کنند. یعنی اضافه تولید مثل خشکسالی گاهی منجر به نوسانات تولید می شود و چند سالی است که با کاهش تولید مواجه هستیم.

تهاجم روسیه در زمانی رخ داد که ما در شرایط پسا رکود و کاهش تولید قرار داشتیم و اکنون به سمت افزایش تولید حرکت می کنیم که تنها محدود به گندم نیست، بلکه برای جبران کاهش صادرات تخمه آفتابگردان و سایر محصولات اوکراینی است. محصولات کشاورزی.

بنابراین، اگر گندم کافی است، چرا خاورمیانه و شمال آفریقا در معرض خطر واقعی گرسنگی هستند؟ در اینجا ما یک دلیل شناخته شده داریم: زنجیره تامین. اگرچه کاهش عرضه محصولات روسیه و اوکراین بخش کوچکی از تجارت جهانی است، اما بخش بزرگی از زنجیره تامین کشورهایی است که به شدت به واردات وابسته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید