نتیجه خدمات کمیته امداد کاملا محسوس است/ آماده همکاری و حمایت حقوقی از نیازمندان هستیم


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891891

جمادی با بیان اینکه نتایج خدمات این کمیته برای کمک به اقشار ضعیف جامعه قابل توجه است، گفت: این خدمات در پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم است و شاید اگر این خدمات نبود شاهد دو برابر شدن جرایم بودیم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در دیدار با مدیر کل و رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان بوشهر گفت: نتیجه خدمات کمیته امداد در کمک به نیازمندان استان کاملاً محسوس است. و دادگستری استان آماده هرگونه همکاری قانونی با کمیته مددکاری در جهت توانمندسازی بیشتر این مددجویان می باشد.

جمادی در ادامه از خدمات کمیته امداد در کمک به نیازمندان قدردانی کرد و افزود: اگر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) به نیازمندان ارائه نشود باید شاهد دو برابر شدن جرایم باشیم زیرا در روایات داریم که فقر می تواند منشأ بسیاری از جرایم و آسیب ها باشد

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد جرایم ناشی از کم کاری و ناتوانی مردم در امرار معاش بوده است، گفت: برآیند خدمات و فعالیت های اشتغالزایی کمیته امداد در پیشگیری از وقوع جرم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از این رو انسان دوستانه باید از کارگران این تشکل مردمی قدردانی کرد

رئیس قاضی استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از سیاست های کلان کشور حمایت و توانمندسازی اقشار ضعیف در نهادهای حمایتی است، خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه قضایی استان آمادگی هرگونه همکاری حقوقی اعم از ارائه مشاوره حقوقی رایگان، معاضدت حقوقی، مجازات های جایگزین حبس، معافیت از پرداخت هزینه دادرسی و ارائه هرگونه خدمات عام المنفعه و خیریه به خانواده ها را دارد. کمیته کمک .

در این جلسه محمدرضا میری مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر نیز گزارشی از آخرین وضعیت و خدمات یکسال اخیر به جامعه هدف این نهاد ارائه کرد و اظهار داشت: در اکثر فصول کاری و خدمت رسانی مردم محروم و نیازمند، بالاترین نمرات کشور را کسب کردیم.

میری با بیان اینکه بیش از 45 هزار خانوار با جمعیت بالای 90 هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند گفت: این آمار 7 درصد از کل جمعیت استان را نشان می دهد.

مدیرکل کمیته مددکاری استان بوشهر در ادامه یکی از تصمیمات مفید این نهاد در بحث مددکاری استانی را که جنبه پیشگیرانه نیز دارد، توانمندسازی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه ثابت شده است که مراجعین کمیته امداد کمترین پرونده را دارند. آنها قاضی به عنوان متهم یا مجرم در دادگاه ها دارند.

میری در ادامه با تاکید بر اینکه ارائه خدمات حقوقی یکی از موثرترین خدمات برای توانمندسازی مراجعین است، اظهار داشت: نگاه خیرخواهانه و دغدغه مند قوه قضائیه و کانون وکلا و پذیرش درخواست های حقوقی، ظرفیت این نهاد را برای رفع مشکلات افزایش می دهد. محرومیت از خانواده های نیازمند

وی در پایان با تشکر و قدردانی از حمایت های خوب قوه قضائیه و کانون وکلا خاطرنشان کرد: کمیته مددکاری استان همچون گذشته نیازمند حمایت بوده و آماده همکاری و تفاهم نامه در حوزه های حمایت حقوقی و قضایی است. مددجویان در چارچوب قانون است تا از این طریق بتوان به نیازمندان بیشتری در زمینه امور حقوقی استان کمک کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید