نتیجه سخت گیری با مردم همین است که می بینید

نتیجه سخت گیری با مردم همین است که می بینید

ضرغامی چند روز پیش گفت: چندی پیش در نمایشگاه دستاوردهای بانوان شرکت کردم و توئیت کردم که متأسفانه چند نفر بیش از حد تندرو و ناشایست رفتار کردند و تعدادی از بانوان حاضر در این مراسم به صورت تشریفاتی و متفق القول مطالب بسیار خوبی در وصف پیامبر سر دادند. و حضرت علی (علیه السلام) این کار را کرد و شرعی اشکالی ندارد. او دیگر نمی تواند این کار را بکند، خیلی سخت گیر بود و به این آقا که مشکلات را می پذیرد و بی ادبانه رفتار می کند، به او می گویم اگر تحریک شد به او نگاه نکن.

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی در واکنش به حملات اخیر اصولگرایان خطاب به وی نوشت: «روش من در تعامل با مردم ذاتی است. من نمیتونم کس دیگه ای باشم ما را نترسان! من همانی هستم که می بینی.»

ضرغامی در توییتر خود نوشت: من مسئول دوستان خوبم هستم. مختصر، گزاره ای و با اشاره به شبهات و ابهامات منتشر شده در فضای رسانه ای و هنوز در تاریخ ثبت نشده است:

1- در مورد جذابیت لایه خاکستری باید بگویم که من خودم متعلق به لایه خاکستری هستم و به آن افتخار می کنم و با کسانی که خود را گنبد نور می دانند و دیگران را رنگ آمیزی می کنند حد و مرز دارم. ملت از این رنگ ها خیری ندیده است! ،

2- در مورد انتخابات باید بدانید که ریاست جمهوری در ایران دو دوره است. در سال 1408 هفتاد ساله هستم و شایسته این مسئولیت نیستم. نه شورای نگهبان صلاحیت من را تایید می کند و نه من به قضاوت آنها درباره من اهمیت می دهم. ،

3- آقای رئیسی نماینده جبهه انقلاب است. انشاالله شکست او ضربه جبران ناپذیری به همه خواهد بود.

هیچ کس نباید فکر کند که می تواند زودتر از آن هشت سال جایگزین باشد. ،

4- اینکه فردی که بارها از این واحد گذرانده است، به وزارتخانه برود و در دولت باشد، درست نیست!

بیش از هر زمان دیگری به سخنان حضرت علی (ع) رسیدم، جز خدمت شبانه روزی به مردم فکر نمی کنم. ،

5- نحوه تعامل من با مردم ذاتی است. من نمیتونم کس دیگه ای باشم ما را نترسان! من همانی هستم که می بینی.

عمل به دستور مدیریت در جمع مردم نباید این همه هزینه داشته باشد. ،

6- خواندن اشعار آیینی با محتوای متعالی چه در نمایشگاه دستاوردهای بانوان دولت و چه دختران جوان بسیجی در میدان پاستور قطعا کار خوبی است. (هر دو ویدیو در صفحه شخصی من هستند.)

7- جمله بدیهی «هر که تحریک می شود نگاه نکند» بیان صریح دستورات شرعی و موضع امام خمینی (ره) در خصوص این سریال معروف است.

رساله را بخوانید: «بدون نیّت ربا نگاه به وجه و کفن جایز است» صدها سال است که مراجع عظام شیعه به این معیار فتوا داده اند! ،

8- اداره دولت باید در نظر «ضعیف ترین» باشد.

ما حداکثر سختگیری را در مورد زندگی خصوصی خود حفظ می کنیم. سخت گیری نسبت به مردم، نتیجه این است که دیده می شود! ،

9- راه دیگری نداریم جز اینکه حرف بزنیم و به تعبیر رهبر انقلاب «زبان مردم» داشته باشیم و بدانیم که راه ارتباط با جوانان «رله» نیست. حداقل در جبهه انقلاب به توصیه رهبری عمل کنیم.

10- تذکر، سوال و استیضاح حق نمایندگان مجلس است. اما با ماموری که آزار و اذیت و برخورد فیزیکی را جزء حقوق نظارتی خود می داند چه کنیم؟

البته حساب ایشان جدا از سایر نمایندگان محترم است که بسیاری از آنها مستقیم و غیرمستقیم از این رفتار معذور شدند.

11- امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین است; آداب آن را بیاموزیم و به جای سلیقه شخصی فقط به آنچه شرع مقدس می گوید عمل کنیم.
مردم را به دین خدا بدبین نکنیم که مدیون شهدای گرانقدر خود خواهیم بود.

نیمه شب گذشته بعد از یک سفر طولانی به «داراب» و «فسا» وقتی به تهران برگشتم لازم دیدم این چند جمله را بنویسم.
بیان این نظرات برای میراث فرهنگی ناملموس و توسعه گردشگری بسیار ضروری و مرتبط است.

حملات اصولگرایان به ضرغامی پس از آن شدت گرفت که او چندی پیش گفت: «متاسفانه گاهی اوقات تنگ نظری وجود دارد. چند وقت پیش در نمایشگاه دستاوردهای بانوان شرکت کردم و توییت کردم که متأسفانه چند نفر خیلی تندرو و ناشایست رفتار کردند و تعدادی از بانوان در این مراسم مطالب بسیار خوبی در وصف پیامبر و امام علی (ع) انجام دادند. این کار را کردند و شرعی مشکلی نداشت. او دیگر نمی تواند این کار را انجام دهد، خیلی سختگیر بود و به این آقا که زحمت می کشد و بی ادبانه رفتار می کند، می گویم اگر تحریک شد به او نگاه نکن. »

دیدگاهتان را بنویسید