نجات ارتش شکست خورده؛ ماموریت غیرممکن “نتانیاهو” به “ژنرال هالیوی”

بحران درهم پیچیده در ارتش تل آویو

ارتش رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با بحران‌های فراوان، عدم تمایل جوانان جامعه صهیونیستی به خدمت در ارتش، موضوع خودکشی نظامیان صهیونیست، رسوایی‌های اخلاقی متعدد، بحران وابستگی نظامی و فرار سربازان مواجه بوده است. از خدمت در یگان های رزمی، اگر شکست های پی در پی ارتش را در نظر بگیریم، اگر رژیم صهیونیستی را قرار دهیم، متوجه می شویم که نگرانی شدید مقامات صهیونیستی برای آینده مهم ترین رکن بقای رژیم صهیونیستی، یعنی ، چندان هم بی دلیل نیست.

بر اساس آمار منابع یهودی، تنها 50 درصد از جوانان صهیونیست برای شرکت در ارتش و انجام خدمت اجباری آماده هستند و همه اینها به معنای آن است که مفهومی که مقامات صهیونیستی آن را “ارتش مردمی” می نامند پایان یافته و ارتش این رژیم به پایان رسیده است. اکنون در مقابل در عین حال فرماندهان ارتش این رژیم نمی دانند چگونه با افزایش خودکشی و شیوع مصرف مواد مخدر و آزار جنسی در میان سربازان مقابله کنند.

در ماه های اخیر، انتشار اعترافات نظامیان صهیونیستی که در جنگ 2014 غزه به ویژه در نبرد الشیاء شرکت کرده بودند، نشان داد که کابوس درگیری با نیروهای مقاومت، با وجود گذشت هنوز از دست صهیونیست ها خارج نشده است. 9 سال است و به شدت از هر چیزی می ترسند با ترس و دلهره به درگیری جدید در داخل مرزهای سرزمین های اشغالی می نگرند.

ماموریت نتانیاهو برای “ژنرال هالیوی”

در همین شرایط با پایان ماموریت «آویو کهاوی» رئیس سابق ستاد مشترک رژیم صهیونیستی، «هرزی حلوی» دیروز (دوشنبه) طی مراسمی در سرزمین های اشغالی رسما جایگزین وی شد.

ژنرال «هرزی حلوی» در مراسمی که در دفتر بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) برگزار شد، ماموریت چهار ساله خود را به عنوان رئیس کمیته مشترک روسای ستاد ارتش رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

وی که 54 سال سن دارد، پس از پایان ماموریت آویو کوهاوی که از 4 سال گذشته این سمت را بر عهده داشت، به عنوان بیست و سومین رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی پس از مراسم معارفه گفت: ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را برای جنگ در میدان های دور و نزدیک آماده خواهیم کرد.

وی افزود: دشمن ما بداند که ما بیشتر از آنچه بگوییم حاضریم علیه آنها عمل کنیم!

هالیوی که پیش از این معاون ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بود، در شرایطی ماموریت خود را به عنوان رئیس این ستاد در شرایطی آغاز کرد که در ماه های اخیر تنش ها در کرانه باختری افزایش یافته است. همچنین در مرزهای غزه و لبنان با وجود صلح شکننده ای که برقرار شده، احتمال تشدید اوضاع وجود دارد.

یکی از دلایل اصلی تغییر رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی، ناکامی های پی در پی ژنرال آویو کهاوی در سال های اخیر است که در بالا به برخی از آنها اشاره شد.

نجات ارتش شکست خورده؛  ماموریت غیرممکن

زندگی حرفه ای آویو کوهاوی پر از شکست است.

اسحاق بریک، مقام نظامی رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد رئیس سابق ستاد مشترک ارتش این رژیم اذعان داشت که این ارتش آماده جنگ نیست و پیروزی در جنگ احتمالی با لبنان در آینده است. چیزی جز یک توهم نیست این مقام ارشد نظامی با انتقاد از برنامه آویو کهاوی رئیس سابق ستاد ارتش رژیم برای تبدیل ارتش به ارتشی مرگبار، کارآمد و مبتکر گفت: این طرح وی خسارات جبران ناپذیری به نیروی زمینی و تعداد نیروها وارد کرده است. و نیروهای ذخیره ارتش.

این نظامی اذعان داشت: ممکن است اسرائیل در آینده با نبردی سخت و بی سابقه از بیرون و همزمان با تهدیدات داخلی مواجه شود در حالی که با کمبود نیرو مواجه هستیم. وی ضمن انتقاد از حملات بی‌ثمر نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به عمق خاک سوریه و به دنبال آن کوهاوی، افزود: دشمنان ما در لبنان بی سر و صدا در حال ایجاد کارخانه هستند و به تولید موشک‌های دوربرد و دوربرد ادامه می‌دهند. پاسخ نمی دهد. وقتی آنها (مقاومت لبنان) موشک های نقطه زن داشته باشند، شرایط جنگ فرق می کند و اینکه فکر کنیم در کوتاه ترین زمان به پیروزی خواهیم رسید، توهمی بیش نیست. وضعیت امروز نیروی زمینی غم انگیز است و ارتش آمادگی جنگ و انجام هیچ حمله ای را ندارد.

بریک اذعان داشت: در سال های اخیر انگیزه و روحیه جنگندگی نیروها از بین رفته و بسیاری از آنها آمادگی رفتن به خدمت سربازی را ندارند، همه گزارش های ناظران نشان می دهد که ارتش آمادگی جنگ را ندارد. بریک همچنین افزود: کوچاوی در حال تحویل ارتش به هرزی حلوی رئیس جدید ستاد ارتش اسرائیل است که از مشکلات وحشتناکی رنج می برد و اگر حلوی حرکت نکند و برای حل آن تلاش نکند با شکاف عمیقی مواجه خواهیم شد.

ماموریت غیرممکن برای نجات ارتش شکست خورده

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در گزارشی به آغاز ماموریت هرزی حلوی به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و سه ماموریت عملیاتی وی در ماه های بعد اشاره کرد.

این روزنامه در این باره نوشت: هالیوی سه ماموریت عملیاتی دارد که شامل آماده سازی ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای جنگ آینده، مشکل هسته ای ایران و توسعه داخلی فلسطین است.

اما بخش مهمی از گزارش یدیعوت آحارونوت در اینجا بود که اذعان می‌کند: مهم‌تر از همه، هرزی حلوی با چالشی جدید و غیرطبیعی روبروست که آن جلوگیری از فروپاشی ارتش اسرائیل تحت فشار فزاینده سیاسی است.

فایده گفتار

به طور قطع می توان گفت که قطعا مهمترین نمایش قدرت ارتش های مختلف جهان و کالیبر نظامی آنها در جنگ های واقعی است. واقعیت این است که از زمانی که رژیم صهیونیستی وارد جنگ‌های جدی با گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان شد، ادعای ادعاهای ارتش شکست‌ناپذیر بیش از پیش رسوا شده است. سلسله شکست های ارتش رژیم صهیونیستی از سال 2000 با عقب نشینی نظامیان صهیونیست از جنوب لبنان و جشن آزادی ملت لبنان آغاز شد. این حادثه در سال 2005 با عقب نشینی نیروهای صهیونیست از نوار غزه بار دیگر تکرار شد. جنگ 33 روزه علیه لبنان در سال 2006 و جنگ 51 روزه علیه غزه در سال 2014 به پیروزی خاصی برای صهیونیست ها منجر نشد، بلکه ناکامی های دیگری را نیز به تاریخ غاصبان سرزمین فلسطین افزود. آخرین شکست نظامی رژیم صهیونیستی را می توان نبرد سیف القدس در سال 2021 دانست، سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا هرزی حلوی می تواند به ناکامی بیش از دو دهه ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف پایان دهد؟ وضعیت نظامی در سرزمین های اشغالی و شاخص های موجود امیدی برای این ژنرال تازه وارد باقی نمی گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید