نجات غریق بدون غریق! / تداوم بی توجهی در تامین مالی امدادگران استان های شمالی


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1812992

با نزدیک شدن به پایان سال، حقوق امدادگران در ماه اوت و سپتامبر هنوز پرداخت نشده بود. بی توجهی مسئولان کشوری در تامین حقوق غرق شدگان در استان های شمالی باعث شده تا هر سال چندین ماه در پرداخت حقوق بازماندگان به تاخیر بیفتد و شکایت این قشر زحمتکش را به دنبال داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ هر ساله تعداد بازماندگان سواحل استان مازندران نشان دهنده عملکرد استثنایی افرادی است که هر ساله به عنوان امدادگر در سخت ترین شرایط دریا و با همه ناملایمات در کنار مردم هستند.

این ناجیان غریق بسیاری را از غرق شدن در دریا نجات می دهند زیرا هر ساله در امواج شدید دردسر غرق می شوند.

نقش امدادگران در کاهش تلفات سواحل در فصل بهار و تابستان بر هیچکس پوشیده نیست، افرادی که با تکیه بر مهارت و توانایی خود جان خود را به خطر می اندازند تا خاطره تلخی از خانواده ای از سواحل مازندران باقی نماند، بلکه از بیماران بیمار -پرداخت دستمزد آرزومندان یکی از مهمترین مشکلاتی است که همه ساله گریبانگیر آنها می شود.

9cf87544 5090 452d 9d7f c3108138512e خبر خاکستری
نگی کریمیان رئیس شورای نجات غریق و غواص مازندران با گلایه از تاخیر بیش از شش ماهه حقوق امدادگران در استان گفت: با وجود بیش از یک ماه حقوق نجاتگران در مرداد و شهریور هنوز پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 2 نفر از ناجیان غریق مازندران جان خود را از دست دادند، گفت: علیرغم تلاش های فراوان در ساحل، حقوق آنها 100 هزار تن در روز بود که پرداخت نشد.

رئیس شورای نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه تعدادی از نیروهای خود را در حوزه امداد و نجات از دست داده ایم، گفت: با توجه به اینکه طول خط ساحلی و همچنین نقاط کور استان افزایش یافته است، نیازمند هزار امدادگر هستیم. «در این زمینه باید اقدامات لازم انجام شود.

کریمیان تاکید کرد: حتی اگر امروز آموزش امدادگران را آغاز کنیم، باز هم دیر است. در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان هستیم.»




f8852517 20a7 4998 b482 7d2a625d6b1a خبر خاکستری

علی رجبی وندچالی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، پنجم دی ماه در گفت و گو با بلاغ در خصوص شکایت امدادگران مازندرانی مبنی بر تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق خود، از پرداخت یک میلیاردی در اواخر آذرماه خبر داد. و 900 میلیون تن.

اکنون با گذشت 12 روز از اسفندماه، این وعده محقق نشده است و رسانه ها با پیگیری این موضوع علت را از مسئول این امر جویا شده اند که در ادامه می خوانید:

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با بیان اینکه امدادگران به مدت 4 ماه تا پایان شهریور ماه فعال بوده اند، گفت: از آن زمان تاکنون 2 میلیارد و 700 میلیون تن حقوق 2 ماهه را پس از وام پرداخت کرده ایم. اعطا شد.» و ما دو ماه دیگر حقوق به آنها بدهکار هستیم.

رجبی افزود: متأسفانه برای حقوق امدادگران اعتباری وجود ندارد و با مراجعه مکرر به تهران و پیگیری مستمر نیازمند دریافت اعتبار برای حقوق بازماندگان هستیم.

وی با بیان اینکه امدادگران استان مازندران در این مدت زحمات زیادی کشیده اند و شکایت آنها درست بوده و ما قبول داریم، گفت: در این مدت تلاش زیادی انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: در کشور اعتباری برای پرداخت حقوق ناجیان غریق به سواحل اختصاص نمی‌یابد چرا که طرح دریایی تنها در 5 استان کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با بیان اینکه متاسفانه تا پایان شهریور نتوانسته ایم برخی از مطالبات را مطرح کنیم و از این بابت از امدادگران استان عذرخواهی می کنیم. وی تصریح کرد: فعلا که وام لازم مشخص شده، وزارت کشور نیز با اعطای این وام به استان موافقت کرده اما به حساب استان واریز نشده است.

رجبی گفت: تمام تلاش خود را برای پیگیری و پرداخت بدهی های معوق امدادگران انجام دادم و رایزنی های لازم را با مسئولان ارشد استانی و کشوری انجام دادم. متأسفانه نتوانستیم پولی به امدادگران بپردازیم.

04022e42 e162 4351 8095 52ae9519f7e7 خبر خاکستری

وی گفت: در نظر دارم هفته آینده برای پیگیری این موضوع شخصا به تهران بروم تا انشاالله بتوانیم تا قبل از سال جدید وظیفه امدادگران را پرداخت کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: در واقع اگر در این موضوع از تهران حمایت نمی کنیم باید به دنبال راه حلی برای تامین این اعتبار در داخل استان باشیم و این امر نیازمند حمایت استاندار مازندران است. “

رجبی تصریح کرد: برای بازپرداخت کامل بدهی بازماندگان تا قبل از پایان سال به ما قول وام داده شده است که تاکنون محقق نشده است. اما از یک سو سال جدید در راه است و باید اعتماد و نظر امدادگران جلب شود و از سوی دیگر قطعا آزادسازی سواحل مستلزم گسترش اجتماعی و تامین اعتبارات لازم برای تامین امنیت در سواحل است. استان.

وی یادآور شد: قطعا در تلاش هستیم تا پایان سال جاری حقوق معوقه امدادگران استان واگذار شود و امیدواریم مسئولان کشوری و بخشداری در این زمینه همکاری حداکثری داشته باشند.

گفتنی است گلایه امدادگران از حقوق معوقه چند ماهه تیتر همه ساله بسیاری از رسانه های استان مازندران است؛ مشکلی که هنوز از سوی مسئولان استانی و یا ارگان های دولتی درمان نشده است.

از سوی دیگر، امداد و نجات یکی از سخت ترین، پرخطرترین و حیاتی ترین فعالیت هاست که متأسفانه هنوز از سوی مسئولان امر به عنوان یک حرفه جدی تلقی نمی شود و سازوکار اصلی برای رفع مشکلات معیشتی و تامین امدادگران نیز نمی باشد. خلق شده است. تعریف شده است.

ماه ها از تابستان گذشته و به پایان سال نزدیک می شود، اما امدادگران همچنان منتظر پرداخت بدهی خود هستند. عدم اعطای وام ملی برای پرداخت به موقع جان امدادگران باعث شد دست امدادگران مازندرانی در پوست گردو بماند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید