نجیب میقاتی برای تشکیل کابینه لبنان منصوب شد


ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878113

پس از رایزنی های اجباری پارلمان در لبنان برای انتخاب نخست وزیر، نجیب میقاتی برای تشکیل کابینه منصوب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رایزنی های اجباری پارلمان لبنان برای انتخاب نخست وزیر از امروز (پنجشنبه) (23 ژوئن) در کاخ بعبدا (کاخ ریاست جمهوری) آغاز شد.

رایزنی های پارلمانی درباره انتخاب نخست وزیر لبنان در حال انجام است که نمایندگان پارلمان لبنان به نوبت در ساعات مذکور با میشل عون دیدار و رایزنی می کنند.

پایگاه خبری النشره لبنان گزارش داد که پس از رایزنی ها، نجیب میقاتی موفق به تشکیل کابینه لبنان شد. وی در این رای گیری 54 رای، نواف سلام 25 رای، سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان یک رای و روا الحلب یک رای به دست آورد. اما 46 نفر به هیچ یک از این نامزدها رای ندادند.

فرقه های المطلد الوطنی، الوطنی المستقل، جماعت الشریعه صدقه الاسلامیه، الجماعة الاسلامیه، الوفاء المقاومه، التمنیه و. التحریر و نواب الارمن (نمایندگان ارمنستان)

نخست وزیر منتخب قرار است هشتاد و هفتمین دولت در تاریخ لبنان و پنجمین دولت در دوران ریاست جمهوری میشل عون را تشکیل دهد. عون در 31 اکتبر 2016 به عنوان رئیس جمهور لبنان انتخاب شد و تاکنون چهار دولت در دوران تصدی وی تشکیل شده است که سعد الحریری (دو دوره)، حسن دیاب و نجیب میقاتی نخست وزیر بودند.

انتخابات پارلمانی لبنان در 16 می برگزار شد و هر حزب یک کرسی به دست آورد. در نهایت نبیه بری با 65 رای از 128 رای ماخوذه مجددا به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد.

در همین راستا، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر دولت لبنان تاکید کرد و آن را کلید حل بحران های این کشور دانست. او گفت عده ای هستند که می خواهند چرخ ها را متوقف کنند تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری عون هیچ دستاوردی ثبت نشود.

قاسم همچنین بر لزوم توجه به معیشت و نیازهای مردم تاکید کرد و از لبنانی ها خواست که حزب الله را بر اساس برنامه های انتخاباتی خود پاسخگو بدانند که برای آن تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید