نحوه جابجایی افراد غایب، اقامت در خارج از کشور

نحوه جابجایی افراد غایب، اقامت در خارج از کشور

روز جدید نیروی انتظامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: مشمولان غایب مقیم خارج از کشور که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سال 1400 وارد کشور شده و دارای شرایط ترافیکی هستند، می توانند با مجوز تردد قبلی از کشور خارج شوند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به تمدید قوانین راهنمایی و رانندگی مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور تا پایان سال 1405 مشمولانی که مشمول مقررات 1400 و حداکثر طی سال گذشته وارد کشور شده اند. از 2 کمتر از 3 ماه است که در کشور توقف کرده اند، امسال می توانند با گواهینامه رانندگی قبلی از کشور خارج شوند زیرا ثبت پلمب 1400 مانعی برای خروج این دسته از افراد نیست.

در ادامه این پیام می خوانید: طبق اطلاعات قبلی کلیه مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور که 3 سال اقامت در خارج از کشور داشته و غیبت داشته اند می توانند تا پایان سال 1405 حداکثر تا 2 بار در سال اقدام کنند. کشور برای مجموع 3 ماه

مشمولان مقیم خارج از کشور برای اخذ جواز تردد باید به دفتر حکومت اسلامی ایران در کشور محل سکونت مراجعه و گذرنامه آنان ممهور به مهر تردد با عنوان «اجازه مشمولان ایرانی خارج از کشور» شود. شماره و تاریخ ابلاغ به ستاد کل نیروهای مسلح نیز باید در متن مجوز بازاریابی قید شود.

در انتهای این پیام آمده است؛ مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از آخرین اخبار از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresabazi @ To be مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید