نحوه جذب پزشک معلم در دانشگاه فرهنگیان را اعلام می کنیم

نحوه جذب پزشک معلم در دانشگاه فرهنگیان را اعلام می کنیم

رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرخنگیان از تصویب بخشنامه اجرا و تبدیل اساتید ممتاز وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرخنگیان به عضویت این دانشگاه و اجرای آن در هفته جاری خبر داد و افزود: بدون تردید با حمایت بی نظیر دو وزیر علوم، تحقیقات علمی، فناوری و آموزش، یکی از وظایف اصلی در تربیت معلم سازنده و متعادل محقق شد و این به این معناست که تجربه نشان می دهد معلمانی که از مسیری رشد کرده اند. آموزش و پرورش و همزمان با تدریس مورد مطالعه قرار می گیرد. الگوهای تربیت معلم بسیار خوب چند وجهی هستند. ضروری است که.

وی ادامه داد: دوره های عملی زیادی برای برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان برای همه رشته ها وجود دارد و یکی از بهترین اساتید و اساتید دکتر معلمان از وزارت آموزش و پرورش است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دوره های کارورزی، کارورزی و دوره های موسوم به PCK یا دوره های دانش آموزش محتوا از جمله رشته هایی است که معلمان باید دارای تجربه باشند، تصریح کرد: جذب معلم دکتری در دانشگاه فرهنگیان اقدامی راهبردی و نقطه عطف است. تحولی است برای ارتقای آموزش معلمان در کشور و به همین دلیل خدا را هزاران بار شکر می کنیم. از این دو وزیر فرهیخته، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی برای حمایت از این اقدام مهم تشکر می کنیم.

صحرایی در ادامه به ویژگی های مهم جذب پزشک معلم دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: وضعیت پزشکان ممتازی که از این طریق تبدیل می شوند، وضعیت استخدامی آنها رسمی خواهد بود. این یک رویداد مهم است زیرا در گذشته هر معلم دکترا از طریق استخدام عادی وارد می شد و دستیار قراردادی می شد.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که در این دستور به دانشگاه اجازه داده می شود تا برای جبران بخشی از سال های گذشته معلمان ممتاز، مبانی علمی را فراهم کند.

اضافه شدن محدودیت سنی مسئولین آموزشی دانشگاه فرهنگیان؛ این یکی دیگر از ویژگی های مهمی بود که رئیس دانشگاه فرهنگیان به آن اشاره کرد و افزود: به افسران آموزش و پرورشی که سال ها در دانشگاه تدریس کرده اند محدودیت سنی بالاتری در نظر گرفته می شود که در این دستور محدودیت سنی 45 سال است اما برای کارکنان آموزش و پرورش تا 50 سال سن افزایش متناسب با سنواتی که در دانشگاه کار کرده اند مجاز است.

صحرایی ادامه داد: ابتدا هر دکتر معلم به استان محل زندگی خود دعوت می شود و در صورتی که رشته تحصیلی او در استان خودش نباشد به مصاحبه و رقابت با معلمان دیگر استان یا استان همجوار دعوت می شود. جایی که مزرعه او قرار دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه روند این اقدام مهم مشابه فرآیند جذب هیات علمی وزارت علوم اما مختص دانشگاه فرهنگیان است، تصریح کرد: مردم در سامانه ثبت نام می کنند که از هفته جاری شروع به کار می کند. پس از اصلاح، پرونده ها در معرض مصاحبه علمی گروه های تخصصی قرار می گیرند. پس از تایید علمی به کمیسیون های تعیین صلاحیت عمومی و جذب نهایی فرهنگیان که با حضور وزارت علوم صورت می گیرد، معرفی می شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم این گام مهم گامی موثر در کیفیت آموزشی دانشگاه فرهنگیان باشد، گفت: این نوید را برای همه پزشکان و معلمان عزیزی که تایید رسمی ندارند و یا دانشجویان مقطع دکتری که به صورت رسمی تایید نشده اند آرزومندم. در ترم های بعدی موفق خواهند شد دکترا به آنها می دهیم و این دعوتنامه سالی یک بار تکرار می شود تا ظرفیت 1000 نفر تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید