نحوه محاسبه حقوق معلمان در نظام رتبه بندی معلمان

نحوه محاسبه حقوق معلمان در نظام رتبه بندی معلمان

با اجرای لایحه رتبه بندی معلمان، حداقل درآمد آنها هشت میلیون و 80 هزار تن و حداکثر – کمی بیش از 16 میلیون تن بود. این در حالی است که اخیرا رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته است که معلمان مبتدی حداقل 7 میلیون و 300 هزار تن دریافت می کنند.

اما اولین ماه حقوق معلمان در نظام رتبه بندی معلمان چگونه محاسبه می شود؟ مستمری ماه اول وجوهی است که در صورت تغییر وضعیت استخدامی (آزمایشی به رسمی) و یا افزایش حقوق و مزایا از حقوق مستقیم کسر و به حساب صندوق بازنشستگی واریز می شود. مبلغ فوق از حساب مشترکین صندوق بازنشستگی کسر می شود اما مشترکین صندوق تامین اجتماعی ماه اول مستمری ندارند.

پنج بند از حکم استخدام واجد شرایط دریافت بورسیه برای ماه اول نمی باشد. مناطق بسیار کمتر توسعه یافته، آب و هوای فوق العاده بد، کمک هزینه خانواده، کمک هزینه فرزند و غیره. افزایش حقوق در ماه اول (مهر) به حساب صندوق واریز می شود. برای محاسبه مستمری آنها، از میزان افزایش حقوق، آب و هوای بسیار بد و توسعه کمتر از کل افزایش حقوق کم کنید.

سیستم حسابداری آموزش و پرورش این محاسبات را به صورت هوشمند انجام می دهد. اگر فردی در مهرماه به افزایش حقوق محکوم شد، مستمری ماه آینده نیز کسر و لغو می شود. این کمک هزینه بلافاصله قابل استرداد نیست. در حکم اول یا احکام تکمیلی بعدی حکم استخدام تا سقف مقرر از سوی همکار دریغ نخواهد شد. (رویداد 24 به نقل از اندیشه معاصر)

چه کسانی برای ماه اول بورس تحصیلی ندارند؟
لایحه رتبه بندی معلمان آذرماه امسال به تصویب مجلس رسید. سپس شورای نگهبان او را به مجلس بازگرداند. اصلاحات جدیدی در لایحه رتبه بندی معلمان انجام شد که به هیئت امنا بازگشت.

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس درباره حقوق معلمان در لایحه ای گفت: «هیات امنا تعیین اینکه معلمان نباید کمتر از 80 درصد حقوق یک دانشگاه خاص را دریافت کنند، اشتباه می داند». در رتبه بندی معلمان

وی افزود: در لایحه رتبه بندی معلمان تغییراتی ایجاد کرده ایم به گونه ای که حق الکار، حق الکار و اضافه کار تغییر کرده است. 45 درصد از این سه سوال برای معلمان رتبه اول محاسبه شده است. یعنی معلمی که سابقه نداشته باشد از یک میلیون و 600 به یک میلیون و 700 هزار تن افزایش حقوق خواهد داشت. حداقل دستمزد سال آینده 5 میلیون و 900 هزار تن است. بنابراین معلمان مبتدی حداقل 7 میلیون و 300 هزار تن دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید