نخستین «رویداد نوآوری فرهنگی و اجتماعی» کشور در قزوین برگزار می شود

وی با اشاره به نقش گفتمان سازی فرهنگی در عرصه های مختلف از جمله کسب و کار فرهنگی، افزود: رشد و اعتلای فرهنگی کشور یکی از مهم ترین دغدغه های نظام جمهوری اسلای و نهادهای فرهنگی کشور است، چرا که می تواند از جوانان در برابر جوانان محافظت کند. تضمين تهديدات فرهنگي دشمن.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: از این رو برگزاری رویدادهای ایده محور با موضوعات فرهنگی و اجتماعی که منجر به گسترش کسب و کار فرهنگی در جامعه و تولید محصولات فرهنگی لازم جامعه می شود، در ایجاد گفتمان در این حوزه و رشد و ارتقای فرهنگ جامعه نقش ویژه ای دارد.

مدرسی بیان کرد: رویداد فرهنگی و نوآوری اجتماعی به دنبال ایجاد حرکتی در جامعه برای ترویج کسب و کارهای نوین فرهنگی برای پیگیری اهدافی مانند بهره برداری از ظرفیت جامعه برای ایده و خلاقیت در امور فرهنگی است.

وی تصریح کرد: مشارکت جامعه و بویژه جوانان در ایجاد بسترهای لازم برای رشد و ارتقای فرهنگ عمومی، کمک به حل مشکلات فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت ایده های نوآورانه که از بطن جامعه نشات می گیرد، ایجاد انگیزه، شور و هیجان در جامعه جوان برای حل مشکلات فرهنگی و ایجاد بستر گفتمان کسب و کار فرهنگی و اجتماعی از دیگر اهداف راه اندازی این رویداد در استان قزوین است.

بهره برداری از ظرفیت نخبگان در اولین رویداد نوآوری فرهنگی و اجتماعی


مدرسی بیان کرد: پیرو سیاست رویداد از سوی مدیران ارشد، فراخوان رویداد فرهنگی و نوآوری اجتماعی از طریق دستگاه های مختلف به اطلاع مخاطبان دوره می رسد.

وی ادامه داد: در این راستا نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهیه محتوای مناسب جهت اطلاع مخاطبان از چیستی و چرایی دوره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مسئول بیان کرد: همچنین وب سایت جمع آوری ایده های اولیه توسط بنیاد نخبگان استان قزوین و با همکاری سایر سازمان های همکار طراحی و ایجاد می شود تا شرکت کنندگان بتوانند ایده های خود را برای این رویداد ارسال کنند.

وی با اشاره به روند اجرایی رویداد نوآوری فرهنگی و اجتماعی در قزوین، گفت: پس از سیاست گذاری در خصوص اهداف اصلی رویداد، فراخوان شرکت در رویداد مقدماتی از طریق سازمان ها و نهادهای مسئول اعلام می شود.

مدرسی تصریح کرد: در این رویداد مقدماتی، شرکت کنندگان با موضوعات مختلفی از جمله ایده پردازی، تکنیک های خلاقیت، ارزیابی ایده، ایده های میان رشته ای و فرا رشته ای آشنا می شوند تا بتوانند بهتر در مرحله پس از ایده برای حضور در عرصه فرهنگی و اجتماعی نوآورانه شرکت کنند. رویداد.

وی تاکید کرد: پس از دریافت ایده های فرهنگی و اجتماعی از شرکت کنندگان، مرحله ارزیابی ایده ها انجام شده و در دو سطح کیفی الف و ب قرار می گیرند.

ایده های عالی فرهنگی و اجتماعی تجلیل می شود


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: ایده های برتر وارد رویداد فرهنگی و نوآوری اجتماعی می شوند و پس از آن بین 20 تا 30 ایده برتر در این مرحله انتخاب می شوند.

وی بیان کرد: بهترین ایده های انتخاب شده در روز اول رویداد پس از ارائه صاحبان ایده به رأی گذاشته می شود تا 10 ایده نهایی برای تیم سازی و ایجاد محصول اولیه انتخاب شوند.

مدرسی تصریح کرد: نهادهای اصلی همکاری در برگزاری این رویداد، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، خدمات اجتماعی استانداری قزوین، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان هستند.

وی گفت: در قالب برگزاری این رویداد فرهنگی و اجتماعی از ظرفیت نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی در بخش های مختلف از جمله دانشگاه ها بهره خواهیم برد.

این مسئول گفت: برخی موضوعات فرهنگی و اجتماعی اولویت استانی در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد تا راهکارهای اقتصادی و موثر خود را ارائه کنند.

وی در پایان گفت: به بهترین ایده ها پاداش داده می شود و به آنها کمک می کنیم تا ایده های خود را محقق کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید