نخستین پیشخوان خدمات کتابخانه ای استان مرکزی در چهارگان افتتاح شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سرویس کتابخانه پیشخوان اندیشه با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم اراک، خنداب و قمیجان در شورای اسلامی، رئیس اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی و جمعی از استان ها و استان ها افتتاح شد. مسئولان شهرستان همزمان با روز قلم در روستای چهارگان کامیجان.

استاندار استان مرکزی در این مراسم گفت: امروز شاهد فعالیت کتابخانه اندیشه در روستای چهارغان هستیم که با همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان به عنوان یک ظرفیت فرهنگی راه اندازی شد. و کتابخانه روستا شورای روستای چهارغان.

مخلص الائمه با بیان اینکه روستای چهارغان یک سکونتگاه قرآنی منحصر به فرد در کشور و از افتخارات استان مرکزی است، تصریح کرد: این روستا از افتخارات استان مرکزی است. مدارس عمده استان دسترسی دارند و قطعا در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این سفر برخی از مسائل و مشکلات این روستا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، افزود: ایجاد و راه اندازی کانون های فرهنگی در روستاها به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه دستگاه های فرهنگی قرار گیرد و اقدامی ارزشمند است. کتابخانه های عمومی استان در این زمینه قابل تقدیر است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: خدمات کتابخانه پیشان اندیشه روستای چهارگان شعبه ای از کتابخانه عمومی فهرالدین عراق در شهر قمیجان است که تحت حمایت این کتابخانه و این طرح است. برای اولین بار جاده ای در استان مرکزی و شهرستان کامیجان انجام شد

سکینه خاتون مهدیان پور گفت: در روستاهای بالای 2500 نفر در صورت اختصاص فضای مناسب، کتابخانه عمومی ایجاد می شود و در روستاهای زیر 1500 نفر مجاز به ایجاد خدمات کتابخانه ای هستیم.

وی افزود: تفاوت کتابخانه با پیشخوان فضایی است که برای یادگیری و همچنین بخش‌های فراوان برای پاسخگویی به گروه‌های سنی مختلف از جمله کودکان، نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده است. پیشخوان هایی برای تسهیل دسترسی مخاطبین برای امانت و بازگرداندن کتاب راه اندازی شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: کتابخانه پیشخوان اندیشه روستای چهارغان بیش از 130 متر مربع مساحت و ظرفیت 7 هزار جلد کتاب دارد که در مرحله اول شروع به کار کرد. با 3 هزار جلد کتاب.”

مهدیان پور گفت: حق انتفاع ساختمان پیشخان به مدت 20 سال با همکاری شورای اسلامی و روستای چهارگان به کتابخانه های عمومی اعطا شده و تاکنون بیش از یک میلیارد ریال برای خرید تجهیزات کتابخانه و بیش از 450 میلیون هزینه شده است. ریالی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم افتتاح پیشخوان اندیشه روستای چهارغان الگویی برای سایر روستاهای استان شود تا بتوانیم خدمات کتابخانه ای را به مردم شریف روستاها ارائه دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید