نداشتن بازی تدارکاتی بزرگترین مشکل ماست/ به مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان یک بازی تدارکاتی نگاه می کنیم


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822629

برای اینکه فوتبال ایران المپیک را از دست ندهد باید با هم همکاری کنیم.

سرمربی تیم فوتبال المپیک ایران گفت: اگر می خواهیم کار بزرگی انجام دهیم و چهار سال بر حسرت المپیکی شدن فوتبال ایران اضافه نکنیم باید همکاری و تعامل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مهدی مهدویکیا سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم که به تازگی منتشر شده است، گفت: شرایط خوب است و تمرینات منظمی را در این اردو داشتیم. با توجه به سیاستی که در پیش گرفتیم سعی کردیم بازیکنان زیر 21 سال در اردو حضور داشته باشند و تقریباً با همین بازیکنان به رقابت بپردازیم تا بتوانیم برای مسابقات مقدماتی و فینال المپیک آماده شویم.

او گفت: «قابلیت‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده است. ما خاک خیلی خوبی داریم و برنامه ریزی می کنیم، اما بزرگترین مشکل ما بازی های تدارکاتی است. متأسفانه بعد از دور اول که سه بازی در تاجیکستان انجام دادیم، در بازی های دوستانه بین المللی شرکت نکردیم. چند فیفا را به دلیل تغییرات در فدراسیون از دست دادیم و بعد نتوانستیم هیچ برنامه ای را هماهنگ کنیم و بیشتر با تیم های ملی بازی کردیم.

مهدوی کیا درباره این مشکل بزرگ گفت: قطعا این مشکل بزرگی برای تیم ما است، اما با توجه به استعدادی که داریم، فکر می کنم این تیم پتانسیل بالایی دارد. این مسابقات قهرمانی آسیا است و سعی می کنیم به عنوان یک بازی تدارکاتی به آن نگاه کنیم و بازیکنان 21 ساله را برای آماده شدن برای مسابقات مقدماتی المپیک محک بزنیم. در مرداد و شهریور در یکی دو تورنمنت شرکت خواهیم کرد. اگر بتوانیم بازی های بیشتری داشته باشیم قطعا این تیم می تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

وی در خصوص عدم همکاری تیم های لیگ برتری گفت: این مشکل در همه دوره ها بزرگ است و متاسفانه چون مسابقات در فیفادی برگزار نمی شود، باشگاه ها به راحتی بازیکنان خود را تهیه نمی کنند. به همین دلیل بازیکنانی را به این اردو دعوت کرده ایم که به طور منظم در تیم های خود بازی نمی کنند و از این نظر می توانیم بازیکنان راحت تری داشته باشیم، البته بستگی به برنامه ریزی لیگ هم دارد.

سرمربی تیم فوتبال المپیک ایران در این باره گفت: اگر لیگ را زودتر تمام کنیم تا قبل از مسابقات بازیکن داشته باشیم قطعا بهتر می شود. این چالش بزرگی بود که در تمام دوره‌ها وجود داشته است، اما اگر می‌خواهیم کار بزرگی انجام دهیم و هنوز چهار سال به این حسرت اضافه نکنیم، باید همکاری و تعامل داشته باشیم. باید کمی با دوره های قبل تفاوت داشته باشیم تا بتوانیم کار بزرگی انجام دهیم.

مهدوی کیا در خصوص سایر مشکلات تیم امید از جمله تمدید قرارداد با اعضای کادرفنی خاطرنشان کرد: همیشه مشکل فوتبال ما بوده و بحثی درباره تیم امید نیست. در طول این سال ها این مشکلات در همه رده ها وجود داشته است. این مشکل تقریباً در همه جای دنیا در حال حل شدن است و همه روی کارهای فنی تمرکز کرده اند. با توجه به تغییرات و مشکلاتی که در فدراسیون ایجاد شد، بحث توافق مدتی طول کشید اما اکنون مشکل حل شده است.

وی اذعان داشت: مسئولان کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم قبل از مسابقه در شرایط خوبی آماده شویم و بدون دغدغه وارد مسابقه شویم. صحبت کردن خوب است و باید ببینیم چگونه کار می کند. انشاالله همه حرف ها برآورده شود و از ما حمایت شود و بتوانیم در مسابقات آینده نتایج خوبی کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال المپیک در نهایت در پاسخ به اینکه در بین چهار گزینه آخر بهترین دفاع راست تاریخ آسیا قرار دارد، گفت: باعث خوشحالی و افتخار من است. من همیشه با افتخار برای تیم ملی ایران بازی کرده ام و تمام تلاشم را کردم و از سال 1996 تا 2010 با دوستان مان خیلی خوش گذشت. نتایج بدی گرفتیم اما فکر می کنم نتایج خوب ما ماندگار بود و از این نظر این باعث افتخار است و من بسیار خوشحالم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید