نذری متفاوت از باغداران مازندرانی به عشق امام مهربانی / حاجت های گره خورده به شاخه گل


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806660

باغبان مازنی نیت کرد و تصمیم گرفت برای ارادتمندان امام رضا (ع) کاری کند; تبلیغاتش را در شهر رامسر پخش کرد و نتیجه کارستان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، او تدبیری کشید و تصمیم گرفت برای نمازگزاران امام رضا (ع) کاری کند; تبلیغاتش را در شهر رامسر پخش کرد و نتیجه کارستان شد.

مشتاقانی که در ایام ولادت حضرت زهرا (س) به حرم امام رضا (ع) مشرف شدند، همراه با طعام متبرک خود یک پرتقال نذری نیز داشتند. اینها پرتقال هایی بود که چند روز قبل از ولادت حضرت زهرا (س) در کامیونی بار کردند و از مسافت 979 کیلومتری به سمت مشهد حرکت کردند تا به نمازگزاران برسند که به دختر پیامبر اکرم (ص) سلام کردند. برای حرم مطهر رضوی.

تحویل این میوه های نذری نیز متفاوت بود و وقتی سبد را در کامیون می گذاشتند با سلام محکومین همراه بود.

ابوالفضل جنت علیپور هموطن مهربان رامسری است که امسال با همت باغداران شهرش تصمیم گرفت نذری متفاوت به حرم امام رضا (ع) بدهد. پخش حضرت مه فاطمه (س) یک هفته مانده به میلاد پیامی مبنی بر نذر نارنجی برای پذیرایی از نمازگزاران در مهمانسرای معبد امام رضا (ع) شهر خود و 40 باغبان آن شهر به عشق امام هشتم منتشر کرد. ، نذر خود را پخش کردند اهدا شد.

هر کدام از این باغداران مقداری از بهترین محصولات باغ خود را اهدا کردند که جمعاً به 2.5 تن رسید و تعداد آنها به 10000 رسید و یک روز قبل از ولادت حضرت زهرا (س) نذورات وارد مشهد و حرم شد.



برای شاد بودن آماده باشید

علیپور در مورد انگیزه انجام این خیر خیرخواهانه به سخنان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مورد دخترش فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره می کند و می گوید: به فرموده رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم. خداوند (علیها السلام) فاطمه (س) اولین کسی است که وارد بهشت ​​می شود و همه او را خوشحال می کنند، این مورد رضایت خداوند است. از این رو من و باغبان رامسری پس از رضای خدا و حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام و فرزندان آن حضرت به ویژه امام رئوف رنج این سفر شیرین را متحمل شدیم، لذا در روز میلاد این بانوی بزرگوار که روز سعادت آن حضرت است. اهل بیت ما می توانیم در شادی نمازگزاران این خاندان سهیم باشیم و امیدواریم که این نیت و تلاش ما مورد قبول اهل بیت (ع) قرار گرفته باشد.



خدمات مستمر

این اولین بار نیست که این هموطن رامسری برای خدمت رسانی به آستان قدس به مشهد مقدس می آید. هر ساله قبل از ولادت امام رضا (ع) بار گل های خود را به مشهد می برد و با گل های نذری مردم روستای تالارسر و دیگر روستاهای رامسر حرم را می آراید.

جنت علیپور از خیرین گل آستان قدس رضوی می گوید: امسال موفق شدیم نذورات رامسری را که 99 کامیون شده بود به مشهد و قم بفرستیم.

امیدواریم نیاز همه تولیدکنندگانی که در این مسیر ما را یاری کرده اند برآورده شود چرا که هر کدام از این شاخه های گلی که به حرم امام رضا (ع) می رسد نیازهای زیادی دارد که در انتظار برآورده شدن توسط ائمه پاک هستند. (مانند).

حال و هوای علیپور تماشایی است که کامیون ها را به خدمه دروازه مقدس تحویل می دهد و نگاهش به گنبد طلایی می افتد.

ابتدا سلام می کند، سپس با امامش گفتگوی صمیمانه را آغاز می کند و با این زمزمه های عاشقانه دلش را التیام می بخشد و به امام التماس می کند که هوای او و همشهریانش را داشته باشد: همه وقتی می خواهم به مشهد بروم به من نزدیک می شوند و یکی از آنها. یکی، نیازهای خود را به من واگذار می کنند تا به امام تحویل دهم و برای آنها عبادت کنم. از جوانان پشت ضربه مغزی گرفته تا بیمارانی که شفا می خواهند یا مادری که درد پیری را از دست داده و در حسرت عبادت است. اما یک حاجت در همه آنها مشترک است و آن درود بر امام است.

اما برخی از این التماس ها در دل و جان علیپور می ماند و تا رسیدن به مشهد او را رها نمی کند، مانند اشک و گریه مادری که 4000 تومان در مشتش می گذارد و التماس می کند که برای پسر خردسالش که مبتلا به سرطان است دعا کند. . و درمان شد بازگشت به رامسر.

دل بر راه های عشق بسته اند و با آنانی که دلشان به هوای آفتاب است رفته اند و به دیدار سرزمین خورشید و اقامه دعای عشق به حریم آن می روند; به دوستدارانش می گویم؛ آنهایی که با کوله باری از عشق دل به راه انداخته اند و نمی دانند چگونه عطر حرمش را استشمام کنند و این ابیات را زیر لب زمزمه کنند. همیشه بوی سیب می آید، صدای بال فرشته، عجیب است! / سلام ضامن النا دل شکسته من وقتی به بوسه نگاه می کنی عجیب می شود … ».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید