نرخ باروری در استان بوشهر کمتر از میانگین کشوری است/ دیر بیشترین و تنگستان کمترین نرخ باروری را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در جلسه ستاد جوانان استان بوشهر با برشمردن اقدامات این ستاد در استان بوشهر اظهار داشت: از ابتدای راه اندازی ستاد جمعیت جوانان در بوشهر. استان خوب است و اقدامات موثری انجام شده است که مهمترین آن ایجاد ستادهای شهرستان به ریاست فرمانداران بود.

پاسالار افزود: نرخ زاد و ولد در استان بوشهر در سال 1389 2.20 در هزار بوده که در سال 1400 به 12.2 کاهش یافته و کمتر از میانگین کشوری بوده است.


دیر و تونگستان کمترین فرزند را دارند


8131851 خبر خاکستری

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: در سال 1400 بیشترین تعداد فرزند در شهرستان دیر با 3.13 و کمترین زاد و ولد مربوط به شهرستان تنگستان با 1.10 در هزار نفر جمعیت بوده است.

وی گفت: طی 5 سال گذشته روند کاهش زاد و ولد را در کشور و منطقه شاهد بوده ایم که بیشترین کاهش در سال های 1397 و 1398 بوده است.

پاسالار تصریح کرد: اگرچه در سال 1400 این شیب ملایم تر شد، اما قانون جوانی جمعیت می تواند برای عبور از بحران جمعیتی کنونی تاثیر بسزایی در کشور داشته باشد.


در استان بوشهر سن مادران کمتر از میانگین کشوری است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میانگین سنی مادران بوشهری در سال 1400 9.26 سال ثبت شد که این رقم در کشور 4.27 سال است.

اسکندر پاسالار توسعه جمعیتی هر کشوری را بیش از هر عامل دیگری ریشه در باورها و نگرش زوجین نسبت به فرزندآوری عنوان کرد و تصریح کرد: تمایل به فرزندآوری ریشه در چند موضوع دارد؛ به همین دلیل است که هر کشوری بیش از هر عامل دیگری ریشه در باورها و نگرش زوجین نسبت به فرزندآوری دارد. یکی مربوط به باورها و اعتقادات مردم است و دیگری مربوط به سبک زندگی است که باید در این زمینه مطرح شود.

وی افزود: یقین داریم با وجود همه محدودیت های مالی، اراده جدی دولتمردان و نمایندگان مردم تحقق تسهیلات و مشوق های پیش بینی شده در قانون جوانان است. رویکرد اصلی ما در برنامه ریزی تاکید بر بحث مسائل جمعیتی است.

تغییر سبک زندگی و تغییر برخی باورها باعث شده است که بسیاری از جوانان به سمت بچه دار شدن بروند و گاه ازدواج را با مشکلات اقتصادی مرتبط می دانند، بنابراین باید علاوه بر اقدامات فرهنگی، مشوق هایی برای جوانان در نظر گرفته شود، بنابراین بخشی از دغدغه های جوانان است. ممکن است افراد و جفت ها در نظر گرفته شوند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید