نرخ توسعه املاک صنعتی در استان کوم بالاتر از میانگین کشوری است/ زیرساخت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاران در کوم ایجاد شده است.

ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799924

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران:

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران بابیان اینکه سرعت توسعه شهرهای صنعتی استان قم بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: قم زیرساخت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاران دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رسولیان در گفت‌وگو با قم فردا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در استان قم، گفت: پس از سفر رئیس‌جمهور به قم، وزیر صمت دستور پیگیری مصوبات را داد که نشان از عزم وزیر برای حل و فصل مسائل دارد.
وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به کوم، مشکلات 130 نفر از مددجویان تعیین تکلیف شد و با راه اندازی سامانه 124 این مشکلات به صورت سیستمی بررسی می شود.
وی افزود: حل مشکلات واحدهای تولیدی و راکد از نکات ویژه رئیس جمهور است و این موضوع در همه استان ها در دستور کار قرار دارد.
رسولیان گفت: 1340 واحد صنعتی در کشور به دلیل تصمیمات قضایی متوقف شده اند که پیش بینی می شود با تصویب مجلس شورای اسلامی حل و فصل شود.
وی افزود: امروز سرمایه گذاران زیادی به دنبال زمین هستند که باید با رفع مشکلات آنها از ظرفیت آنها نهایت استفاده را ببریم، علاوه بر این 167 بلوک راکد در استان وجود دارد و بلوک های کم ظرفیت قابل حمایت است. ” احیا شد و به ظرفیت خوبی رسید.
رسولیان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های مهم افزایش ظرفیت تولید است که در استان ها کلید خورده است و با مشاورانی که در همه استان ها انتخاب شده اند، راهکارهای زیادی در این زمینه برای خروج این واحدها از رکود شناسایی شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران بابیان اینکه تامین اعتبار برای واحدها نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در شهرهای صنعتی تمرکز ما بر منابع داخلی است و امکان استفاده از تسهیلات دولتی با مشکل مواجه هستیم. “
وی ادامه داد: نباید از سرمایه گذاران غافل شویم و باید زیرساخت های آنها را فراهم کنیم.
رسولیان بیان کرد: در حوزه زیرساختی استان کوم به خوبی پیش می رود و امسال شرایط خوبی فراهم شده است تا سرمایه گذاران کوم که تعداد آنها نیز دلگرم کننده است از این فرصت استفاده کنند.
وی به توسعه املاک صنعتی اشاره کرد و گفت: در کل کشور ساخت و ساز ملک کمتر از 2000 هکتار است اما امسال تنها کوم یک هزار و 340 هکتار ملک در برنامه خود دارد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به تامین آب شهرها اشاره کرد و گفت: در همه استان‌ها در سال 1399 کمتر از 400 لیتر در ثانیه آب تامین کرده‌اند، اما در قم تنها شرکت شهرک‌های صنعتی 140 لیتر آب تامین کرده است. لیتر در ثانیه آب و 317 لیتر در ثانیه پساب خریداری شد که اقدامی بسیار مهم و حیاتی است زیرا کوم استانی خواهد بود که در سال های آینده نیازی به زیرساخت ها نخواهد داشت.
وی همکاری با این کارخانه را تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد و گفت: تصمیمات این ستاد باید در سراسر کشور اجرایی شود و هدف وزارت صمت تمرکز بر استان هاست.
رسولیان افزود: در زمینه کمبود مواد اولیه گام های خوبی برداشته شده است به طوری که بسیاری از اقلام مانند فولاد از سهمیه بندی خارج شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید