نرخ زاد و ولد به کمترین میزان خود در سال های گذشته رسیده است

وی افزود: متأسفانه در دهه های اخیر نگاه خانواده محوری که در اصل 10 قانون اساسی بر آن تاکید شده است، مورد بی توجهی مسئولان و سیاستمداران قرار گرفته و امروزه بحث جمعیت به یک موضوع حساس تبدیل شده است.

رئیس فراکسیون حمایت از جمعیت و خانواده در مجلس گفت: شاهد گرایش خانواده ها به تک فرزندی هستیم که نگرانی جدی برای آینده کشور و ورود به سیاهچاله جمعیت است.

محمد بیگی افزود: متأسفانه طی چند سال اخیر شاهد کاهش 40 درصدی ازدواج و 30 درصدی کاهش زاد و ولد هستیم. در این مورد در مجلس سکوت نکنیم، جدی باشیم.

شناسایی 21 مانع ازدواج و زایمان در کشور

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: از ابتدای مجلس یازدهم موضوع بحران سالمندی جمعیت به طور جدی مورد توجه جمعی از نمایندگان قرار گرفت تا راهکارهای لازم برای خروج کشور از بحران و تصویب شود. قوانین لازم در این مورد».

محمد بیعی گفت: طی یک سال گذشته کل قانون و تسهیلات حمایتی از خانواده و جوانان جمعیت در کمیسیون تلفیق حمایت از جوانان و خانواده نهایی شده و به دولت ابلاغ شده است. در این قانون 21 مانع ازدواج و زایمان شناسایی و بر اساس هر یک تصمیم گیری شد.

وی گفت: در قانون حمایت از خانواده و جوانان به دنبال حمایت از خانواده و ارتقای سلامت مادر و کودک و همچنین افزایش جوانی جمعیت هستیم کما اینکه همه کشورها برای جوان نگه داشتن جمعیت برنامه ریزی می کنند.

پیری جمعیت یک بحران بزرگ و چالش برانگیز برای کشور است

رئیس فراکسیون حمایت از جمعیت و خانواده در مجلس گفت: برای جلوگیری از پیری جمعیت در آینده که یک بحران بزرگ و چالش برانگیز برای کشور است، باید وارد الگوی سه فرزند شویم. و بیشتر و بستری برای آن فراهم کنید.

وی در پایان گفت: خانواده باید در اولویت قرار گیرد و موانع احساس خوشایند پدری و مادری برطرف شود. بنابراین مسئولان و دولتمردان باید در کنار مجلس از فرصت پنجره جمعیتی استفاده کنند و مشکلات داخلی، اقتصادی و اجتماعی و مشکلات جامعه را که مانع تحقق این آرزوی والدین است، حل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید