نرخ زاد و ولد در استان قزوین کمتر از میانگین کشوری است


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840551

کبری علیهانی با اشاره به پایین بودن میزان زاد و ولد در استان نسبت به میانگین کشوری گفت: متاسفانه نه تنها شاهد افزایش آمار سقط جنین هستیم، بلکه زوج های علاقه مند به فرزند نیز از یک یا دو مورد راضی هستند. بارداری”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کبری علیهانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به پایین بودن نرخ زاد و ولد در استان نسبت به میانگین کشوری گفت: این آمار نشان می دهد که برای رسیدن به نرخ جایگزینی باید تلاش مضاعف کنیم.

وی افزود: طبق تحقیقات انجام شده علاوه بر شرایط سلامت اقتصادی، اجتماعی و جسمانی، عامل فرهنگی، تغییر رویکرد و سبک زندگی عامل اصلی بی میلی زوجین به بچه دار شدن است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گفت: قانون تعالی جمعیت بر اساس موانع زایمان تدوین شده و در این قانون تلاش شده تا هر مانعی برطرف شود.

نرخ سقط جنین افزایش یافته است

این مقام مسئول با توجه به افزایش نرخ ناباروری زنان گفت: متأسفانه نه تنها شاهد افزایش سقط جنین هستیم، بلکه زوج هایی که علاقه مند به بچه دار شدن هستند به یک یا دو بارداری بسنده می کنند.

علیهانی تاکید کرد: از آنجایی که فرهنگ سازی برای کودکان کمتری ایجاد شد و در دهه 60 موفق بود، اکنون می توانیم با فعالیت در این زمینه بر بحران پیری جمعیت فائق آییم.

وی گفت: با توجه به شرایط جامعه، اکنون مشکلات فرهنگی و اقتصادی یکی از موانع اصلی کمبود فرزند است و برنامه هایی برای رفع مشکلات این دو تدوین شده است.

علیهانی در پایان گفت: مقام معظم رهبری سیاست هایی را برای مردم ابلاغ کرده اند و اگر بتوانیم در این چارچوب حرکت کنیم شاهد حل بسیاری از مسائل و مشکلات خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید