نشر ارزش‌های دینی یک وظیفه همگانی/اجتماعی در سرزمین وحی، فرصتی برای افشای جنایات رژیم دروغین اسرائیل است.


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878188

در خطبه های سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان ذکر شد.

ائمه سیستان و بلوچستان در خطبه های مذهبی و سیاسی نماز جمعه این هفته؛ آنان ترویج ارزش‌های دینی و ترویج فرهنگ قرآنی را یک وظیفه همگانی می‌دانستند و مواد مخدر را نیز یکی از مخرب‌ترین و خطرناک‌ترین آفات جامعه می‌دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون ، ائمه جماعات سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به روز جهانی مواد مخدر؛ یکی از مخرب ترین و خطرناک ترین آفاتی که به جامعه ضربه زده است مواد مخدر است که به دلیل همجواری با برخی کشورها مشکلاتی را در کشور ایجاد می کند.


نشر ارزش های دینی در جامعه یک وظیفه همگانی است


آیت الله مصطفی مهامی; نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ترویج ارزش های دینی و ترویج فرهنگ قرآن یک وظیفه همگانی است و محدودیتی ندارد. به دولت و افراد مبلغ ارزش های اسلامی هستند.

وی با اشاره به 15 تیرماه سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، گفت: در آن روز هیچکس حکمت ترور نافرجام را نفهمید، اما اراده خداوند این بود که این مرد فرزانه رهبری کند. انقلاب اسلامی، اقدامات حکیمانه او. او توانست به دنیا افتخار کند.


امام جمعه زاهدان با اشاره به ترور شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در 16 تیرماه افزود: از خدمات دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان تشکر و قدردانی می کنیم و امروز دستگاه قضایی خدمات ارزنده ای ارائه کرده است. “



قاچاق مواد مخدر را باید پادزهر فرهنگ اسلامی دانست

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: قاچاق مواد مخدر باید به عنوان یک ضد ارزش در جامعه دیده شود. کسى که فتوا دارد و گفتارش باید مؤثر باشد. معتاد نشو


وی ادامه داد: مراقبت‌های اعتیاد نیاز به اصلاح و بازپروری دارد و گزارشی که سایت‌ها و امکاناتی را که یک‌سوم تحت تکفل بوده‌اند ارائه کرده است، نیازمند کمک همه سازمان‌ها و خیریه‌ها در این زمینه برای ساخت و آماده‌سازی خانه‌ها برای بازپروری است. «معتادان کمک می کنند.


آیت الله مهامی گفت: مبارزه با اعتیاد باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه و خانواده مطرح شود و از آن غافل نشویم و همه دست به دست هم دهیم و در فرهنگ اسلامی ضد ارزش تلقی شویم.


آیت الله مهامی اذعان داشت: اما نکته قابل توجه این است که خیرین خارج از استان هستند و البته قابل تقدیر است، اما چرا خود مردم استان کار نمی کنند و ثروتمندان و سرمایه دارانی که در خارج از استان سرمایه دارند و باید ایجاد کنند. فرهنگ در روستا انجام شود.


وی با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب یکی از مهم ترین مسائل جامعه است و جامعه سالمی داریم که باید به این موضوع بپردازیم.


وی با اشاره به اینکه فرهنگ جامعه بیانگر ارزش ها و معیارهای اندازه گیری حاکم در یک جامعه است، خاطرنشان کرد: فرهنگ در عرصه ها و اقشار مختلف جامعه تأثیرگذار است و در جامعه اسلامی و مردم مسلمان بر اساس دین و ارزش ها امری بسیار مهم است. و اعتقادات در جامعه اسلامی باید مطابق با دین و ارزش ها باشد.



گردآوری افشاگری در این سرزمین فرصتی عالی برای کشف جنایات رژیم دروغین اسرائیل است

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان گفت: اکنون که مسلمانان به سرزمین وحی سفر می کنند، تجمع در این سرزمین مقدس فرصت مغتنمی برای اطلاع رسانی و افشای جنایات رژیم وحشی و دروغین صهیونیستی است. “

وی بیان کرد: در این برهه زمانی که بسیاری از هموطنان به ساحت مقدس سفر می کنند باید نکاتی را مد نظر قرار داد و مهم ترین لحظه آن فرصت انحصاری و بی نظیری است که در اجتماع سرزمین وحی شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه تجمع در این سرزمین مقدس فرصتی مغتنم برای اطلاع رسانی و افشای جنایات رژیم وحشی و دروغین صهیونیستی است، افزود: اجازه ندهید هیچ گونه ارتباطی منجر به فراموشی این مهم شود چرا که صهیونیست ها توطئه هایی هستند که بدون آن آنها علیه مسلمانان به ویژه مردم فلسطین و مسجد الاقصی هستند.

امام جمعه سراوان گفت: برائت از مشرکان یکی دیگر از مسائلی است که مسلمانان در این سرزمین مقدس باید به آن بپردازند و بهترین فرصت برای اتحاد و همدلی بین امت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در تلاش برای تفکیک، جنگ بین مسلمانان و دور نگه داشتن ملت های اسلامی از یکدیگر هستند، اما اجتماع در سرزمین وحی فرصت مغتنمی برای ایجاد وحدت و برادری است.

وی با اشاره به آستانه روز جهانی مواد مخدر اذعان داشت: یکی از مخرب ترین و خطرناک ترین آفاتی که گریبانگیر جامعه می شود مواد مخدر است که به دلیل همجواری با برخی کشورها مشکلاتی را در کشور ایجاد می کند.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه مصرف مواد مخدر از نظر دین و شرع حرام است، افزود: مبارزه با آن کار بسیار سختی است و شهدای زیادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مقابله تقدیم شده است. اما در این زمینه لازم است.«در مدارس، دانشگاه ها و سایر سازمان های فرهنگی باید فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین بامری گفت: تیرماه 1360 سوء قصدی به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت. ما از وجود رهبر انقلاب سوء استفاده می کنیم.

تلاش دشمن در فضای مجازی برای جدایی مردم از ولایت فقیه

وی گفت: دشمنان در فضای مجازی سعی دارند مردم را از رکن اصلی و خیمه جدا کنند و در این زمینه تبلیغات مختلفی انجام می دهند.

خطیب نماز جمعه سراوان با بیان اینکه 7 تیر سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت سرکوب شده شهید بهشتی به همراه 72 تن از یارانش در سال 1360 و هفته قوه قضائیه است، ادامه داد: شهید بهشتی بهشتی در همه شئون انقلاب و صاحب شخصیتی نمایان و تأثیرگذار است. اهل علم بود و روی مسائل کلیدی انقلاب زحمت کشید و به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: در سفر اخیر استاندار سیستان و بلوچستان به سراوان مصوب شد جاده سراوان – هش تا پایان خردادماه بازسازی شود. پیشرفت خوبی حاصل شده است. در این مسیر نباشیم.

وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مرزی در زمینه زیرساختی، راهسازی، پل سازی و فرهنگی تلاش زیادی می کند که می خواهد از زحمات این نهاد انقلابی در عرصه تلاش قدردانی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید