نشست خبری ستاد فنی تیم های ملی پومسه برگزار شد


ساعت: 21:47
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842692

سرمربیان تیم های ملی پومسه در دو رده آقایان و بانوان امروز دوشنبه نهم خرداد پاسخگوی اصحاب رسانه بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نشست خبری ستاد فنی تیم های ملی پومسه در رده های مردان و بانوان امروز دوشنبه 8 خردادماه با حضور شهرام الله آبادی سرپرست به میزبانی استان اصفهان برگزار شد. هیئت فنی تکواندوی پومسه اصفهان.

در این نشست خبری؛ در گروه مردان سرمربی احمد احلاقی و مربی سید حسین مسی نیا و در گروه بانوان با سرمربیگری فاطمه اسدپور پاسخگوی رسانه ها بودند.

احمد احلاکی سرمربی تیم ملی پومسه در ابتدای نشست خبری در خصوص شرایط تیم ملی پومسه گفت: تیم ملی از همان روزهای اول زیر نظر استاد کنگ تشکیل می شود؛ تیم ملی پومسه از همان روزهای اول تشکیل می شود. همیشه افتخار بوده و در طول این سال ها عناوین مختلفی از جمله نایب قهرمانی جهان را کسب کرده ایم. حالا و بعد از بازگشت این تیم از جام جهانی؛ با تصمیم کمیسیون فنی مقرر شد مسابقات مقدماتی بازی های آسیایی توسط اصفهان برگزار شود و تمامی ورزشکاران حضور داشته باشند. حتی مدال آوران جهان نیز در این مسابقات شرکت کردند و خوشبختانه مسابقات بدون شک برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر 10 ورزشکار در اردوی تیم ملی حضور دارند که به مسابقات آسیایی اعزام می شوند. با توجه به شرایط مالی فدراسیون باید شرایط را به گونه ای پیش ببریم که بتوانیم با کمترین نفر بهترین نتیجه را بگیریم. در جام جهانی کره جنوبی نیز کمترین تعداد هیئت را در تاریخ مسابقات داشتیم، اما نتایج درخشانی کسب کردیم، بنابراین با توجه به شرایط فعلی سعی کردیم بهترین نفرات را انتخاب کنیم تا نتایج خوبی کسب کنیم.

پومسه اصفهان جایگاه خوبی در تیم ملی دارد

وی با اشاره به جایگاه اصفهان در تکواندو در تیم ملی گفت: اصفهان همیشه در مسابقات انتخابی تیم ملی و تعداد بازیکنان تیم ملی جایگاه ویژه ای داشته و بازیکنان ممتاز این استان صاحب تیم ملی بوده اند. اکنون شرایط به همین منوال است و سه بازیکن فعلی تیم ملی پومسه از استان اصفهان انتخاب شده اند. ورزشکاران اصفهانی از ابتدای حضور در تیم ملی یکی از پایه های اصلی تیم بوده اند.

سرمربی تیم ملی پومسه برای حضور تیم ملی در بازی های آسیایی گفت: شرایط بازی های آسیایی کاملاً با دنیا متفاوت است و مسابقات در رده سنی 18 تا 30 سال برگزار می شود. هانگژو کره جنوبی میزبان این تورنمنت است و تمام مسابقات جهانی را نیز به دست آورده است و پوکه آن تفاوت زیادی با سایر کشورها دارد.

احلاکی گفت: کره جنوبی مهد تکواندوی جهان بوده و سال هاست در بحث پومسه حضور فعال دارد و تعداد باشگاه ها، مربیان و ورزشکاران کره ای فعال در این رشته با هیچ کشور دیگری بی نظیر است. پومسه ایران در این شرایط عالی کار کرد و عنوان دوم را به دست آورد و باید برای حفظ و ارتقای رتبه تلاش کنیم.

وی گفت: در نظر داشته باشید که تیم های ملی کره جنوبی، چین تایپه، آمریکا و اسپانیا با 52 بازیکن در جام جهانی حضور داشتند. در حالی که ما فقط 13 بازیکن داشتیم، بنابراین نتیجه تحت تأثیر شرایط است.

سرمربی تیم ملی پومسه خاطرنشان کرد: در حال حاضر پومسه به مسابقات کیوروگی راه یافته است و می توان امیدوار بود پومسه به زودی وارد بازی های المپیک شود. بنابراین باید به موضوع بازیکن سازی توجه ویژه ای داشته باشیم و ورزشکاران خود را به مسابقات مختلف بفرستیم.

ساعی برای ارتقای تکواندو از هیچ تلاشی دریغ نمی کند

احلاکی با ابراز خرسندی از عملکرد هادی ساعی در فدراسیون تکواندو گفت: ساعی در شرایطی مسئولیت پذیرفته که فدراسیون شرایط مالی خوبی ندارد و شاید هرکسی به جای او تیمی را به شرایط مالی مسابقات اعزام نکند. شرایط مالی مناسبی دارند.» با این حال رئیس فدراسیون تلاش ویژه ای کرد و تیم ملی برای اعزام هر چه سریعتر به جام جهانی تشکیل شد.

شهرام الله آبادی رئیس هیئت تکواندو استان اصفهان نیز گفت: ابتدا حادثه تلخ آبادان را به مردم شریف خوزستان تسلیت عرض می کنم و برای خانواده های بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو می کنم. در روزهای اخیر مسابقات انتخابی تیم ملی کیوروگی در رده های سنی نونهالان و نونهالان برگزار شد که در این رقابت ها نمایندگان اصفهان خوش درخشیدند و با کسب یک مدال طلا و سه برنز به اردوی کشور دعوت شدند.

وی افزود: هفته گذشته رقابت های انتخابی تیم ملی پومسه برای رقابت های مردان و زنان آسیایی میزبان اصفهان بود. مسابقات قهرمانی آسیا دوم تیرماه به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود و قرار است کاروان تیم ملی پومسه 7 خرداد به مسابقات اعزام شود.

رئیس هیئت تکواندو استان درباره روند میزبانی اصفهان در مسابقات تیم ملی گفت: بعد از مسابقات جهانی می خواستیم میزبانی مسابقات انتخابی و اردوی تیم ملی پومسه برای اعزام به مسابقات آسیایی باشیم که به تایید اعضای کمیسیون فنی فدراسیون رسید و بلافاصله پس از آن اردوی تیم ملی تشکیل می شود.

وی افزود: خوشبختانه سطح فنی مسابقات انتخابی بسیار بالا بود چرا که طبق مصوبات کمیته فنی فدراسیون در این دوره از مسابقات هیچ سهمیه ای به کسی داده نشد و تمامی مدال آوران آسیایی و جهانی موظف به حضور در مسابقات شدند. در نتیجه تعداد زیادی از اعضای تیم ملی در این مسابقات شرکت کردند و سطح مسابقات بسیار بالا بود.

حامیان باید از تکواندو حمایت کنند

الله آبادی با تاکید بر لزوم حمایت حامیان مالی از تکواندو گفت: برای برگزاری بهتر مسابقات و درخواست همکاری، در نظر داشته باشید به نظر من شرکت ها، باشگاه ها و اسپانسرهای بزرگ باید حمایت بیشتری از تکواندو داشته باشند و این موضوع را به استاندار محترم اعلام کردیم. حامیان مالی باید با اراده ورزش و جوانان، فدراسیون ها و هیئت های ورزشی موافقت کنند.

وی افزود: در این مورد نیاز به قانون عاری از ابهام داریم. ما نیاز به قانونی داریم که میزان همکاری حامیان مالی با ورزش و میزان معافیت های مالیاتی آنها مشخص نباشد و نمایندگان پارلمان اروپا می توانند در این زمینه کمک کنند. از سوی دیگر شهرداری ها بر اساس قانون موظف به حمایت از ورزش هستند اما متاسفانه برخی از شهرداران معتقدند این کمک ها نباید حرفه ای باشد و شهرداری نمی تواند به صورت رسمی در مسابقات حرفه ای شرکت کند یا متحد شود و به نوعی از حمایت از ورزش خودداری کند. معاونت ها با رفع ابهام این دو قانون کمک زیادی به ورزش خواهند کرد.

رئیس هیئت تکواندو اصفهان از تلاش فدراسیون برای تمرکز زدایی از میزبانی مسابقات تقدیر کرد و گفت: به گفته رئیس فدراسیون مشکلات متعددی به وجود آمده است که یکی از آنها عدم تمرکز در تهران بود. در سال های اخیر مسابقات و اردوهای زیادی نمایندگان استان های دیگر باید در تهران حضور می یافتند اما بنا به درخواست و پیشنهاد رئیس فدراسیون مقرر شد تهران از مسابقات و اردوها خارج شود و استان ها و شهرستان های دیگر میزبان باشند.

الله آبادی گفت: در استان اصفهان نیز این رویه را اعمال کردیم و سعی کردیم در شهرهای مختلف مسابقات برگزار کنیم. علاوه بر این کمیته فنی در رشته های پمزا و کیوروکی یا با در نظر گرفتن نظر رئیس فدراسیون اجازه داد تا این تغییر در بحث مربیان تیم های ملی صورت گیرد و به سایر مربیان اجازه داد تا توانایی های خود را نشان دهند.

فاطمه اسدپور سرمربی پومسه تیم ملی بانوان نیز در این نشست گفت: برای انتخابی 50 نفره این کار را انجام دادیم زیرا در رده های سنی بالاتر از نظر آمادگی بدنی و فنی نسبت به بازیکنان خارج از کشور ضعیف هستیم.

وی افزود: اردوی تیم ملی بلافاصله پس از پایان مسابقات انتخابی با حضور 15 ورزشکار آغاز شد و پس از انتخابی در تیم، 8 ورزشکار در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفتند.

سرمربی تیم ملی بانوان پومسه درباره شرایط حضور در تیم ملی اظهار داشت: مسابقات داوری شد و همه شرکت کنندگان را زیر نظر داشتیم. در این دوره سطح فنی شرکت کنندگان منتخب به هم نزدیک است و بر اساس معیارهایی مانند تکنیک بیشتر و مهارت های فردی بالاتر انتخاب می شوند.

کره جنوبی میزبان این بازی های آسیایی است و این یک لحظه مثبت برای ما است. وی گفت: البته نباید فراموش کرد که تیم های آسیایی در پمزا پیشرفت زیادی داشته اند و کشورهایی مانند فیلیپین یا تایلند نیز رقبای سرسختی هستند.

اسدپور خاطرنشان کرد: اردوی تیم ملی تا 20 خرداد ادامه خواهد داشت و پس از آن ملی پوشان دو روز استراحت خواهند داشت و مرحله دوم اردوی تیم ملی نیز از 23 خردادماه تا زمان اعزام به مسابقات ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید