نشست داغ دولت و مجلس درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: جلسه ای با رئیس مجلس برای بررسی موضوع تغییر وضعیت کارکنان دولت و انصاف در پرداخت حقوق برگزار می شود. اگر بار مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت و تغییر وضعیت آنها در قانون پیش بینی نشده باشد، قطعا تورم را به دنبال خواهد داشت.

نشست داغ دولت و مجلس درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از تشکیل جلسه دولت و مجلس برای بررسی موضوع ساماندهی و تبدیل وضعیت کارکنان دولت خبر داد.

میشم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و کار کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور دستور تشکیل نظام رضایتمندی دولت را صادر کرده است که بر اساس گزارش ارسالی تا کنون برای 877 هزار و 682 نفر به اینجانب ابلاغ شده است. کد یا پروفایل دو بعدی (qr code) توسط مقامات دولتی صادر می شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی تصریح کرد: شهروندان وقتی خدمتی را از دستگاه های اجرایی دریافت می کنند می توانند نظر خود را در مورد رضایت خود از عملکرد کارمندان در ارائه خدمات اعلام کنند.

وی افزود: در صورت پیوند وزارت آموزش و پرورش با این سامانه رضایتمندی از خدمات کشوری، یک میلیون نفر به تعداد کارکنان دارای کد دوبعدی در این زمینه اضافه می شود.

لطیفی خاطرنشان کرد: تا امروز 361 هزار و 855 نظر در مورد عملکرد کارکنان دولت در ارائه خدمات به مردم در اختیار دستگاه مربوطه و ما در سازمان اداری و کارگری در سامانه رضایت مندی ثبت شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه هر لحظه امکان بررسی آمار نظرات مردم در سامانه رضایتمندی وجود دارد، اظهار داشت: تنها در روز گذشته 7112 نفر از شهروندان نسبت به خدمتی که از دستگاه های اجرایی دریافت کرده اند اظهار نظر کردند.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی های انجام شده، بیشترین رضایت از عملکرد وزارت بهداشت و درمان، وزارت نیرو و سازمان امور مالیاتی در مقایسه با سایر نهادها در این نظرسنجی و رضایت مندی از جایگاه خوبی برخوردار است. “
لطیفی با اشاره به موضوع تغییر وضعیت کارکنان و رعایت عدالت در پرداخت حقوق، خاطرنشان کرد:

قرار است جلسه ای با رئیس مجلس برای بررسی همین موضوع برگزار شود. اگر بار مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت و تغییر وضعیت آنها در قانون پیش بینی نشده باشد، قطعا باعث تورم می شود.