نشست فوق العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس به اقدام اروپا می پردازد

ساعت: 13:37
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923496

رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در خصوص نشست فوق العاده امروز این کمیته برای مقابله با اقدامات اروپا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با اشاره به جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز (شنبه 10 بهمن ماه) در واکنش به اقدام اروپا برای فراخواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپاه تروریسم گفت: امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز با تشکیل جلسه فوق‌العاده با حضور اعضا و نمایندگان این کمیسیون پیشنهاد اصلاح قانون مقابله با تروریستی اعلام شدن سپاه از سوی اروپا را مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته پارلمان اروپا به عنوان یک اقدام مداخله‌ای بیانیه‌ای صادر کرد که در آن بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی معرفی شد و پیشنهاد داد شورای اروپا به آن رای دهد. اگرچه این بیانیه الزام آور نیست و عواقب قانونی ندارد، اما این اقدام را سیاسی و مداخله جویانه می دانیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس 2018 قانون مقابله با تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا را تصویب کرد. تعدادی از نمایندگان پیشنهاد کردند یک ماده الحاقی به این قانون الحاق شود.

جلال زاده گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز پیشنهادی برای مقابله با این موضوع تهیه کرده اند و به همین دلیل این پیشنهادات اکنون در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی است. این پیشنهادات را بررسی و جمع بندی می کنیم تا انشاالله در قالب یک بیانیه یا طرح اضطراری برای فردا ارائه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید