نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با قطر و نیجریه


ساعت: 18:16
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842670

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از برگزاری هشتمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با قطر در دوحه و ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با نیجریه در تهران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از برگزاری هشتمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با قطر در دوحه و ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با نیجریه در تهران خبر داد.

در راستای توسعه روابط اقتصادی موجود جمهوری اسلامی ایران و قطر، هشتمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور 16 تا 18 ژوئن در دوحه برگزار می شود. این کمیته در مورد همکاری ها در زمینه های مختلف مانند تجارت، سرمایه گذاری، ترانزیت و حمل و نقل، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکداری و مالی، استانداردها و بهداشت بحث خواهد کرد. وزارت نیرو به نمایندگی از کشورمان و وزارت بازرگانی به نمایندگی از قطر مسئول برگزاری کمیسیون مشترک هستند. هفتمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور آذرماه 1395 در اصفهان برگزار شد.

صفری افزود: ششمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال نیجریه 26 تا 30 خردادماه در تهران برگزار می شود. به نمایندگی از کشورمان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طرف نیجریه، وزارت امور خارجه مسئولیت انجام کمیسیون مشترک را بر عهده دارد. در همین راستا قرار است زبیر دادا وزیر امور خارجه نیجریه به همراه هیئتی از مقامات نیجریه به کشورمان سفر کند.

وی افزود: در این اجلاس تقویت و گسترش همکاری های متقابل در حوزه های تجاری و سرمایه گذاری، آموزشی، حمل و نقل، صنعت و معدن، انرژی، عدالت، مالی، فرهنگ و گردشگری، محیط زیست، دانش و فناوری در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین تاکید بر همکاری مستمر و حمایت متقابل در سازمان همکاری اسلامی، اوپک، کشورهای صادرکننده گاز، جنبش عدم تعهد و سازمان ملل خواهد بود.

گفتنی است پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و نیجریه در ژوئن 2014 در ابوجا پایتخت نیجریه برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید