نشست گروه ایران-4 + در وین

ساعت: 20:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802827

نشست ایران و گروه ۱+۴ با حضور مذاکره کنندگان ارشد و نمایندگان هیئت ها در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر این اساس، نشست ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد و نمایندگان همه هیئت‌ها در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

پیش از این دیدار، دیداری دوجانبه بین علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، هماهنگ کننده این مذاکرات برگزار شد.

به گزارش فارس، مذاکرات در وین برای لغو تحریم های دولت سیزدهم از نهم آذرماه آغاز شد و در سوم آذرماه رایزنی ها با طرف های اروپایی درباره دو پیشنهاد ایران برای چند روز متوقف شد و از 16 آذرماه از سر گرفته شد و نیمه دوم مذاکرات آغاز شد. در 7 دسامبر و در روز جمعه 17 دسامبر با نشست نهایی کمیته مشترک شورا به پایان رسید و مقرر شد که هیئت ها به پایتخت ها بازگردند و به زودی به وین بازگردند. دور هشتم مذاکرات از 26 ژانویه آغاز شد و تا 29 ژانویه ادامه داشت، پس از سه روز تعطیلی سال نو، از روز دوشنبه 13 دی ماه از سر گرفته شد و همچنان در وین بود، اما بر اساس توافق صورت گرفته در 24 ژانویه، ایران و سه کشورهای اروپایی برای رایزنی به پایتخت ها بازگشته اند و در روز دوشنبه (17 ژانویه) مذاکرات از سر گرفته می شود که همچنان در قالب ها و سطوح مختلف در پایتخت اتریش ادامه دارد.

روز جمعه دیداری دوجانبه میان علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، هماهنگ کننده این مذاکرات در هتل کوبورگ وین برگزار شد و پس از آن با میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه دیداری دوجانبه داشت.

دیروز شنبه رایزنی ها در سطوح و قالب های مختلف ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید