نظارت شورای شهر بر مدیریت شهری باید واقعی باشد/ شهرداری اهواز طرح جامع شهرسازی ندارد


ساعت: 16:40
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885390

محمدمهدی مطیعی گفت: نظارت شورای شهرداری بر فعالیت مدیران شهرداری باید به گونه ای موثر باشد که مردم تصور نکنند. حضور یا عدم حضور شورا هیچ تاثیری در اداره شهر ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، محمدمهدی مطیعی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر اهواز روز دوشنبه در سخنانی پیش از دستور شصت و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر اهواز در صحن علنی این شورا اظهار داشت: یک سال است ششمین دوره شورای شهر اهواز بوده است و باید در پاسخ به این سوال که در این مدت چقدر در اصلاح فرآیندها و نظارت بر مدیریت شهری موفق بوده ایم؟

وی افزود: الزام برنامه کاری از سوی افرادی که باید مسئولیت را بر عهده بگیرند یکی از اقداماتی بود که از ابتدای تشکیل شورا دنبال کردم اما اجرایی نشد و کارکنان بدون برنامه به سمت مدیریت منصوب شدند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر اهواز گفت: البته دخالت در انتصاب افراد وظیفه اعضای شورا نیست و ما از ابتدای فعالیت تاکید کرده ایم که در انتصابات دخالت نکنیم اما متاسفانه این توسط برخی از اعضا مشاهده نشد.

مطیعی با بیان اینکه برخی از انتصابات و تصمیمات در شهرداری صرفاً با نیت انتخاباتی است، ادامه داد: به دلیل عدم توجه به برنامه کاری منتخبان، موارد ناموفق زیادی در انتصابات گزارش شده که باعث شده است. رنجش در شهر و شهروندان است.

وی یکپارچگی بیشتر شهرداری و شورا را دلیل ناکارآمدی شورا در نظارت بر کار شهرداری دانست و گفت: نظارت تخصصی، اصلاح روش شهرسازی، پرهیز از تصمیمات فوری، برنامه محوری و پاسخگویی مدیران شهری بر اساس برنامه های علمی باید در مرکز باشند.


لزوم نظارت مؤثر شوروی بر شهرداری

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: نظارت این شورا بر فعالیت مدیران شهرداری باید به گونه ای موثر باشد که مردم تصور نکنند; حضور یا عدم حضور شورا هیچ تاثیری در اداره شهر ندارد.

مطیعی تصریح کرد: کمیته های تخصصی شورای شهر باید راهنمای علمی جهت دهی مدیریت شهری باشند که در حال حاضر علاوه بر اهمیت تخصصی این کمیته ها از بین رفته است. فعالیت آنها تعطیل است.

وی افزود: کمیته های تخصصی شورای شهر جایگاه تخصصی خود را رها کردند که این امر منجر به عدم ارتباط با متخصصان و مسئولان شهری برای بررسی دقیق و علمی مشکلات شهر شد.


شهرداری اهواز طرح جامع توسعه شهری ندارد

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر اهواز ضمن انتقاد از «نداشتن طرح جامع شهرسازی» از سوی شورای شهر، گفت: اگر مدیریت شهری طرح جامعی دارد، این طرح را به چه کسانی داده که به دست ما نرسیده است؟ و اگر چنین برنامه ای وجود ندارد، شورای شهرداری اهواز بر چه اساسی باید بر کار مدیران شهرداری نظارت داشته باشد؟

مطیعی ادامه داد: شهرداری اهواز باید برنامه یک ساله و چهار ساله خود را در بخش های مختلف شهر اعم از پسماند، فضای سبز، آموزش، فرهنگ، شهرسازی، سرمایه گذاری، درآمد و محیط زیست تدوین کند و بر اساس آن پیش برود.

وی بر ضرورت جابجایی فرمانداران شهرداری اهواز بر اساس بودجه مصوب این شورا تاکید کرد و گفت: باید علت انتصاب مسئولان در ادارات مختلف به صراحت اعلام شود و این انتخاب بر اساس شایسته سالاری باشد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر اهواز تصریح کرد: باید به مردم به صراحت گفت که کسانی هستند که بدون تجربه، خرد جمعی، سلاح تعهد و تخصص و بدون نگاه همه جانبه و متأسفانه با اهداف شوم و انتخاباتی و فقط جناح ها و باندها هستند. باعث ناکارآمدی مدیریت شهری در اهواز می شود؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید