نظام اسلامی ایران امنیت را تامین می کند/ایران اقدامات غرب را در ناآرامی های اخیر بی پاسخ نمی گذارد


ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904829

این موضوع در خطبه های نماز جمعه این هفته استان کرمان مورد تاکید قرار گرفت.

امام رضا آقامولایی جمعه فخرج تفرقه و جدایی مسلمانان از یکدیگر را یکی از عوامل مهم مشکلات و معضلات جهان اسلام دانست و گفت: امروز وحدت و انسجام مهمترین نیاز امت اسلامی است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; آئین مذهبی نماز جمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:




ریگان: مراکز آموزش و پرورش عباس آباد ریگان نیازمند حمایت جدی استانی و کشوری هستند

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ریگان با بیان اینکه اغتشاشات اخیر به دستور آمریکایی ها بوده است، گفت: متاسفانه عده ای در کشور به دشمن پیوسته اند.

امام جمعه ریگان افزود: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند; در سال 82 چند نفر از نمایندگان مجلس به من نامه نوشتند، واقعاً نامه ناعادلانه ای بود… از ما سؤالاتی پرسیدند که خودشان باید جواب می دادند چون هم مجلس و هم دولت دستشان بود… محتوای نامه. این بود که به طور خلاصه، باید تسلیم شوید و کارتان تمام شد. ما تسلیم نشدیم، مقاومت کردیم و انشالله باز هم مقاومت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بیش از 18 هزار نیروی باتجربه، تروریستی و کمونیستی در ناآرامی های اخیر خود را برای جنگ با شهرهای غربی آماده کرده و به دنبال سوریه سازی در ایران بوده اند.

رضازاده تصریح کرد: ما محکم ایستاده ایم و خون حاج قاسم برای این انقلاب ریخته شد.

خطیب جمعه شهرستان ریگان با بیان اینکه سردار معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان عباس آباد بازدیدی داشتیم، گفت: در آنجا متوجه ایراداتی شدم و به رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان و معاون آموزش و پرورش اخطار می دهیم. استان که مراکز آموزش و پرورش و مدارس شهرستان عباس آباد نیازمند حمایت جدی استانی و کشوری هستند.




جیرفت: نظام ایران اسلامی امنیت را ارتقا می دهد



حجت الاسلام والمسلمین میشم طارم، امام جمعه جیرفت در خطبه های نماز جمعه جیرفت گفت: تقوا موجب بصیرت می شود و هر که دارای صفت تقوا باشد، خداوند به او قدرت تشخیص حق از باطل را می دهد، پس نمی کند. گرفتار وسوسه شود

امام جمعه جیرفت افزود: شیطان همیشه در کمین مردم است و شیطان مواظب کمین مومنان است و اگر کسی بخواهد بدون تقوا و توکل به خدا و معرفت شیطان زندگی کند، قطعاً در دام شیطان گرفتار می شود. تله های جذابی هستند..

خطیب نماز جمعه جیرفت گفت: علی (ع) فرمود برخی از زشتیان به جایی رسیده اند که شیطان را ملاک کار خود قرار می دهند و شیطان آنها را شریک خود قرار می دهد و ابزار شیطان می شود.

فرمود: کسانی که گرفتار شیطان می شوند، شیطان در سینه هایشان تخم می گذارد و آن تخم ها رشد می کند تا اینکه شیطان با چشمانشان می بیند و با زبانشان صحبت می کند و اعمالشان همان اعمال کسی است که شیطان او را ساخته است. شریک او.” خب.

حجت الاسلام طارم بیان می کند: نهایت وهم زمانی است که انسان مظهر شیطان شود و شیطان به وسیله او دیگران را گمراه کند.

امام جمعه جیرفت گفت: شیطان به تدریج وارد می شود و قرآن می گوید شیطان پله های تدریجی و متعدد دارد و از گمراهی بندگان خدا ناامید نمی شود.

وی تصریح کرد: شیطان بر انسان تحمیل نمی شود و این انسان است که به دلیل دوری از مقدسات در را به روی شیطان باز می کند.

حجت الاسلام میثم طارم گفت: شیطان برای مؤمنانی که ایمان راسخ و قوی دارند کاری از دستش بر نمی آید. زیرا مؤمن از آهن قوی‌تر و از کوه قوی‌تر است.

امام جمعه جیرفت افزود: خداوند به دلیل آزمایش مردم به شیطان تا روز قیامت مهلت داده است.

خطیب نماز جمعه جیرفت گفت: این روزها که دشمنان نتوانسته اند به اهداف خود برسند مدعی هستند ایران روش امنیتی را در پیش گرفته است.

وی گفت: ایجاد امنیت برای مردم وظیفه دولت است و در حوادث اخیر پلیس و نیروهای امنیتی از سلاح استفاده نکردند و با آرامش سعی در بازگرداندن امنیت کردند.

حجت الاسلام طارم تصریح کرد: این روزها در اروپا تعداد زیادی کشته و مجروح می شوند و سوال این است; مدافعان حقوق بشر کجا هستند؟

امام جمعه جیرفت با طرح این سوال که آیا در ایران فقط به حقوق بشر علاقه دارند؟ پلیس فرانسه نیز معترضان را زیر چکمه های خود له می کند، اما در ایران پلیس با آنها با دلسوزی برخورد می کند و رژیم با فریب خوردگان با مهربانی رفتار می کند.

وی گفت: این دوگانگی ها و استفاده ابزاری از حقوق بشر باید برای ما درس باشد و از ملت دوراندیش انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، نیروی انتظامی و نیروی انتظامی تشکر می کنم.

حجت الاسلام میشم طارم گفت: این سامانه با صدای مردم ایجاد شد و وظیفه آن ایجاد امنیت برای مردم است و این نظام امنیت را مردمی کرد.

خطیب نماز جمعه جیرفت گفت: اکنون شاهد جنگ اراده ها هستیم و برنده آن جبهه مقاومت است و امپراتوری آمریکا نابود شده است.

وی گفت: به شرکت نفت هشدار می دهم وضعیت بنزین را اصلاح کند و وضعیت فعلی زیبا نیست و نشان دهنده ضعف مدیریت است و انتظار داریم اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام طارم گفت: مستلزم قرار دادن مخازن نفت در شهر جیرفت است تا شاهد تمام شدن بنزین پمپ بنزین ها نباشیم و مردم ساعت ها در صف بنزین نمانند و البته قاچاق سوخت نیز باید انجام شود. طبق قانون مبارزه شود




فخرج: وحدت و انسجام مهمترین نیاز امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقامولایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه امروز با تاکید بر توجه جدی به موضوع تبیین جهاد، گفت: اگر دشمنی ما به قیام تبدیل شود. فریب نخواهیم خورد و حق و باطل را تشخیص می دهیم».

وی تفرقه و جدایی مسلمانان از یکدیگر را یکی از عوامل مهم مشکلات و معضلات جهان اسلام دانست و تصریح کرد: امروز وحدت و انسجام مهمترین نیاز امت اسلامی است.

آقاملایی گفت: امروز اگر مشکلی وجود دارد به این دلیل است که برخی از سران کشورهای عربی مغرور شده و به امت اسلامی و آرمان شریف قدس خیانت کرده اند.

خطیب جمعه فهرج با اشاره به تاکتیک ها و تکنیک های اختلال در اطلاعات گفت: وقت گذاشتن برای انتشار اخبار و عجله نکردن در موضع گیری اولین گام در برخورد با شگردها و تکنیک های این اختلال است.




جازموریان: تقابل 43 ساله ایران و آمریکا نبرد اراده است/ایران اقدامات غرب را در اغتشاشات اخیر بی پاسخ نمی گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه های نماز جمعه هفته دوم جزین با سفارش به تقوای الهی گفت: تقوای الهی موجب رضایت خداوند متعال است و دژی استوار در برابر بدی ها است. وسوسه ها


امام جمعه جازموریان به ضرورت وحدت و اتحاد مسلمانان اشاره کرد و افزود: دشواری های جهان اسلام علل مختلفی دارد اما یکی از مهم ترین علل آن تفرقه و تفرقه بین مسلمانان است.


وی خاطرنشان کرد: تمرکز بر ایجاد راه ها و زمینه های عملی برای وحدت بین مسلمانان وظیفه افراد صاحب نفوذ و ممالک است زیرا رژیم اشغالگر قدس به دنبال از بین بردن وحدت است و باید تلاش کنیم در مقابل جریان تفرقه بایستیم.


حجت الاسلام صادقی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: شاید یکی از سوالات رایج این روزها این باشد که اغتشاشات چه زمانی پایان می یابد؟ در پاسخ باید گفت؛ واقعیت این است که تقابل ایران و آمریکا در 43 سال گذشته نبرد اراده ها بوده است.


خطیب جمعه جازموریان تصریح کرد: غرب و جبهه صهیونیستی در صدد تحمیل اراده خود بر ملت مسلمان ایران هستند اما همواره شکست راهبردی را از ایران اسلامی تجربه کرده اند و بی شک امروز این تحرکات بی پاسخ نخواهد ماند.


وی در پایان با بیان اینکه همسایه مرکزی و منطقه مرکزی دولت سیزدهم خشم غربی ها را برانگیخت، تصریح کرد: دشمنان و غربی ها نگران انتخاب صحیح جمهوری اسلامی ایران هستند و می دانند که هرگونه مشارکت راهبردی با شرق برای دور زدن تحریم ها است.




رودبار جنوب: ایران مقتدر، دشمن را آفرید/ آتش سوزی و هویت سازی از اهداف دشمن در فتنه های اخیر بود.



حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه به تقوای الهی گفت: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند: مرگ ناگهانی فرا می رسد، پس باید برای آخرت خود توشه بگیریم. بهترین توشه تقوای الهی

وی ادامه داد: در نماز نباید خدا را طلبکار کرد. در میان دعاهایی که به پیامبران رسیده است، بیشتر آنها مربوط به حضرت ابراهیم (ع) است و اولین دعای حضرت ابراهیم با خدا این است که خدایا به من حکمت بده.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه هرگز نباید دشمن را دست کم گرفت، خاطرنشان کرد: هر چند اغتشاشات اخیر جزئی است، اما باید توجه داشت که این اغتشاشات نشان از استحکام ایران است و ایران قدرتمند، دشمن را به جنگ واداشت.

حجت الاسلام افشارمنش گفت: ایران رهبر دولت هایی است که باعث استکبار جهانیان شد.

وی تصریح کرد: هویت سازی و هویت سازی از اهداف دشمن در فتنه های اخیر بود
هویت سوزی یعنی تضعیف مولفه های قدرت ایران مانند سپاه و نیروی انتظامی و هویت سازی در جامعه.

خطیب جمعه رودبار جنوب در ادامه این هفته را به والدین و مربیان تبریک گفت و افزود: خداوند پیامبر را الگو قرار داده است.

وی با بیان اینکه امروز متأسفانه الگوی نوجوانان غرب است، تصریح کرد: باید مراقب باشیم که الگوی نوجوانان ما والدین و پیامبران باشند.

حجت الاسلام افشارمنش به بحران عراق اشاره کرد و گفت: امیدواریم بحران عراق هر چه زودتر حل شود و کشور عراق به آرامش برسد.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به اینکه اسرائیل مدتی است در دریای لبنان مشغول اکتشاف نفت بوده است، گفت: سید حسن نصرالله با سخنان خود ترس و عقب نشینی را در دل اسرائیلی ها انداخت و آنها را بدون درگیری مجبور به عقب نشینی کرد. این یک پیروزی بزرگ برای لبنان است.

وی در پایان افزود: زمین اهدایی برای ساخت مدرسه در شهرستان وجود دارد و امیدواریم هر چه سریعتر ساخت مدرسه آغاز شود تا مشکلات دانش آموزان در بحث آموزشی کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید