نظرات ایران در دو سند توسط سایر کشورها پذیرفته شد

ساعت: 20:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792865

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه در دو سند نظرات ایران مورد قبول طرفین قرار گرفته است، گفت: دو پایگاه جدید برای مذاکره خواهیم داشت که با دو پایگاهی که در وین 6 نهایی شد تفاوت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری پس از نشست کمیته مشترک مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که در دور هفتم دیدگاه ها و مواضع دولت و تیم جدید را در مورد موضوعاتی که قرار است در مذاکرات وین بررسی شود، ارائه کردیم. ایران را مبنای مذاکرات قرار داد، به طوری که مبنای مذاکرات تحریم ها سند جدیدی بود که با سندی که در مذاکرات وین 6 نهایی شد، متفاوت است.

وی با بیان اینکه در متنی که در وین 6 نهایی شد نظرات خود را نیز درباره طرف ایرانی بیان کرده است، گفت: طرف اروپایی مخالف است و نمی‌پذیرد که دیدگاه‌های ایران در این سند گنجانده شود و مبنای گفت‌وگو باشد. “

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین گفت: هفته گذشته مذاکرات فشرده و سختی بین هیئت های دو کشور انجام شد تا اینکه در نهایت طرف مقابل موافقت کرد که دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در سند هسته ای گنجانده شود و از آن به عنوان استفاده شود. مبنایی برای گفتگو.

حفاری گفت: در حال حاضر در پایان مذاکرات در وین 7، دو پایگاه جدید برای گفت وگوها و مذاکرات آتی خواهیم داشت که با دو پایگاهی که در وین 6 نهایی شد، متفاوت است.

وی در پاسخ به سوالی درباره دور بعدی مذاکرات در وین گفت: قرار شده این مذاکرات در آینده نزدیک از سر گرفته شود، اما روزی که تصمیم گرفته شد، هماهنگ کننده کمیته مشترک با هیئت های مختلف در تماس باشد. تا همه موافق باشند.«نرد باید اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید