نظر خداداد عزیزی در مورد کی روش، قلعه نویی و علی دایی

نظر خداداد عزیزی در مورد کی روش، قلعه نویی و علی دایی

آنهایی که «حداد عزیزی» را می شناسند، می دانند که او رک است. گاهی آنقدر جسورانه نظرش را بیان می کند که تصور می کنی در مقابلت همان «پدرخوانده» تند و تیز تیم ملی ایستاده است که مربیانش از زبان سرخش در امان نبوده اند. حرف های او گاهی پیراهن تیم ملی را می برد. او هم جزو یاغی های فوتبال ماست و بدیهی است روزی این عنوان را یدک می کشد. سال 1401 برای غزال تیزپا سال های اخیر فوتبال ایران هم خوب بود و هم بد! او می گوید: اگر عید امسال با ماه رمضان نبود به سفر می رفتم اما باید بگویم برای من بهترین جای دنیا شهر من مشهد است و من عاشق عیدی های مشهد هستم.

خداداد عزیزی در گفت وگویی با بیان اینکه «سال 1401 هم سال خوب بود و هم سال بد»، گفت: وقتی از من می پرسند سالی که گذشت برای شما چطور بود، می گویم تنها یک سال در کل زندگی ام برایم تلخ بود؛ اما در سال 1380، سالی که گذشت، برایم تلخ بود. همان سال کرونا آمد و «مهرداد میناوند» و «علی انصاریان» را از دست دادیم. در همان زمان همسرم و همسر برادرم را از دست دادم. امسال به قدری بد بود که همه سال های زندگی من در مقایسه خوب است.

وی افزود: طی یک سال گذشته مشکلات اقتصادی مردم را آزار داده است. هیچ جای دنیا مثل ایران نیست که قیمت غذا و دلار ظرف دو ماه چند برابر شود. من کاری به قیمت خودرو و مسکن ندارم، اما نوسانات ارز باعث شده مردم برای تامین نیازهای اولیه خود دچار مشکل شوند و به همین دلیل می گویم سال بدی را پشت سر گذاشتیم!

فوتبالیست سابق تیم ملی کشورمان در این زمینه افزود: دردناک است که مردم نتوانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند. هیچ چیز بدتر از این نیست که پدری خانواده اش را شرمسار کند. نمی دانم چرا دولتمردان و نمایندگان مجلس کاری نکردند. من از سیاست و اقتصاد نمی فهمم، اما چشم دارم و درد مردم را می بینم.

وی خاطرنشان کرد: تنها خواسته مردم کنترل تورم از سوی حاکمان است. دوستی دارم که در سال 1400 بسته های معیشتی 250 هزار تومانی تهیه می کرد، پارسال همین بسته ها را 3 برابر قیمت قبلی تهیه کرد. البته در مورد خواسته ها و انتظارات من از خودم و مردم کاری نمی توان کرد. مسئولان باید سخت کار کنند و نمایندگان مجلس باید راه حلی بیابند.

خداداد عزیزی درباره مشکلات مربوط به فوتبال نیز گفت: سال بدی از نظر فوتبالی داشتیم. رفتن به جام جهانی دیگر انتظارات مردم را برآورده نمی کند. مردم دوست دارند تیم ما از مرحله گروهی صعود کند اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: متاسفانه نگاه مسئولان به فوتبال کاملا سیاسی شده است، امسال با فوتبال ایران خوب عمل نکردیم. مردم هم از این فوتبال لذت نمی برند. امسال نمایندگان فوتبال ما در آسیا غایب بودند. تیم ملی هم کنار رفت.

خداداد افزود: تیم جوانان خوب ما با آقای مرفاوی نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند. تیم امید همچنان بلاتکلیف است. پس کجای این فوتبال حال ما را بهتر کرد؟ دوست دارم تیم خوبی که آقای مرفاوی ساخته به جام جهانی برود اما وقتی فکر کردم دیدم ظلم است که ما به جام جهانی برویم و تیم های در حال توسعه آسیا نروند.

وی در ادامه در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: هنوز نمی دانم چگونه برخی اسامی برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب شده است. انتخاب برخی از آنها به عنوان سرمربی تیم ملی بسیار جالب و البته عجیب بود! سوال اصلی این است که اگر قرار بود تیم ملی از جام جهانی حذف شود چرا به یک ایرانی اجازه مربیگری ندادند؟ کاش با یکی مثل «علی دایی» یا مثلا «امیر قلعه نویی» حذف می شدیم. آقایان گفتند اسکوچیچ برای جام جهانی خیلی کوچک است و رفتند و مربی بزرگی به نام کارلوس کی روش آوردند، اما به هر حال ما با شرمندگی حذف شدیم.

وی با بیان اینکه آمدن و رفتن کویروس در تیم ملی یک اتفاق کاملا سیاسی است، افزود: انتخاب امیر گاله نویی برای تیم ملی بهترین تصمیم فدراسیون فوتبال بود. او ماهر است و در صورت حمایت می تواند موفق شود.

دیدگاهتان را بنویسید