نظر کارشناس: آربیتراژ به نفع استقلال؟

نظر کارشناس: آربیتراژ به نفع استقلال؟

نوذر رودنیل کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره یکی از صحنه های مشکوک داوری استقلال و نفت مسجد سلیمان در خصوص تصمیم حمید حاج ملک در دقیقه 9 بازی گفت: در این صحنه اگر پای سیلوا به پای مدافع نفت مسجد سلیمان برخورد می کرد. ، قطعا پنالتی بود.

وی در پاسخ به این سوال که برداشتش از تصاویر تلویزیونی در زمان برخورد سیلوا با مهاجم حریف چگونه بود، توضیح داد: اگرچه تصاویر واضح نبود اما آنچه در تلویزیون دیدیم کاملا مشخص بود که بازیکن استقلال به پای مهاجم نفت مسجد سلیمان ضربه زده است. و داور باید در همان لحظه یک خطای مستقیم از روی پنالتی به نفع تیم میهمان می گرفت که نشد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان همچنین در مورد آفساید مهدی کایدی در دقیقه 27 توضیح داد: آفساید بسیار اشتباهی برای استقلالی ها گرفته شد که در تصاویر تلویزیونی به وضوح دیده می شد که بازیکن آبی پوش پشت مدافع حرکت کرد اما خطای دستیار – داور مسابقه محرز بود و علامت داد و می تواند تیم استقلال را تهدید جدی کند.

وی افزود: در دقیقه 45 به غیر از یک برتری غیرضروری پشت محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان نیز اعلام شد. داور نباید در صحنه شلوغ پشت محوطه جریمه که خطا انجام شده اولویت بدهد. زیرا برتری در این مرحله برای تیم مهاجم نتیجه ای ندارد.

رودنیل گفت: حاج ملک باید در آن لحظه یک ضربه ایستگاهی روی دروازه می گفت که البته در رابطه با صحنه مورد نظر این اتفاق نیفتاد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با تشریح کامل صحنه برخورد دروازه بان نفت با مهاجم استقلال، درخواست خطا روی مهدی کایدی در دقیقه 90 به اضافه 4 را برجسته می کند: در این لحظه مهدی کایدی وارد محوطه شد، سمت راست. پای دروازه بان نفت به مچ پای چپ مهاجم استقلال برخورد کرد که در چنین شرایطی این بازیکن بلافاصله روی زمین می افتد.

رود نیل تصریح کرد: یک کشتی 500 هزار تنی با یدک کش در دریا در حال حرکت است که دلیل آن معلق بودن کشتی بر روی آب است. بازیکنان فوتبال هنگام حرکت سریع کنترل خود را از دست می دهند و با کوچکترین ضربه ای سقوط می کنند. بنابراین در این مرحله تصمیم داور برای اعلام پنالتی کاملا درست بود.

دیدگاهتان را بنویسید