نفتکش لانا به زودی راهی ایران می شود


ساعت: 23:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889464

سفارت ایران در آتن گزارش داد که انتقال نفت مسروقه ایران در کشتی لانا به آبهای یونان در حال انجام است و این کشتی با محموله کامل نفت خود به زودی راهی این کشور خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن عصر امروز (جمعه 30 مرداد) در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: عملیات انتقال نفت مسروقه ایران به شناور لانا (نفت‌بر ایرانی) در آب‌های یونان در حال انجام است و این شناور به زودی با محموله کامل نفت به کشورمان می رسد.

در این توییت آمده است: به یاری خداوند بزرگ لحظه ای در پیگیری و تامین منافع ملی کشورمان دریغ نخواهیم کرد.

لازم به ذکر است یونان در تاریخ 26 آوریل سال جاری یک نفتکش روسی (پگاس که بعداً به لانا تغییر نام داد) حامل نفت ایران را که طبق قوانین خاص دریایی تحت پرچم کشورمان در حرکت بود را در سواحل خود توقیف کرد. وی این کشتی را برای انتقال به آمریکا به یک نفتکش آمریکایی تحویل داد و طبق آخرین گزارش ها محموله نفتی را تحویل گرفت. این اقدام دولت یونان در روز چهارشنبه 13 خردادماه سال جاری، کاردار این کشور در تهران را در غیاب سفیر یونان به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کشاند و وی به شدت مورد اعتراض قرار گرفت. از سوی دیگر، روز جمعه ۱۵ خرداد، کاردار سوئیس (در غیاب سفیر آن کشور) به عنوان حافظ منافع آمریکا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را احضار و به شدت اعتراض کرد. در مقابل تداوم نقض قوانین و مقررات بین‌المللی حقوق دریاها و کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوط، به‌ویژه اصل آزادی کشتیرانی و تجارت آزاد بین‌المللی توسط دولت آمریکا اعلام و بر لغو فوری توقیف کشتی و تاکید شد. محموله آن

پیشتر سفارت ایران در یونان اعلام کرده بود که دیوان عالی یونان در دادگاه تجدیدنظر به نفع ایران رای داده و عملیات بازگرداندن نفت مسروقه ایران به زودی آغاز می شود. سفارت ایران در پیامی در توئیتر نوشت: دیوان عالی یونان به عنوان عالی ترین مرجع قضایی این کشور تصمیم دادگاه تجدیدنظر به نفع ایران را تایید کرد. عملیات انتقال به زودی آغاز می شود و نفت سرقتی ایران باید به کشتی لانا بازگردانده شود. شکستی دیگر برای دزدان دریایی.

به گزارش فارس، عصر جمعه 15 خرداد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه) 2 فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام شده در آب های نیلگون توقیف کرد. خلیج فارس. این دو شناور در خلیج فارس، یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگ در نزدیکی جزیره هندورابی به تصرف درآمدند. هر دو کشتی با نام های جنگجوی محتاط و دلتا پوزیدون با پرچم یونان در حال حرکت بودند و توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید