نفت کوره در نیروگاه طوس مشهد سوزانده نمی شود/ مسئولان باید برای مقابله با آلودگی هوا برنامه داشته باشند

ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790955

سخنگوی ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مسئولان برنامه ای برای مقابله با آلودگی هوا دارند، گفت: باید به نیروگاه گازی توس تحویل داده شود تا نفت کوره مصرف نشود و آلودگی در استان تشدید نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: سخنان ما در خطبه اول در موضوع تقوای عملی در رابطه با تقوای عملی در روابط اجتماعی بود؛ یعنی تقوای عملی و عملی در روابط اجتماعی. رفتار اجتماعی بر اساس تقوای عملی تبیین می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نهی از ستیزه جویی و دشمن شناسی از منظر اسلام مصداق تقوای عملی است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به میلاد صدیق صغری; زینب کبری(س) تاکید کرد: وجود مقدس حضرت زینب(س)، بزرگترین عظمت، امتیاز و شخصیت آن حضرت، رساندن زنان از حاشیه تاریخ به متن تاریخ است. قبل از وجود مقدس، زنان در حاشیه تاریخ بودند و در تمام مکاتب سکولار امروز ما زنان در حاشیه تاریخ هستیم.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: مریم را خداوند متعال بر جهانیان برافراشت، اما به فرموده خداوند متعال این عظمت در سایه فرزند بزرگوارش حضرت عیسی(ع) است، اما حضرت زینب(س) مورخ می شود نه مانند. نوه رسول خدا اما خودش به عنوان یک بانوی قهرمان در تاریخ ثبت شد.

آیت الله علم الهدی افزود: در کربلا ظاهراً شمشیر ظلم بر خون چیره شد که مظهر حق بود، اما آن که این خون را بر شمشیر برد، زینب کبری(س) بود. زینب(س) از کربلا انقلاب کرد و اگر زینب(س) نبود، کربلا انقلاب نمی شد و نمادش همان دو خطبه ای بود که خواند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر امروز بخواهیم زنان واقعاً تاریخ ساز شوند و اگر امروز یک زن بخواهد در متن به حاشیه نرود. این را نمی توان با فمینیسم در خانه به دست آورد و باید خط زینب(س) را دنبال کرد تا از حاشیه به متن رسید.

آیت الله علم الهدی گفت: اینکه در اسلام حجاب یک اصل ضروری برای زنان است، به این دلیل است که زن نباید به حاشیه رانده شود و باید به عنوان فردی برجسته و با استعداد در متن تاریخ گنجانده شود. خواهر من! اگر حجاب دارید در متن داستان هستید و اگر لو رفته اید در حاشیه داستان هستید.

وی افزود: هر چقدر هم که قدرت و سواد داشته باشید و حجاب نداشته باشید، در حاشیه تاریخ هستید و می توانید در سایه مردان زندگی کنید، اما حجاب زنان را در متن تاریخ قرار می دهد و آن شخصیت زینب کبری (س).

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: زینب کبری(س) در کنار فعالیت های جهادی، مسئولیت عشق و علاقه خود را فراموش نکرد و در این عرصه عنصری برجسته بود و مسئولیت داشت و آن شیر دادن به بیماران بود. که در چادر سوخته بودند

آیت الله علم الهدی فرمودند: پرستار شغل نیست. این مهربانی و گریه است; پرستار مظهر عشق و محبت و مسئولیت انسانی است و این کار مقدس در زمان ما و به ویژه در این حمله شوم ویروس شیطانی از حساسیت بیشتری برخوردار است و پرستاران همان رزمندگان هستند.

وی گفت: مدافع یک کشور ضامن امنیت کشور است و پرستار ضامن سلامت و تندرستی است. ما پس از سال ها به دلاوری های رزمندگان خود در هشت سال دفاع مقدس می بالیم. ما دو سال است که در حوزه بهداشت و درمان حفاظت مقدس داریم.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: جان مردم از همه امور اجتماعی آنها مهمتر است. امروز بیمارستان های ما در این کشور پاسخگو هستند اما امروز مثلاً هوای ناسالم و آلوده جان مردم را تهدید می کند.

آیت الله علم الهدی افزود: کارکنان ما باید در این زمینه وارد عمل شوند و با آلودگی هوا مقابله کنند؛ حل این مشکل بسیار ساده است و باید قاطعانه اقدام شود. شهر ما شهری است که در جهت باد شمال قرار دارد اما در این مسیر نیروگاه توس قرار دارد و به جای گاز مازوت می سوزد و مازوت نیروگاه توس وارد شهر ما می شود. برای مصرف نکردن نفت کوره و ایجاد این آلودگی باید به این نیروگاه گازرسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: در مشهد کمبود گاز نداریم و بسیاری از استان های دیگر از گاز مشهد استفاده می کنند. نیروگاه توس باید با گاز بسوزد نه با نفت کوره.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید