نفوذ روسیه در حکومت ایران به حدی است که حقایق تاریخی را از کتاب های درسی حذف کرده است!

نفوذ روسیه در حکومت ایران به حدی است که حقایق تاریخی را از کتاب های درسی حذف کرده است!

روز جدید : نماینده مجلس دهم گفت: احساس می کنم روسیه آنقدر در دولت نفوذ کرده است که حتی کتب درسی هم برخی واقعیت های تاریخی را که به ضرر روسیه بوده حذف کرده است!

علی مطهری در گفت وگو با سعدنیوز در پاسخ به این سوال که وزیر امور خارجه روسیه گفته یا منافع روسیه در برجام تامین می شود یا برجام احیا نمی شود. وی گفت: فکر می کنم پس از حمله به اوکراین، روسیه تلاش می کند از درگیری غرب و ایران برای برجام به نفع خود در موضوع اوکراین استفاده کند. روسیه بر این باور است که اگر شورای امنیت سازمان ملل احیا شود، غرب به رهبری آمریکا از یک موضوع مهم خلاص شده و بر اوکراین تمرکز خواهد کرد. به همین دلیل است که به نظر من روسیه طولانی شدن مذاکرات برجام و تداوم اروپا و آمریکا در حل اختلافات خود با ایران را دوست ندارد.

این نماینده مجلس افزود: به همین دلیل روسیه تلاش می کند از موضوع برجام به نفع خود در مورد اوکراین استفاده کند. من فکر می کنم که روسیه در اوکراین گیر کرده است و معتقد است که طولانی شدن مذاکرات برای احیای شورای امنیت سازمان ملل می تواند کمک کند. البته این یک سیاست منصفانه نیست. این بدان معناست که روسیه می خواهد ایران تحت تحریم های غرب بماند و در مقابل روسیه فرصتی برای حل مشکل اوکراین می خواهد.
این فعال سیاسی ادامه داد: به نظر من روسیه در اوکراین گیر کرده و معتقد است که تمدید مذاکرات برای احیای برجام می تواند کمک کند. البته این یک سیاست منصفانه نیست. به نظر من مسئولان ما باید بسیار هوشیار باشند و عاقلانه عمل کنند و اجازه ندهند ایران به کارت بازی روسیه در درگیری اوکراین تبدیل شود. روسیه در تلاش است تا برجام و ایران را برگ برنده خود در برابر غرب قرار دهد. روسیه روابط خوبی با ایران ندارد. او همیشه به ضرر ایران کار کرده است. از زمان اشغال قسمت اعظم قفقاز و جدایی آن از ایران تا پس از جنگ جهانی دوم که شوروی سعی کرد آذربایجان و کردستان را از ایران جدا کند که البته ناکام ماند.

نامزد رد صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: روسیه همه تحریم های غرب علیه ایران را در شورای امنیت سازمان ملل متحد همراهی می کند. وی اخیرا نیز به انصارالله رای منفی داد. سوریه همچنین اسرائیل را برای حمله به نیروهای طرفدار ایران و هماهنگی با اسرائیل باز گذاشته است. بنابراین روسیه در هیچ کجا ایران را در نظر نگرفته است و فقط به خاطر منافع خود است و کار خود را انجام می دهد. ما نیز باید سعی کنیم به نفع خود عمل کنیم. ما نباید با روسیه روبرو شویم.

مطهری گفت: احساس من این است که روسیه تا حدودی در دولت ما نفوذ کرده است و متأسفانه در هیئت حاکمه روس هایی داریم که نه سیاست شرقی و نه غربی را فراموش نکرده اند. حتی کتب درسی برخی از حقایق تاریخی را که برای روسیه مضر بودند، حذف کرده اند. این یعنی تحریف تاریخ و فریب ملت. امیدوارم روسیه نتواند احیای برجام و منافع مردم ایران را به تاخیر بیندازد. حتی من معتقدم که پس از جنگ در اوکراین، ما باید پس از احیای برجام در صنعت نفت و گاز خود سرمایه گذاری زیادی کنیم و به فکر تامین گاز به اروپا باشیم. متأسفانه به دلیل تحریم های طولانی در سال های اخیر، ما در این زمینه از قطر عقب هستیم و باید سریعاً به نقطه ای که ایران استحقاق آن را دارد برسیم و در انتقال گاز به اروپا، روسیه را در نظر نگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید