نفوذ سیلاب چشمه کوهرنگ، علت مشکلات آب شهرکرد/ کم آبی یا قطعی آب به زودی حل می شود


ساعت: 18:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889388

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی گفت: قطع یا کم آبی شهرکرد و شهرها و روستاهای اطراف مربوط به یک اتفاق فوق العاده است که همان نفوذ سیلاب به منبع آب شرب است به طوری که 60 درصد آب شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می شود. ممکن است به دلیل گل و لای غیر قابل دسترس باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ نماز سیاسی مذهبی این هفته در شهرستان های چهارمحال و بختیاری برگزار شد، در این جمعه ائمه جماعات به بیان مشکلات مردم و مشکلات روز پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز جمعه امروز شهرکرد با اشاره به مشکل آب اظهار داشت: در روزهای اخیر شهرکرد و برخی دیگر از مناطق چهارمحال و بختیاری با کم آبی یا قطعی آب مواجه بوده است.

وی افزود: اولاً مشکل سیل رخ داد که گریبانگیر برخی از شهروندان چهارمحال و بختیاری شد و سختی ها و مشکلات زیادی برای آنها به همراه داشت، مسئولان باید رفع این مشکلات را وظیفه خود بدانند.

امام جمعه موقت شهرکرد سختی ها و مشکلات ناشی از سیل را امتحان الهی عنوان کرد و گفت: مسئولان برای رفع مشکلات مردم مناطق سیل زده اقدامات لازم را انجام دهند.

فاطمی ادامه داد: بر اساس شهادت افراد مطمئن و معتمد مشکل سیلاب، مشکل ابری شدن، کاهش و سپس قطعی آب شهرکرد و شهرها و روستاهای اطراف بوده است.

وی گفت: این حادثه مربوط به یک اتفاق خارق العاده است که نفوذ سیلاب به منبع آب شرب است به طوری که 60 درصد آب شهرکرد که از چشمه کوهرنگ تامین می شود به دلیل گل آلود بودن از دسترس خارج شد.

امام جمعه موقت شهرکرد خاطرنشان کرد: با کمک چاه های کشاورزی و ورود آب این چاه ها به مدار وضعیت آب شرب شهرکرد بهبود یافته اما حل کامل مشکل زمان بر است.

فاطمی افزود: تقریباً می توان گفت در طبقات پایین برخی از ساختمان ها آب وجود دارد اما آنچه صادقانه و صمیمانه از مردم انتظار می رود صرفه جویی در مصرف آب است.

وی گفت: مشکل آب شهرکرد حل می شود و مشکل لاینحلی نیست، مسئولان مربوطه در حال تلاش هستند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به برجام و پیش نویس توافق و ادعای نهایی بودن این توافق، تاکید کرد: همانطور که مسئولان جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنند این متن توافق فقط تبلیغات رسانه ای است نه اینکه جمهوری اسلامی ایران آن را مطرح کرده است. ایران در یک معامله تمام شده

فاطمی تصریح کرد: در واقع هیچ توافقی صورت نگرفته، مذاکرات و تلاش ها برای دستیابی به توافق همچنان ادامه دارد، آنچه ما و سایر مردم ایران می خواهیم این است که به جایی برسیم که مشکلات اقتصادی و مردم حل شود.

ترمیم زیرساخت های آسیب دیده سیل در شهرستان فارسان با مدیریت صحیح

حجت الاسلام محسن ملک پور نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فارسان اظهار داشت: خود و همه شما نمازگزاران ارجمند را به رعایت و تقویت و تقویت تقوای الهی دعوت می کنم.» حکمت 202 امیرالمؤمنین منین علیه السّلام فرمود: بزرگترین سرمایه، ترک هوس است، زیرا بالاترین نیاز این است که با کسب کمالات معنوی، به چیزی جز خدا احساس نیاز نکند، زیرا داشتن آرزو به معنای مشغول شدن نفس انسان است. با خواسته هایی که ندارد و نمی پسندد احساس می کند کم کم عشق دنیا را در دل انسان می ریزد و برای رسیدن به خواسته هایش گاهی حریص و حسود می شود.

امام جمعه فارسان به متن توافقنامه نهایی اشاره کرد و گفت: در خصوص متن توافقنامه نهایی; نام رمز افزایش فشار غرب علیه ایران، نیاز اصلی غرب برای حضور فعال ایران در بازارهای جهانی انرژی است، چرا که از یک سو به پاییز نزدیک می شود و اروپا و آمریکا نگران زمستان سخت و سردی هستند که احتمالا در انتظار آنهاست. بایدن برای انتخابات پارلمانی پیش رو به دستاوردهایی نیاز دارد و علاوه بر این، نگرانی غرب از پیشرفت ایران در مراحل بعدی دانش هسته ای، که دست برتر را به ایران می دهد، باعث شده است که با عجله و در عین حال، با بازی جدیدی وارد میدان شوند. آنها نیاز مبرمی به توافق با ایران و از شعارهای فرسوده دارند.

وی افزود: «انریکه مورا» معاون هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در وین ایده های متعددی را به طرف های مذاکره کننده ارائه کرد و لازم است این ایده ها در پایتخت ها با دقت بیشتری بررسی شود، طبیعتاً زمانی که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای اصلی مذاکره، متن موجود را تایید می کند، به عنوان توافق نهایی پذیرفته نمی شود، هیچ نهاد دیگری نمی تواند درباره نهایی شدن متن توافق صحبت کند، اتحادیه اروپا در جایگاه هماهنگ کننده مذاکرات نمی تواند ارائه کند. پیشنهادات خود را به عنوان یک “متن نهایی”، زیرا تصمیم گیری در این جهت صرفا در دست طرف های مذاکره است.

وی تصریح کرد: از این رو با توجه به اینکه غرب اکنون نیاز به توافق با ایران دارد، می خواهد با حیله گری خود، با ادعاهای کذب خود و با ایجاد فضای رسانه ای و اقدامات غیرفنی مغایر با اصول ایرانی، توپ را به زمین ایران بیندازد. دولتمردان باید با افکار عمومی مردم خود در داخل و افکار عمومی ایجاد شده در اثر تأسیس رسانه های خارج از کشور روبرو شوند و با آنها مقابله کنند.

حجت الاسلام محسن ملک پور به موضوع سیل و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: در خصوص موضوع سیل که یکی از حوادث و بلایای طبیعی است که در روزهای اخیر همه مردم ایران به ویژه در آسیب دیدگان را به همراه داشته است. مناطق، رنج و تلخی زیادی به دلیل تلفات جانی و مالی است. در نتیجه لازم است در اینجا به اختصار به این موضوع اشاره شود، روایات ذکر شده و استفاده از آیات این است که انسان را در خوف و رجا نگه می دارند، گاهی در روایتی آمده است که اگر مصیبتی به او برسد. مورد غضب خدا نیست و گاهى مى گويد مؤمن به انواع بلاها آزمايش مى شود و بلا به مؤمن مى شتابد و البته از نظر ايمان آزمايش مى شود.

وی تصریح کرد: در اینجا جا دارد از همه مردم فداکار، مؤمن و نوع دوست کشورمان که پیشتاز بودند و منتظر هیچ پیام و دستوری نبودند و مانا از خودگذشتگی نشان دادند تشکر کرد. و همچنین از نزدیکان روحانی که در محل حادثه حضور داشتند و به ویژه از سپاه، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، بسیج، نیروهای امدادی، ستاد مدیریت بحران، هلال احمر، کمیته امداد و… که در زمینه های مختلف ظاهر شد و با سرعت و دقت کار می کند.از خدمات ارائه شده صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

امام جماعت شهرستان فارسان تصریح کرد: جا دارد از استان و به ویژه شهرستان خودمان تشکر کنیم زیرا احتمال وقوع حادثه وجود داشت، همه هوشیار بودند، من دائماً با اقوام خود در تماس بودم و از طریق پیگیری امور در شهرستان نظارت می کردم. آژانس های مختلف دیدم همه در پست های مأموریت چند شبانه روز آماده بودند تا تعجب نکنند، بخشداران، شهرداران، دستگاه های کمکی و امنیتی، پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندار در رأس آنها سرکش و حواسشان بود، همه مشغول بودند. یکدلی.

و افزود: اما نباید از این نکته غافل شد که شهر ما نیز آسیب پذیر است و گاهی شنیده و دیده می شود که تخلفاتی در زیرساخت ها صورت می گیرد که باید سریعاً جبران شود وگرنه ممکن است ما نیز متحمل خسارت شویم. بارندگی و سیل با مدیریت صحیح خسارات جانی و مالی زیادی نداشت، دوستان هم بلد بودند در زمینه امنیت کار کنند. اما زیرساخت ها باید درست شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید