نفوذ فاضلاب شاخص آلودگی آب استان یزد را سه برابر کرد / رواناب و نفوذ فاضلاب به منابع آب مهریز


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809902

رئیس مرکز پایش و نظارت آب و فاضلاب یزد:

رئیس مرکز پایش و پایش آب و فاضلاب استان یزد از اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهری در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم علیدوست رئیس مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا در خصوص نیاز یا نیاز به فاضلاب شهری یزد و سایر شهرهای استان یزد اذعان داشت: کار.

وی همچنین افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی استان یزد و به ویژه شهرستان مهریز، اهمیت جمع آوری پساب در این شهرستان دو چندان می شود، چرا که در چند سال اخیر این منابع آبی به دلیل نفوذ پساب و فاضلاب آلوده شده است. وجود نیترات که یک شاخص است، «آلودگی آب 2 تا 3 برابر است.

علیدوست همچنین خاطرنشان کرد: شهر مهریز با داشتن قنات ها و گسل های موجود باعث نشتی فاضلاب و نفوذ منابع آبی این شهر شده است و به همین دلیل شرکت آبفا برای حل این مشکل با اختلاط آب چاه های این شهر با آب قابل حمل این مشکل را تامین می کند. آب آشامیدنی. به طور ایمن توسط مشترکان استفاده می شود و لازم به ذکر است که تنها راه جلوگیری از آلودگی منابع آب جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها می باشد.

وی در پایان گفت: لازم به توضیح است که فاضلاب تصفیه شده نیز مورد استفاده صنعت قرار می گیرد و برای جلوگیری از آلودگی آب جایگزین آب مصرفی صنعت شهرستان می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید