نقشه بی بی سی در تقسیم شیعه و سنی شکست خورد/ آخرین جزئیات قاتل دانشجوی اهل سنت گنبدکاووس دستگیر شد


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834527

کشته شدن طلاب اهل سنت و روحانیون جهادگر گنبدکاووس در حرم رضوی، علما و طلاب اهل سنت و شیعه را مجبور به ایستادگی بیش از پیش در کنار یکدیگر کرده و اتحاد و انسجام رسانه های مخالف برای جلوگیری از این جنایت ها متوقف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما – داود هندوزی; کشیش پیمان و کشیش حجه دو دانش آموزی بودند که اواسط فروردین امسال در گنبدکاووس به ضرب گلوله کشته شدند.

اگرچه در روزهای ابتدایی جنایت، رسانه های معاند درباره قتل سکوت کردند، اما یک روز قبل از حادثه شهادت دو روحانی در گنبدکاووس، بی بی سی فارسی در خبری به نقل از یکی از رسانه های استان گلستان نوشت: برای حمله به روحانیون و علما در برخی شهرهای ایران که در برخی موارد منجر به ضرب و شتم یا قتل شده است. و درست یک روز بعد ماجرای شهادت دو روحانی از گروه های جهادی در حرم امام رضا (ع) رقم خورد.


360b052b 0ebb 4426 b289 2680e582a681 خبر خاکستری

اگرچه رسانه ها نسبت به بهره برداری سیاسی از این حادثه برای ضربه زدن به انقلاب انقلابی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتراض داشتند، اما پس از ترور، اولین افرادی که قاتل را دستگیر کردند، افرادی بودند که در صحنه حضور یافته و حتی جان خود را برای آن فدا کردند. روحانیت به عنوان محقق انقلاب اسلامی در جامعه و از سوی دیگر پس از این حادثه گروه های مختلف مردم با ابراز همدردی این حرکت تروریستی را محکوم کردند.


b8493d61 aedf 42a0 8f37 4b318254ac47 خبر خاکستری

از آنجایی که ریشه این حوادث توسط رسانه های معاند انقلاب اسلامی منتشر شد، عده ای ریشه های حوادث اخیر کشور را دسته بندی کردند، آخرین اطلاعات پلیسی نشان می دهد که قاتل انگیزه شخصی از کشتن گنبدکاووس داشته است، اما این جنایات هر گونه اقدامی را برانگیخته است. انگیزه علما و طلاب شیعه و سنی بیش از گذشته منسجم شده اند و همین اتحاد و انسجام باعث شده است تا رسانه های مخالف به دلیل این گونه جنایات سنگسار شوند.

سردار محمد قنبری در خصوص ترور گنبدکاووس گفت: در پی کشته شدن دو دانش آموز اهل سنت در منطقه چای بویین گنبدکاووس با سلاح گرم در 13 فروردین ماه امسال، ماموران انتظامی بلافاصله تحقیقات را ضمن انجام تحقیقات میدانی آغاز کردند.

فرمانده انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، تیم های تخصصی ویژه از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی و پلیس آگاهی کشور و ناحیه گلستان وظیفه رسیدگی به این پرونده و شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت را در ساعت 24 بر عهده دارند. بر اساس ساعت.”

سردار قنبری ادامه داد: با وجود پیچیدگی حادثه، در نتیجه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی پلیسی هماهنگ با نشان دادن اطلاعات کامل پلیسی، عاملان این حادثه شناسایی و روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه دستگیر و سلاح‌های مورد استفاده در قتل کشف شد. .


61a66388 0bb2 4a1c b326 aa719ecfda38 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه ضارب علت قتل را خصومت شخصی عنوان کرد، گفت: تحقیقات از متهمان این پرونده ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی به هموطنان ارسال می شود.

حیدر آسیابی همچنین گفت: بررسی ها نشان می دهد که این کشتارها هیچ انگیزه خارجی و ارتباطی با گروه های تروریستی ندارد و هم قربانیان و هم سه نفر دستگیر شده اهل سنت گنبدکاووس هستند.

رئیس قاضی گلستان ادامه داد: در بازرسی از منزل متهم 4 قبضه سلاح کشف شد و رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در شعبه پنجم بازپرسی گنبدکاووس ادامه دارد.

آنچه مسلم است دشمن به دنبال استفاده از هر فرصتی برای جدایی و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و برای خنثی کردن توطئه های دشمن به انسجام و بصیرت بیشتر نیاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید