نقشه راه آینده جهان اسلام توسط رهبری ترسیم شد/ ضرورت توسعه جبهه مقاومت در جهان اسلام برای ارتقای وحدت


ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903322

کارشناسان سیاسی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از دولتمردان و میهمانان خارجی شرکت کننده در همایش وحدت گفتند: مقام معظم رهبری بر توسعه و گسترش جبهه مقاومت در جهان اسلام برای ارتقای وحدت و انسجام تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; دیروز همزمان با هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (علیه السلام) رهبر انقلاب اسلامی با جمعی از مردم دیدار کردند. مقامات دولتی و مهمانان خارجی شرکت کننده در کنفرانس وحدت تاکید کردند.

حسن خانی زاده در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به بیانات فرزانه رهبر انقلاب در این دیدار گفت: سخنان تاریخی و مهم مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنندگان در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و سران سه قوه موجب شد نقشه راه جهان اسلام برای سال های آینده

این کارشناس سیاسی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار دو نکته اساسی را بیان کردند. اول به بحران اخیر ایران که البته در جمهوری اسلامی ایران علیرغم وجود آزادی های فردی و اجتماعی و قانون اساسی تضمین کننده، آزادی بیان وجود دارد و هر از چند گاهی چنین اتفاقاتی رخ می دهد.




ایران دارای قانون اساسی برگرفته از دین مبین اسلام است

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که 80 میلیون نفر را در یک شهر به دلیل جریانات مذهبی در یک میدان عمومی جمع کند و گردن به مردم خم کند و سازمان های مدعی حمایت از حقوق بشر از این کشور استقبال کنند. ایران قانون اساسی مترقی برگرفته از دین مبین اسلام و نهادهای مدنی دارد و اجازه نخواهد داد این نهادهای مدنی حکومت را به سمت دیکتاتوری و مصادره آزادی های فردی سوق دهند.

خانی زاده بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از مجرب ترین افرادی هستند که به موضوع دموکراسی و آزادی های فردی نگاه محترمانه دارند. از این رو رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سخنانی به توطئه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد شعارهایی که در جهان اسلام جایی ندارد اشاره کردند و این توطئه را نتیجه دخالت آمریکا، غرب، رژیم صهیونیستی و برخی از رژیم های مرتجع که جمهوری اسلامی و ملت ایران توانستند از این بحران نفس گیر عبور کنند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: معظم له وحدت جهان اسلام را مطرح کردند و همانطور که بارها اعلام کرده بودند باید وحدت اسلام اجرا شود و از مقوله حرف به مقوله عمل برود. جهان اسلام نباید اجازه دهد که قدرت های خارجی زیر نظر اسلام بین مذاهب تفرقه ایجاد کنند.




ایران منادی وحدت جهان اسلام است

وی با اشاره به مقاله فوق خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون جمهوری اسلامی ایران به کانون و محور وحدت جهان اسلام تبدیل شده است و ایران با برگزاری همایش های متعدد، منادی وحدت جهان اسلام در رأس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با را آرمان; وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همه ساله در جمع میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی در خصوص مسائل مهم جهان اسلام به ویژه وحدت و انسجام امت اسلامی سخنرانی می کنند. امسال آنها لحظات مهمی را با افرادی که در این رویداد شرکت کردند برجسته کردند.

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب به جایگاه رفیع نظام جمهوری اسلامی و وحدت در هندسه جدید قدرت اشاره کردند و این نکته را تصمیم و راهبرد جدیدی دانستند که مورد نیاز امت اسلامی است و امت باید متناسب با زمان نقش آفرینی کند و بر داشتن اسلام تاکید و توجه داشتند.




نخبگان باید علت مشکلات جهان اسلام را توضیح دهند

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که نسل جوان و به ویژه فرزانگان جهان اسلام و مردم جهان اسلام که از بصیرت لازم برخوردارند باید برنامه ریزی مناسبی برای وحدت اسلامی در جهان داشته باشند تا وحدت و انسجام در جهان اسلام نباید تحت تأثیر توطئه ها و توطئه های دشمن قرار گیرد و باعث اتلاف انرژی و توان ملت ها و مسلمانان نشود.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که مورد تاکید ایشان قرار گرفت این است که نخبگان جهان اسلام باید علت این مصائب و مشکلاتی را که برای جهان اسلام وجود دارد تبیین کنند و تصریح کنند که نتیجه اجباری تبلیغات و تفرقه در جهان اسلام پرهیز است. عزت اسلامی موضوع دیگری نیست و اگر این نکته برای جهان اسلام و ملت ما روشن و روشن شود، طبیعتاً مسلمانان از وحدت و انسجام دست برنمی‌دارند و به دشمنان مسلمانان به سرکردگی سلول سرطانی صهیونیست‌ها در منطقه اجازه نمی‌دهند. برای ایجاد این مشکلات برای جهان اسلام و با عادی سازی روابط برخی کشورها با اسرائیل که یکی از بزرگترین خیانت هاست، این وحدت به خطر می افتد.

ترقی با اشاره به مطلب فوق افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در تبیین مسئله وحدت تاکید کردند که معنای وحدت این نیست که نظرات خود را یکی کنیم و همین نظر را داشته باشیم. بلکه به معنای داشتن وحدت راهبردی در حفظ منافع امت اسلامی است.




نیاز به مقابله با اقدامات دشمنان

عضو شورای مرکزی حزب متحد اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند عده ای وحدت را محال می دانند، در بعد اتحاد اندیشه ها و مبانی دینی و فکری شاید درست باشد اما در بعد سیاسی. جهان اسلام وجه اشتراک زیادی دارد، اگر همه به یک تفاهم مشترک برسند تا هندسه سیاسی جهان را تغییر دهند و سعی کنند نقشه سیاسی جهان را به طور اساسی تغییر دهند، به ویژه از نظام تک قطبی که مشکلات زیادی را برای ملت ها ایجاد کرده است. رد این بیایید از نظام تک قطبی حرکت کنیم و نظام چندقطبی و چندجانبه گرایی ظهور کند، بسیاری از مشکلات جهان اسلام حل می شود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در واقع این راهبردی است که مسلمانان با همکاری یکدیگر می توانند به آن دست یابند و نیازی به اتحاد عقیدتی ندارد، بلکه در بعد سیاسی بر آن تاکید شده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری این سوال را مطرح کردند که آیا می توان حرف مسلمین را جمع کرد و در دنیا جایگاه والایی داشت یا خیر؟ اما این امر مستلزم تلاش و عمل، مقاومت و دشواری هایی است که دشمنان وحدت برای ملت های جهان اسلام ایجاد می کنند و اگر در مقابل این مشکلات ایستادگی و مقاومت کنند، قطعاً می توانند وحدت مهمی را ایجاد و تحقق بخشند.




ضرورت ایجاد جبهه مقاومت در جهان اسلام برای ارتقای وحدت



ترقی افزود: معظم له در این راستا نمونه ای از نفوذ جمهوری اسلامی در جهان اسلام را ذکر کردند که در دوران جنگ تحمیلی توانستیم با قدرت های جهانی مقابله کنیم و دو ابرقدرت و بقیه کشورهای اقماری آنها را شکست دهند. با این موضع گیری و مقاومت ملت ما، ایران اسلامی را در مقابل خود قرار دادیم.

عضو شورای مرکزی حزب متحد اسلامی ادامه داد: از این رو الگوبرداری از جمهوری اسلامی ایران به ملت ها این امکان را می دهد که بتوانند با زیاده خواهی های دشمنان مقابله کنند و ضرورت وحدت برای جلوگیری از اختلافات دینی از اهمیت بالایی برخوردار است. درگیری شد و درگیری دیدند و تاکید کردند که چون سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی مخالف مبانی اسلام هستند و سعی در دامن زدن به مناظرات شیعه و سنی و اختلافات مذهبی دارند و این یکی از ترفندهای دشمن است که با ایجاد انگلیسی شیعه، سنی آمریکایی و… مانند ایجاد فرقه، جهان اسلام را درگیر اختلافات عقیدتی می کنند و مانع از دستیابی به وحدت مؤثر می شوند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: در مجموع می توان گفت که تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه و گسترش جبهه مقاومت در جهان اسلام برای ارتقای وحدت و انسجام بود و با بیان مصادیق مرتبط با مشکلات اخیر موفق شدند. ایران و توطئه هایی که دشمنان علیه ما ایجاد کردند تا نشان دهند که جمهوری اسلامی توانسته است در مقابل همه این توطئه ها مقاومت و مقابله کند و با این نوع توطئه ها مقابله کند و اجازه ندهد این توطئه ها مسیر انقلاب اسلامی را از مسیر انقلاب منحرف کند. راه پیامبر بزرگ اسلام

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید