نقشه فدراسیون برای آینده «نیمکت» تیم ملی

رئیس فدراسیون فوتبال که پس از جنجال های فراوان موفق شد سه ماه مانده به آغاز جام جهانی از مجمع عمومی برای حضور مجدد در این نهاد قانونی رای اعتماد بگیرد، اولین تصمیم خود را با بازگرداندن کارلوس کی روش به نیمکت گرفت. تیم ملی ایران به جای دراگان اسکوچیچ.

تاج در نشست خبری خود درباره این انتخاب گفت: دیدم شرایط تیم ملی، بازیکنان و شرایطی که به دلایلی نمی خواهم بگویم، اردوهایی که برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که اگر الان سرمربی تیم ملی را عوض کنیم به نفع کشور است، دیدم گفتند چه کسی با چه روشی نتیجه را در تیم ملی تضمین می کند. من به تنهایی نمی توانم این کار را انجام دهم. هیچکس در دنیا نمی تواند تضمین کند که کی روش قطعا نتایج بهتری خواهد گرفت، اما سابقه کی روش در تیم ملی ما و نتایجی که از قبل کسب کرده ایم باعث می شود باور کنیم که در مسیر درستی هستیم. در هر صورت اجازه ماندن اسکوچیچ برایم راحت تر بود. من مسئولیتی بر عهده نگرفتم و مثل خیلی های دیگر گفتم که این مربی را رها نکردم. من این ریسک را فقط به خاطر کشور و سرزمین عزیزمان پذیرفتم، می دانم که برخی از اقوام، جانبازان و بزرگانم به هر دلیلی مخالف آمدن و آمدن من هستند. برای احترام به تیم ملی و پرچم عزیز از تیم ملی حمایت می کنیم. حمایت از شرایط موجود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه جزئیات قرارداد کی روش و دستیارانش را اعلام کرد و افزود: یک مربی بومی ممتاز را در کنار کی روش قرار می دهیم که انشالله بعداً یک سرمربی بومی خواهیم داشت. جا دارد از همه مربیان داخلی که یک روز تیم ملی را هدایت کردند مثل مهاجرانی، گیل نوی، دایی، پروین، قطبی و … تشکر کنم. امیدوارم در راس تیم ملی یک مربی بومی موفق داشته باشیم. ما این را مدیریت می کنیم. ما قرارداد کی روش را موقتی با مبلغ 50 هزار یورو در ماه در نظر گرفتیم. اگر این را نگوییم فردا می گویند معلوم نیست. او کادر فنی 5 نفره با 30 هزار یورو دارد. قرارداد تا پایان جام جهانی است و در صورت تمایل دو طرف می توانیم تا پایان جام ملت ها ادامه دهیم. با تشکر از کی روش که این مسئولیت را در این مدت بر عهده گرفت.”

نقشه فدراسیون برای آینده «نیمکت» تیم ملی

صحبت های صریح تاج درباره بازگشت کی روش به نیمکت تیم ملی ایران، آرامشی کوتاه مدت برای نیمکت تیم ملی ایران ایجاد کرد. رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس که همچنان درگیر پرونده بحث برانگیز بدهی مارک ویلموتس است، به خوبی می داند که انتخاب سرمربی خارجی که رضایت هواداران فوتبال خانگی را جلب کند، کار دشواری است. از این رو در همان جلسه عنوان کرد که مدت ها به دنبال استفاده از گزینه ملی است.

تاج که می‌دانست بازگشتش چه زمانی منتقدان همیشگی‌اش را به داخل خواهد آورد، درباره این انتخاب گفت: بعد از شصت و چند سال دیگر عاشق چشم و ابروی کسی نیستم که خرج کنم. مربی ای که از من هم انتقاد می کند. من احساس می کنم این کار درستی برای کشور است. احساس می کنم کار خوبی انجام می دهیم. امیدوارم کسانی که پشت در و دیوار حمله می کنند منصف باشند و بگویند که این کار را برای کشور انجام داده اند. ما را به خاطر تقابل، خیانت، وابستگی و بیگانه هراسی سرزنش نکنید. چیزهای خوبی نیست من واقعا به کشور و پرچم و شادی مردم فکر می کنم. من اصلا بیگانه هراس نیستم. من با این داستان نیستم

صحبت های تاج در مورد استفاده از مربی خارجی نشان داد که او تمایل چندانی به انتخاب کی روش ندارد اما حمایت کلی دولت از تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی قطر باعث شد تا او سریع ترین تصمیم را با بازگشت کی روش بگیرد. در اسرع وقت. با این حال، شکست سنگین مقابل انگلیس و عدم صعود به مرحله حذفی با باخت یک بر صفر مقابل آمریکا، حمایت داخلی کی روش را نیز از بین برد، بنابراین تاج برای آینده ملی پوش ایران به خود نگاه خواهد کرد. تیم

نقشه فدراسیون برای آینده

تاج پیش از این درباره احتمال حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا 2023 گفت: در قرارداد فعلی ما با آقای کی روش، او سرمربی ما در جام ملت های آسیا 2023 نیست. شاید استفاده کنیم. کی روش به عنوان مدیر فنی و نکونام به عنوان سرمربی در جام ملت ها.

نسخه ای جدی که نشان می دهد تاج همچنان به این موضوع پایبند بوده و می خواهد نکونام را تا جام جهانی بعدی سرمربی تیم ملی ایران کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در حال حاضر گزینه داخلی دیگری جز نیکونام ندارد و می خواهد تمام انرژی خود را روی این مربی بگذارد، بنابراین شاید سرمربی فولاد که دستیاری کی روش در جام جهانی 2022 را نپذیرفت، این بار با … نظر جمعی هیات مدیره فدراسیون فوتبال هدایت تیم ملی ایران را برعهده خواهد داشت در صورتی که نکونام هدایت تیم ملی ایران در جام ملت‌های 2023 و جام جهانی 2026 را بپذیرد، قطعا خط قرمز بر روی این تیم قرار خواهد گرفت. نام کی روش در غیر این صورت گزینه های ادامه فعالیت در پست فنی غیر از سرمربی فعال خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در نظر دارد پس از دریافت نظر مثبت وزیر ورزش و دستگاه های اجرایی کشور، پروژه استفاده از مربی بومی را نهایی کند و سپس به نکونام برود تا این مربی از مسائل فنی فدراسیون حمایت همه جانبه ای داشته باشد. تیم ملی ایران در فوتبال.

دیدگاهتان را بنویسید