نقش ارزشمند رسانه ها و شبکه های انقلابی در تبیین خصومت

ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790532

ریاضی تهرانی با اشاره به نقش ارزنده رسانه ها و شبکه های انقلابی در تبیین خصومت و دشمنی گفت: جمهوری بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم ریاضی تهرانی استاد حوزه و دانشگاه های استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز در خصوص نقش رسانه ها و شبکه های انقلابی در مبارزه با استکبار گفت: رسانه های جمعی به ویژه فناوری های نوین ارتباطی نقش ویژه ای در دنیا داشته اند. سیاست.

وی افزود: ویژگی‌های مشترک رویدادها، جهانی شدن و استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی به‌ویژه اینترنت توسط نخبگان، احزاب، جنبش‌های توده‌ای، نهادهای جامعه مدنی و بنیادها، به این نتیجه رسید که رسانه‌ها در ارتقای آگاهی عمومی و مشارکت سیاسی در این زمینه اقدام کنند. رهبری افکار عمومی، به صحنه آوردن توده ها و تضعیف موقعیت حکومت های استبدادی نقش فعالی دارد و می تواند جنبش های مردمی را رهبری کند.

استاد دانشگاه هرمزگان گفت: نقش رسانه ها و شبکه های انقلابی مانند فیسبوک و توئیتر در جامعه پذیری سیاسی و پیوند انقلاب اسلامی با جهان بی نظیر و ابزاری برای صدور انقلاب و اسلام ناب محمدی با همه اصول و ارزش هاست. . هدیه.

ریاضی تهرانی ادامه داد: همچنین فضای مناسب برای اطلاع رسانی حضور در مجالس حداکثری در ایام الله و ایام خاطره انگیز انقلاب به عنوان 22 بخمن همراه با بیداری و انزجار مردم از استکبار جهانی پرورش یافت.

وی با اشاره به نقش ارزنده رسانه ها و شبکه های انقلابی در تبیین خصومت و دشمن شناسی گفت: رسانه ها با معرفی استکبار جهانی و نقشه های شوم آن ها نقشی بی بدیل در روشنگری ملت های جهانی به ویژه مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایفا کرده اند. “

مدرس حوزه علمیه هرمزگان گفت: در اصطلاح علوم اسلامی، استکبار همواره با واژه هایی مانند «ظلم» و «تغوت» همراه است. استکبار از دیدگاه فرهنگ سیاسی اسلام، وجود نوعی سلطه، سلطه، استعمار و استثمار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت محدودی از ظالمان و سودجویان بر تعداد زیادی از توده های محروم است.

ریاضی تهرانی گفت: این عملیات ممکن است داخلی باشد. همان طور که برخی دیکتاتورها و ظالمان بر ملت های تحت ستم حکومت می کنند، به آنها ظلم می کنند و این می تواند بین المللی باشد. این بدان معناست که یک دولت یا دولت به استثمار و ظلم ملت های دیگر می پردازد که نمونه بارز آن سیاست های استعماری و امپریالیستی قدرت های بزرگ شرق و غرب در جهان است.

وی گفت: امروزه در فرهنگ سیاسی جهان از واژه هایی مانند استعمار و امپریالیسم نیز برای بیان مفهوم فوق استفاده می شود.

رئیس انجمن بانوان فرهیخته فرهنگ دینی هرمزگان گفت: هدف استکبار جهانی تسلط بر ملت هاست. همانطور که در رسانه ملی می بینیم چه آسیبی به کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و سوریه وارد کرده است؟ استکبار جهانی نقش ارزنده ای دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید