نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مهم است


ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840168

فرمانده سپاه فتح کوگیلویه و بویراحمد گفت:

سردار هورامدل با اشاره به اینکه ارز 4200 دلاری باعث رانت و سوء استفاده برخی از مردم در کشور شده است، گفت: دولت موقت در حال انجام عملیات اقتصادی و استفاده از فرصت های مغفول مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در زاگرس صبح امروز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه یاسوج گفت: 25 خرداد مصادف با اولین کنگره شهدای روحانی در قم است در این مورد.

سردار خرمدل با تشکر از معتمدین 4 خرداد و قیام خانواده های شهدای روحانی استان، گفت: با بررسی وقایع انقلاب از گذشته تا به امروز همه چیز از جمله قیام تنباکو با فتوای سرنوشت ساز میرزای شیرازی به نهضت مشروطه رسید. ، ملی شدن صنعت نفت، قیام 24 خرداد نقش روحانیت و مراجع تأثیرگذار و تعیین کننده بود.

وی با بیان اینکه تاریخ روحانیت نشان از پیشاهنگی انقلاب اسلامی دارد، بیان کرد: 3 هزار و 888 شهید مشروطه، 142 شهید اهل سنت، 57 شهید از مشروطه تا انقلاب، 57 شهید، 3460 شهید دوران مقدس و 38 شهید مدافع حرم، 48 شهید غیرقانونی. -شهید روحانی ایرانی و 43 شهید مفقودالاثر از روحانی نقش مهم من به عنوان یک روحانی را نشان می دهد.

سردار هورام روحانیت را پرچمدار و علم استکبار، مروج و حامی تشییع می داند و گفت: این روند باید در حوزه های علمیه انجام شود. روحانی از دیگر وظایف است. در همین راستا پس از سرکشی به خانواده شهدای روحانی در استان، یک دانش آموز نوجوان از همین استان 10 تا 20 عنوان کتاب را با حداقل راحتی تالیف کرده است.

وی افزود: تبیین رهبری روحانیت در حوادث و اتفاقات نیز از دیگر وظایف است، چرا که سخنان ایشان متناسب با عملکردشان در این زمینه بود. انتقال معنوی را نشان می دهد.

وی افزود: در روزهای آغازین تاج و تخت همراه با تلاش کادر پزشکی، پزشکان و سایر روحانیون نقش تاثیرگذاری داشتند.

وی گفت: در دوران مقاومت 38 شهید تقدیم انقلاب شد و این موضوع باعث ایجاد تفاوت در جامعه روحانیت وهابی شد. روحانیت وهابی فقط برای غرب، جهان و تامین منافع خود و برانگیختن خونریزی بشریت فتوا می دهد.» از مظلوم حمایت کنید و با ظلم مبارزه کنید.

سردار هورامدل با بیان اینکه روحانیت کلیسا در تلاش برای تفرقه در جهان و زمینه سازی برای استکبار و استعمار هستند، گفت: روحانیت شیعه احترام به اقوام، اقوام و ملت ها را آرمان آزادی و عدالت خود می دانند.

وی افزود: در انقلاب اسلامی هرجا که روحانیت حضور داشتند منشا خیر و برکت بودند. در استان ما که یک روحانی در اردوگاه پیشرفت و توسعه حضور داشت، مشکلات حل شد.

وی افزود: اگر روحانیت شیعه دستور و فتوا بدهد، مسئول است، اما وکلا در استان و رهبر انقلاب جانباز هستند. امروز به عنوان یک مدافع اسلام ناب محمدی حضور رهبر معظم انقلاب در لباس معنوی جهان را به حسرت و حسد واداشته است.

این مسئول افزود: جریانات منطقه به دلیل نبود محور رهبری و روحانی شکست خورده اند اما حضور روحانی در راس انقلاب اسلامی به ثمر نشسته است.

سردار هورامدل با بیان اینکه افتخار می کردیم استانی شیعه با 2000 رزمنده شیعه هستیم، گفت: رتبه های اول حماسه ملی را در کارنامه خود داریم، شرق و غرب زمانی نقشه و مبارزه برای بهره برداری از ایران داشتند اما امروز. ایران نیروی بلامنازع منطقه است.

وی گفت: ایران در ابعاد نظامی، فرهنگی و سیاسی در حال حرکت است. حذف ارز 4200 تنی بود که باعث سوء استفاده و رانت برخی شد.

سردار هورامدل با بیان اینکه دولت ما امروز سیاست گذاری اقتصادی دارد، گفت: دولت آب، برق و گاز رایگان به مردم و سه دهک پایین جامعه داده است و رفع فقر مطلق از دیگر کارنامه های دولت است.

وی گفت: دشمنان تلاش می کنند نقشه های کشور را خنثی کنند و دشمنان می دانند مشکل کشور کجاست و از کجا شروع شده است. مقاومت نشان می دهند که نشان از بی مهری به کشور دارد و برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند

سردار هورام دل گفت: مردم لر با حسادت، شجاعت، رشادت و صحنه های درخشان خود پای انقلاب بودند، شهید سلیمانی می گفت ما امت امام حسین هستیم. سیستم مدیریت و سیستم آن ایستاده است.

خبرنگار: باخمانیار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید