نقش مدیران کل در سرقت های خیابانی اراذل و اوباش در کهگیلویه و بویراحمد

ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801319

عدم برنامه ریزی و تمرکز صحیح مدیران اجرایی در شرایط اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد باعث شده تا شاهد نقش مستقیم برخی از این مدیران در افزایش تعداد درگیری های خیابانی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، نزاع و درگیری خیابانی یکی از مصادیق اصلی خشونت در جوامع و یک پدیده اجتماعی است که طی ماه های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مرکز استان به وجود آمده است، از این رو تصاویری از خشونت خیابانی در فضا پخش می شود. باعث می شود که اگر در نقطه ای دیگر از کشور چنین اتفاقی بیفتد به شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی منتسب می شود که البته در این نشریات نقش عمده ای دارند.

شاید تاب آوری روسای دستگاه های اجرایی استان ها در حدی نباشد که بخواهیم عنوان انتخابی خود را در بندهای بعدی توضیح دهیم و به همین دلیل به موضوع اصلی یعنی نقش مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دادستانی در حوزه پیشگیری و مسئولان استانی باید به اهمیت موضوع توجه کرده و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت برای جلوگیری از بروز نزاع های خیابانی و ضرب و شتم پیش بینی کنند.

در ابتدا یادآور می شویم که نقش همه روسای دستگاه های اجرایی، قضایی و نظامی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهم است و نباید گفت که فلان دستگاه مسئول است و باید خودش کار را در دست بگیرد، بلکه باید هم افزایی شود و با اتحاد بین دستگاه از آسیب جلوگیری شده است زیرا جامعه به هم وابسته است و اگر قطعه ای مشکل داشته باشد بدون شک به مرور زمان یقه دستگاه ما را در اختیار خواهد گرفت.

سازمان ورزش و جوانان کهگیلویه و استان بویراحمد که اکنون بی خانمانی آنها در کهگیلویه و بویراحمد عاملی برای ایجاد درگیری های خیابانی و آسیب های اجتماعی شده است، اولین دستگاهی است که در روزهای آینده به آن اشاره و به نقش آن خواهیم پرداخت. سایر وسایل.

ورزش و حرکات منظم بدنی عامل ایجاد سلامت جسمی، روانی و روحی است و تأثیر زیادی در کنش اجتماعی در جامعه دارد و برای رشد فردی نیز بسیار مهم است.

بر اساس آمار سازمان استانداری، 68 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد را افراد 15 تا 64 ساله تشکیل می دهند که نشان از جوان بودن جمعیت این استان و اهمیت ورزش دارد. حمایت ایمن از جوانان است که تحت حمایت آن به منظور دستیابی به رشد و ارتقای مطلوب انسانی تلقی می شود.

ورزش در کاهش ناسازگاری های فردی و اجتماعی و کاهش استرس و ایجاد تعادل روانی بدن نقش اساسی دارد، مقاومت در شرایط خاصی رخ می دهد و به این نتیجه می رسیم که ورزش نقش اساسی در پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی دارد.

با فرض اینکه بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی ناشی از بیماری های روانی و مشکلات اجتماعی است که افراد درگیر آن هستند، می توان گفت ورزش راهی کوتاه، موثر و واکسینه شده برای مقابله با مشکلات خیابانی و خشونت است.

اما چرا تربیت بدنی کهگیلویه و بویراحمد مقصر درگیری های ماه های اخیر بوده است؟ اگر بخواهیم شیوع اپیدمی تاج را کنار بگذاریم و گول نخوریم، می‌توان گفت ورزش در کهگیلویه و بویراحمد قریب پس از انحلال تیم فوتبال شهرداری یاسوج، جوانان را به هیجان نیاورد و قدرت مجازی را افزایش داد. شبکه ها و نتیجه آنها را می توان در کف خیابان دید.

مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدودی از زیرساخت های ورزشی برخوردار است اما نبود برنامه ریزی صحیح، عدم کار گروهی و سایر مسائل سیاسی و عدم حمایت از نخبگان و قهرمانان ورزشی باعث فرسودگی این زیرساخت ها شده است. مصداق بارز این حسرت و آرزو، ورزشگاه 15 هزار نفری یاسود است که سال هاست در انتظار تیم و بازی است.

در این مقاله نمی خواهیم راه حلی را به مسئولان تحمیل کنیم، بلکه عاملان آسیب ها و آسیب های اجتماعی را وارد عمل کنیم که می تواند نقش اساسی در کاهش این آسیب داشته باشد و امیدواریم مسئولان استانی چاره اندیشی کنند. دور میز نشستن آهای جوانان متفکر و صیقل خورده با توسعه ورزش که شاهد دعوا و خشونت خیابانی نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید