نقش مشکلات اقتصادی در افزایش سن ازدواج/ حمایت خانواده ها از فرزندان برای ازدواج در زمان مناسب


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810434

شریفی یزدی با اشاره به نقش مشکلات اقتصادی در افزایش سن ازدواج گفت: خانواده ها برای ازدواج در زمان مناسب نیاز به حمایت از فرزندان خود دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا شریفی یزدی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: از جمله عوامل متعددی که در افزایش سن ازدواج نقش دارد، مشکلات و مشکلات اقتصادی است که باعث شده پسر جوان به دلیل بیکاری و تورم بالا نتواند زندگی فعلی را داشته باشد. کشور وجود دارد، تحویل.

وی افزود: دومین عامل در افزایش سن ازدواج جوانان توجه به استعدادها، علایق و گرایش های فردی است. در گذشته همه جوانان مجبور به ازدواج در سنین پایین بودند، اما اکنون جوانان در ابتدا به دنبال علایق، استعدادهای خود مانند دوره، ورزش و مواردی از این دست هستند که اولویت دادن به زندگی زناشویی را برای آنها در اولویت قرار می دهد.

این کارشناس اجتماعی گفت: مورد سوم را می توان رصد روزانه آسیب های اجتماعی پیش روی خانواده ها دانست، یعنی. جوانان وقتی شاهد افزایش درصد طلاق، خشونت خانگی، طلاق عاطفی و غیره هستند. در خانواده ها نتیجه ترس از ازدواج است که باعث می شود جوانان یا ازدواج نکنند یا سن ازدواج را به تعویق بیندازند.

وی افزود: آنچه برای بالا بردن سن ازدواج مهم است نارضایتی جوانان از امکانات اولیه در ابتدای زندگی است به این معنا که بسیاری از جوانان در ابتدای زندگی می خواهند خانه شخصی، ماشین و وسایل بسیار سنگین داشته باشند. زندگی.چه دختری فراهم کنند، ندارند.

شریفی یزدی گفت: بیکاری نقش بسیار مهمی در بحث اقتصاد دارد و باعث می شود جوانانی که می خواهند مسئولیت ازدواج را به عهده بگیرند مشاغل مطمئن لازم را نداشته باشند و متاسفانه خانواده ها توان و تلاش کافی برای ازدواج با جوانان را نداشته باشند.

این کارشناس مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که باعث افزایش سن ازدواج می شود، ازدواج های زودهنگام است، جوانان و خانواده ها و امروزه ترس از ازدواج را در قشر زیادی از جوانان خود داریم.

وی افزود: یکی دیگر از موارد بالا بردن سن ازدواج، تسهیل رابطه دختر و پسر است؛ این معضل از نظر ارتباطی و فرهنگی نسبت به نسل های گذشته راحت تر و ساده تر است و این معضل باعث شده بسیاری از افراد. کمتر اصلاً ازدواج کند و در روابط کوتاه مدت و بلندمدت باشد.

شریفی یزدی بیان کرد: ما پنج نهاد اصلی حاکمیت و سیاست، اقتصاد، آموزش و پرورش، دین و نهاد خانواده داریم، بنابراین وقتی با نهاد خانواده به عنوان یکی از پنج نهاد اصلی مشکل داریم، طبیعتا آسیب های اجتماعی ناشی از آن جامعه را متاثر خواهد کرد. ; جامعه ما خانواده محور است، یعنی. بیشتر سرگرمی ها، گردش ها، مناسبت ها، تولدها، جشن ها و غیره. در خانواده محور برگزار می شود.

این کارشناس اجتماعی گفت: طبق شواهد و بررسی های افراد مطلقا تنها در دهه چهل یعنی. در سنین 30 تا 40 سالگی از انواع اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و افسردگی رنج می برند. همچنین طبق آمار، میزان خودکشی در افراد مجرد بیشتر است. اینکه افراد مجرد بیشتر از افراد متاهل قوانین و مقررات را زیر پا می گذارند و میزان بزهکاری و خشونت اجتماعی در بین افراد مجرد بیشتر است.

وی ادامه داد: اول از همه باید اطمینان حاصل کنیم که شرایط اقتصادی جوانان ما شغل مناسبی دارد تا بتوانیم فعالیت های زیربنایی مانند ساخت مسکن ارزان قیمت و اجاره به شرط مالکیت و شرایط را تسهیل کنیم. گفت.گفت..

شریفی یزدی بیان کرد: دومین کاری که باید انجام شود فرهنگ سازی و تبلیغ برای رفع ترس از ازدواج در بین جوانان مقاطع ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی و آموزش این است که از همان ابتدا زندگی لازم نیست. بعد از سالها امکاناتی را که در ابتدا به دست آورده اید حفظ کنید و به حداقل ها راضی باشید.

این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: یکی از دلایل ایجاد فوبیا بحث طلاق عاطفی و طلاق رسمی است که با مشاوره و آموزش مهارت های زندگی که جوانان را به ازدواجی پایدار سوق می دهد قابل حل است.

وی گفت: به خانواده ها توصیه می کنم تا حد امکان امکانات رفاهی را برای فرزندان خود فراهم کنند تا در زمان مناسب ازدواج کنند چرا که این امر می تواند برای همه خوب باشد و البته جایگاه دولت، کار و همه امکاناتی که در نظر گرفته شده است. ازدواج: «بله، این می تواند این مشکل را کاهش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید