نقش نفوذی ها در شکست میرزا کوچک جنگلی / فتنه 88 نشانه حضور نفوذی ها در نظام بود.


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914963

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با نفوذی های گسترده مواجه شد اما با بصیرت و هوشمندی مردم نجات یافت اما قیام میرزا توسط نفوذی ها شکست خورد، گفت: فتنه سال 88 نشانه حضور نفوذی ها در نظام بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان صبح پنجشنبه در کنگره بین المللی شهید میرزا کوه جانی در تالار مرکزی رشت اظهار داشت: نفوذی که منافقین نمونه آن را می بینند، یکی از مواردی است که عواملی که باعث حرکت ها و جنبش های مذهبی می شود.»

وی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام، نفوذی ها و منافقین ائمه(ع) را تنها گذاشته اند، گفت: از عواقب شوم همه قیام های دینی، نفوذی ها هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان موضوع اصلی جریانات دینی را مبارزه با الحاد، کفر و استبداد عنوان کرد، لذا سلطه جویان در جریانات دینی نفوذ می کنند و ادامه داد: اگر نیروهای سلطه نفوذ ایجاد نکنند، افرادی که در جنبش حضور دارند، حرکتی در مسیر سلطه خواهند داشت.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اگر در مسیر کمال یک نهضت دینی قدم گذاشت، باید دید بصیرتی داشته باشد، تصریح کرد: چشم و گوش باید به سمت رهبر آن باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی افراد خودشان نفوذی می شوند و انقلاب اسلامی نیز در این زمینه مستثنی نبود، افزود: بعد از انقلاب نفوذی ها در بدنه نظام ایجاد شد و فتنه 88 نماد حضور نفوذی ها در یک نظام بود. .

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: خداوند وعده داده است که اهل اسلام هستند که سرنوشت دنیا را به دست می گیرند اما چگونه است که عده ای از این نعمت سوء استفاده می کنند اما این حقیقت تاریخی را نادیده می گیرند؟ این افراد نفوذی هستند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نفوذی ها هم عامل سقوط و هم عامل رشد هستند، گفت: نفوذی ها با برجسته سازی نقاط سیاه و کور اجازه نمی دهند جامعه در مسیر رشد قرار گیرد و نفوذی ها یکی از عوامل نفوذی هستند. دلایل شکست نهضت میرزا

وی با اشاره به اینکه رهبران نهضت و مدیران نهضت باید دوراندیش باشند، گفت: رهبران و مدیران باید از تحمل و ظرفیت بالایی برخوردار باشند و امام خمینی (ره) انسان کاملی بود که در زمان و از ابتدا مورد توجه خدا و امام بود. تمام نقاط ضعف را شناخت و در مقابل آنها ایستاد.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: در میدانی که هیچکس از جمهوری اسلامی صحبت نمی کرد، امام فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر است و نه یک کلمه بیشتر. امام پیغمبر انقلاب را رهبری کرد و در دنیایی که ابزار رسانه ای در اختیار سلطه جویان است، توانست نظام را حفظ کند و به جایی برساند که در معاملات بین المللی نتواند با آن مقابله کند و… با اعتراف سیاستمداران غربی، جنگ جهانی سوم را از بین برد.

وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی چین و روسیه را برای سرنگونی قدرت های غربی رهبری می کند، افزود: مقام معظم رهبری پرچم جمهوری اسلامی را در دست دارند و آن را رهبری می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در سطح وسیعی با نفوذی ها مواجه شد افزود: اما در سایه بصیرت و هوشمندی مردم مصون بود اما قیام میرزا توسط نفوذی ها شکست خورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید