نقض مداوم آتش بس یمن توسط ائتلاف سعودی

بر اساس این گزارش، هواپیماهای شناسایی ائتلاف سعودی نیز با پرواز بر فراز استان الحدیده، آتش بس را نقض کردند.

این گزارش می افزاید که یگان های موشکی و توپخانه ای ائتلاف سعودی نیز مناطقی در استان الحدیده را هدف قرار داده اند.

در همین حال، هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، پنجشنبه گذشته گفت که طرف های درگیر در یمن با تمدید آتش بس برای دو ماه دیگر موافقت کرده اند.

به پیشنهاد سازمان ملل، آتش بس دو ماهه در یمن در دوم آوریل (13 آوریل) برقرار شد که مهمترین آن ورود 18 کشتی سوخت به بنادر الحدیده و مجوز دو پرواز هفتگی برگشت از این کشور بود. فرودگاه صنعا

پس از پایان آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، رایزنی های سازمان ملل از سر گرفته شد و سرانجام پنجشنبه گذشته نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از توافق برای تمدید دو ماهه آن خبر داد.

شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه گذشته تاکید کرد که تمدید آتش بس منوط به اجرای تمامی تعهدات ناشی از آتش بس قبلی و جبران تخلفات است.

در 26 آوریل 1994، عربستان سعودی در قالب ائتلافی متشکل از چندین کشور عربی از جمله امارات با کمک و چراغ سبز ایالات متحده و آمریکا تهاجم گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی

برخلاف انتظار عربستان، حملات آنها به سنگر مقاومت یمن برخورد کرد و پس از هفت سال ثبات و حملات دردناک یمن به عمق خاک عربستان به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به امید خروج از یمن مجبور به پذیرش آتش بس شد.

دیدگاهتان را بنویسید