نقطه عطف پیروزی های محور مقاومت عملیات غرور آفرین دراز و بیت المقدس است/ امروز پرچم افتخار به دست ملت ایران برافراشته است.


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836646

گلمرضا سلیمانی گفت: پیروزی های مردم سوریه و عراق در برابر لشکرهای جاهلانه و تاریک داعش نیز از مکتب دفاعی ملت ایران الگوبرداری شده است و نقطه عطف آن پیروزی ها عملیات غرور آفرین دراز و بیت المقدس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، گلمرضا سلیمانی پنجشنبه شب در یادواره شهدای بازی دراز که با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در جوار معبد احمدبن اسحاق سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: دشمن آمده بود. برای فتح تهران اما بازی دراز برقرار شد و در عرض یک سال تمام لشکرهایی که آمده بودند و بخش‌های مهمی از سرزمین ما را اشغال کرده بودند، نابود شدند و سرزمین آزاد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در این عملیات تمامی نیروهای عراقی یا کشته و یا اسیر یا مجروح شدند و از جبهه ها خارج شدند که در نهایت بسیاری از آنها به خود جوخه های اعدام تحویل داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن متجاوز با پشتیبانی و تدارکات شرق و غرب جهان یگان های خود را سازماندهی می کند، تمامی تجهیزات خود را در سرزمین های اشغالی توسط رزمندگان اسلام در عملیات های غرور آفرین، بازیدراز، حصر آبادان، عملیات راه بیت المقدس، عملیات فتح المبین، عملیات بیت المقدس رها شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تجهیزات غارت شده ای که از متجاوز دشمن گرفته شده بود، تیپ ها و لشکرهای خود را سازماندهی کرد.


5f3bded0 f996 4aaf 82b8 6d4471f2b40b خبر خاکستری

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در دوران جهاد تبیین هستیم، گفت: رهبر معظم انقلاب حکمی را به عنوان جهاد تبیین صادر کرده اند که به عنوان جهاد تبیین مورد علاقه شما شهدا و کسانی است که تمام توان خود را صرف می کنند. و استعداد عظمت و عظمت و سربلندی برای ملت ایران، قطعاً برای تبیین جهاد جهل و جهاد خاصی خواهید داشت.

وی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل شکل گرفت و در این مرز و بوم ریشه دوانید و امروز به یک ریشه قوی و قدرتمند و مایه مباهات تبدیل شده است. ما از هشت سال جنگ جان سالم به در بردیم، اما در این مدت یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم.

سردار سلیمانی گفت: از مقایسه این دوره با دوران سلطنت تاریخی قاجار و پهلوی می توان دریافت که در دوره قاجار علیرغم تشکیل ارتش داوطلبانه دفاعی، سران حکومت قاجار بر کمک های خارجی تکیه داشتند و معتقد بودند که انگلیسی ها و فرانسوی ها حفظ ملت ایران از دشمنان و بی توجهی به اهمیت و نقش علما و نیروهای داوطلب در 5 عهدنامه گلستان، ترکمانچای، آهال و پاریس بیش از یک میلیون کیلومتر مربع زمین با شرایط مناسب زندگی کشورمان بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما بیش از یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. بیشتر کشورمان را یک کویر در نظر بگیرید. از دست دادن یک میلیون کیلومتر مربع از زمین های حاصلخیز در این ماه نتیجه حدود 200 سال حکومت قاجاریه است.


a00f6a95 2094 4916 a5e8 eb542b161f27 خبر خاکستری

رئیس سازمان مستضعفین «بسیج» خاطرنشان کرد: اگر چه علما به میدان می آمدند و مردم تلاش می کردند، زمین های خود را پس می گرفتند، اما با فرانسوی ها عهدنامه امضا کردند و ژنرال های آنها با این قول به ایران آمدند. یک نیروی دفاعی برای ما بساز. «این جدایی بخش‌های مهمی از کشور ما بود که امروز هر کدام یک کشور هستند.

وی افزود: چندین کشور از سرزمین ما جدا شده اند زیرا حاکمان این سرزمین قدر این ملت را نمی دانستند و به آرمان های یک ملت مسلمان پایبند نبودند.

سردار سلیمانی گفت: دوره پهلوی شروع شد، انگلیسی ها یک نفر را انتخاب کردند، ابتدا سردار سپه و همه قیام های آن دوره مانند قیام میرزا کوچک خان جنگلی در زمان سردار سپهی و سپس موسس یک نیروی مسلح در واقع شدند. پایان حضور نیروهای مردمی در نیروهای دفاعی کشور با حکومت رضاخان آغاز شد.

او گفت: یک نیروی مسلح بزرگ تأسیس کرد. کسانی که برای تحریف حقایق علیه ملت ایران استراتژی طراحی کرده اند از رضاخان گلدار به عنوان بنیانگذار دوران جدید در کشور ما یاد می کنند و یکی از معروف ترین کارهای رضاخان سازماندهی 125000 نیروی مسلح در آنها می دانند. شکل تقسیم بندی های مختلف مربوط به مناطق مختلف.


73c88fea 385d 4863 a865 d1da4b6c5bbc خبر خاکستری

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: جوانان مواظب باشند در شهریور 1320 در زمان رضاخان این نیروهای مسلح در تمامی مناطق غرب، شمال و جنوب به کار گرفته شد و حتی هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی که او سازماندهی کرده بود توسط نیروهای عشایری بمباران شد. و با حکومت پهلوی مبارزه کرد.

وی گفت: این بدان معناست که برای آوردن همه این استعدادها از هیچ تلاشی دریغ نکرد، اما در شهریور 1320 کشورمان از شمال و جنوب مورد حمله قرار گرفت. متفقین وارد کشور ما شده اند. ، دستور به زمین گذاشتن سلاح دریافت کردند و اجازه مقاومت در برابر متجاوزان را ندادند.

سردار سلیمانی گفت: باید این دوره ها را با هم مقایسه کنیم و سپس کارآمدی حکومت های علوی و عاشورای جمهوری اسلامی ایران برآمده از انقلاب اسلامی مشخص می شود.

وی افزود: کشور اشغال شده بود. مرکز و پایتخت کشور اشغال شد. ملت ایران زیر چکمه های اشغالگران بود و جنایات زیادی در پایتخت مرتکب شد. دوستت دارم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: به رضاخان دستور خروج از کشور داده شد و او جرات رویارویی با آنها را نداشت و به تنهایی سوار شد و به اصفهان رفت اما نگذاشتند در آنجا بماند.

وی افزود: برای هر ایرانی و مسلمان مهم است که انگلیسی ها بحرین را با یک رئیس دولتی که تمام امکانات کشور را صرف سازماندهی نیروهای مسلح و سپس در دوره پهلوی دوم با یک همه پرسی مضحک از کشورمان جدا کردند. بدون دلیل.


72b94837 c840 4eb8 8ad8 2d83961b0b25 خبر خاکستری

سردار سلیمانی گفت: این دوران را با دوران دفاع مقدس مقایسه کنید، صدام به نیابت از شرق و غرب جهان علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران، شوروی سابق و بلوک شرق و جهان وارد جنگ شد – آمریکاخوار. و کشورهای اروپایی همه در کنار صدام بودند.

وی افزود: دلارهای کشورهای منطقه به ویژه عربستان در اختیار صدام قرار گرفت. 8 سال به جنگ این ملت رفت. آن را گرفت و ادامه داد.

سردار سلیمانی بازی طولانی را گردهمایی نورانی برای پاسداری از جنگ و تلفات رزمندگان عنوان کرد و گفت: این بازی طولانی آغاز یک روند افتخارآمیز و آزادیبخش برای ملت ایران و آزادی سرزمین های ما یکی پس از دیگری بود. در سایه فرهنگ امام.» و ولایت آغاز شد.

رهبر بسیج مستضعفین گفت: نیروهای مسلح اعم از ارتش سربلند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، مردم، عشایر، جهاد سازندگی و سایر دستگاه ها در کنار رزمندگان در میدان جنگ حضور داشتند و افتخار می کردند. .

وی گفت: استان کرمانشاه چه در ابتدای جنگ و چه در پایان جنگ در عملیات غرور آفرین مرصاد به سپر ثابت ملت ایران در برابر متجاوزین تبدیل شده است که بینی منافقین مزدور را مالید و به عنوان افتخاری در تاریخ ثبت کرد. از این مرز

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون شک کارآمدترین نظام منتخب ملت است و این مدیریت استانی ولایت فقیه بود که توانست ما را از گذرگاه های صعب العبور هدایت کند.

وی ادامه داد: ملتی که در زمان حیات امام راحل و سپس در دوره امام خامنه ای به دستور مقام معظم رهبری به میدان آمدند در صحنه های مختلف به میدان آمدند و سختی ها را تحمل کردند و از منافع مسلمین دفاع کردند.


672649f7 a482 41fd 905f cc08b96ae23f خبر خاکستری

سردار سلیمانی گفت: امروز پرچم عزت اسلام توسط ملت ایران برافراشته شده است.

وی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم قله های پیروزی را فتح کرده ایم، پیروزی و پیروزی نهایی نزدیک است.

سردار سلیمانی گفت: امروز بحمدالله رژیم صهیونیستی و آمریکا تضعیف شده اند و اگر اطلاعات آنها کامل باشد شاید همه ما تغییری در رفتارمان بدهیم.

او گفت: «اگرچه به نظر می‌رسد این کشورها جثه‌های بزرگی دارند، اما در داخل پوسیده شده‌اند و خودشان پیش‌بینی کرده‌اند که قوی‌ترین نیروی یهودی بیش از 80 سال دوام نخواهد آورد».

سردار سلیمانی گفت: چند سال پیش رهبر معظم انقلاب پیش بینی کردند که رژیم اشغالگر 25 سال آینده را نخواهد دید، شما نشانه های فروپاشی و فروپاشی را می بینید و این از زبان خود یهودیان هم مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مرحوم امام فرمودند، عصر و آینده اسلام خواهد بود. اسلام دژهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.

سردار سلیمانی افزود: پیش بینی های امام و رهبری همانطور که بر اساس روایات الهی است قطعا محقق خواهد شد و ملت ایران در سایه فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ما در سایه فرهنگ عاشورا دوران روشنگری را پشت سر گذاشته ایم و نباید اجازه دهیم دشمنی که استراتژی خود را می بیند حقایق را تحریف کند و توانایی های ملت ایران را پنهان کند و ملت ایران و ملت های مسلمان را ناامید کند. به نتیجه و راه خود دست یابید.«آن هم برای تبیین اعمال جهاد و گفتن حقیقت است.

سردار سلیمانی بر ارائه و روایت یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و گفت: شهدای سرافرازی چون خلبان شیرودی، شهید پیچک، شهید موحدانش، شهید رضایی و هزاران شهید بزرگوار ملت ایران که می گفتند هویت این شهدا باید باشد. در مقابل ملت باشید ایران به خصوص جوانان نیاز به بازگویی و بازسازی دارد تا جوانان با ابعاد زندگی خود آشنا شوند.

وی ادامه داد: این مهم است که ارزش فرهنگ ایثار و شهادت را بدانیم و راه حل همه مشکلات خود از جمله مشکلاتی را که امروز باقی مانده است بدانیم. با تفکر غربی و وابستگی به بیگانگان، ایران از مسائل اقتصادی رنج می برد. «و شهادت است.

سردار سلیمانی گفت: جهاد با دشمنان در همه ابعاد اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، جهادی و در صورت لزوم جهاد دفاعی در برابر هرگونه تهاجم متقارن و نامتقارن یک قدرت بزرگ یا قدرت منطقه ای که بخواهد علیه ملت ایران جسارت کند. بله لازم است.

وی افزود: مکتب اقتدار و دفاع بر اساس فرهنگ عاشورا، راهبرد اندیشه علوی است که توسط این ملت پایه گذاری شد و این فرهنگ به کشورهای مقاومت صادر شد و امروز به برکت پیروزی های یمن در برابر ائتلاف «ما کشورهای تحت الحمایه عربستان سعودی را می بینیم.

سردار سلیمانی تصریح کرد: پیروزی های مردم سوریه و عراق در برابر لشکرهای جاهلانه و تاریک داعش نیز الگوبرداری از مکتب دفاعی ملت ایران بود و نقطه عطف آن پیروزی ها، عملیات غرور آفرین دراز و بیت المقدس بود.

رئیس بسیج مستضعفین برگزاری این مراسم را بسیار ارزشمند دانست و گفت: امروز به نمایندگی از مردم ایران در این مکان مقدس گرد هم آمده ایم تا برای تبیین مقام معظم رهبری در توسعه و ترویج فرهنگ جهاد جهادی بگوییم. فرهنگ، ایثار و شهادت».

وی در پایان ضمن ارزیابی مردم استان کرمانشاه به ویژه مردم سرپل ذهاب گفت: این افراد در دوران دفاع مقدس مانند کوه در کنار رزمندگان اسلام بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید