نماز مستمر در ادارات نباید باعث کم کاری در کار با ارباب رجوع شود

ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790808

حجت الاسلام محسن کرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: رسیدگی به کار ارباب رجوع در ادارات را به بهانه نماز طولانی معطل نکنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; حجت الاسلام محسن کرائتی امروز در اجلاس استانی نماز در حسینیه اعظم زنجان اظهار داشت: خداوند متعال تمام نیازهای نوزاد را از طریق شیر مادر تامین کرده است به گونه ای که اگر همه متخصصان دور هم جمع شوند نمی توانند چنین غذایی تهیه کنند.

وی دعا را برآورده کننده همه نیازهای انسان عنوان کرد و گفت: اگر انسان دعای خود را به طور کامل برآورده کند، تمام نیازهایش برآورده می شود.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: دعاهایی هستند که در آنها نماز شکر به معنای شکر و بندگی است که باید به شکرگزاری انسان توجه جدی داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم توجه به راه های دعوت فرزندان به نماز تاکید کرد و افزود: یکی از این راه ها، برشمردن نعمت های خداوند متعال است، بنابراین اگر کسی هدیه کوچکی به شما داد یا لطفی به شما کرد، بارها از او تشکر کنید. «چرا نباید خدا را به خاطر همه نعمت هایی که به ما داده است شکر کنیم؟

حجت الاسلام قرائتی می فرماید: گاهی اوقات مردم متوجه نمی شوند که شکرگزار خداوند متعال برای فراوانی نعمت هستند، در حالی که این نعمت ها جای شکر دارد.

وی نوع دوم دعا را دعای انس برای یاد خدای متعال عنوان کرد و گفت: نماز بهترین راه تقرب به خداوند با عبادت خداوند متعال است.

وی یادآور شد: دعای رشد یکی دیگر از دعاهاست چرا که نماز همیشه انسان را به سوی رشد و کمال می برد.

این مفسر قرآن کریم نماز را وسیله ای برای حفظ انسان از گناه می داند و می گوید: نماز فقط مربوط به زمان اسلام نیست و قبل از اسلام در زمان پیامبران نیز وجود داشته است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در ادامه سخنان خود گفت: علم نیرویی در دست انسان است که موجب پیشرفت انسان شده است و هر اختراعی که دشمن را به خشم بیاورد مورد رضایت خداوند است.

حجت الاسلام کرائتی ادامه داد: باید به مردم زنجان به دلیل اختلافات سیاسی کم و شرایط جوی مناسب فرصت های زیادی برای یادگیری داده شود.

وی بر لزوم نماز جماعت تاکید کرد و گفت: در ادارات به بهانه نماز طولانی، رسیدگی به ارباب رجوع را به تاخیر نیندازید.

این مفسر قرآنی گفت: از مدیران مدارس به خاطر اقامه نماز در مدارس تشکر کرد و در استانی که پایتخت شور و شعور حسینی است باید به نماز توجه بیشتری شود.

در پایان این نشست با صلوات از روسای عالی ترین دستگاه های اجرایی استان زنجان تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید