نمایشنامه خوانی «خواستگاری» در حوزه هنری اتفاق می افتد


ساعت: 17:18
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838800

اثری از آنتوان چخوف به کارگردانی رضا گیلانپور;

سومین نشست نمایشنامه خوانی دفتر طنز خوزه هنری با عنوان خواستگاری بیست و هفتم اردیبهشت ماه در تالار هنری سوره برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا گیلانپور کارگردان نمایش خواستگاری اعلام کرد: اگر خدا بخواهد از ساعت 18 بیست و هفتم اردیبهشت ماه در تالار سوره حوزه هنری اجرا می شود.

وی افزود: «خواستگاری» نمایشنامه خوانی است. حدود 6 نفر در قالب این اثر نمایشنامه می خوانند که می توان کار موسیقی را به یکی از آنها سپرد.

این کارگردان گفت: نمایشنامه اصلی خواستگاری متعلق به آنتون چخوف بود و عظیم موسوی تفسیر آزاد داشت. این تعبیر آزاد و مدرن از نمایشنامه پیش از این به مناسبت صدمین سالگرد چخوف اجرا شده است و با وجود اینکه آن روز به عنوان بهترین اجراکننده نمایش نامزدی شناخته شدیم، با وجود قرارهای قبلی نتوانستیم در روسیه بازی کنیم. .

گیلانپور گفت: نمایش «خواستگاری» مضمونی طنز دارد. این نمایشنامه درباره خواستگاری پسری از خانواده روستایی با دختر خانواده روستایی دیگر است. در این خواستگاری همه چیز به جز موضوع اصلی مطرح می شود.

وی ادامه داد: نمایشنامه خوانی «فرصت» به همت دفتر طنز حوزه هنری برگزار می شود و هدف من این است که نمایشنامه خوانی و کمدی را در دفتر طنز حوزه هنری قرار دهم. البته قبلا این کار انجام شده بود اما یک وقفه کوتاه بود و از عباس حسینی نژاد مدیر دفتر طنز خواستیم که این کار را دوباره انجام دهد.

«مردم از کار ما استقبال کردند. این کارگردان گفت: 100 نفر نمایش های «آواز قوی چخوف» و «در انتظار گودو» ما را تماشا کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید