نمایشگاه دستاوردهای علمی گامی در جهت رفع مشکلات نخبگان است


ساعت: 21:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917908

مدیر اجرایی هفته پژوهش فارس گفت:

رزمجو تصریح کرد: صرف بها دادن به جوانان نخبه و فعال و تکریم آنها و ایجاد فرصت برای بازکردن گره هایشان قطعا تاثیر مثبتی خواهد داشت. ب

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیرازنمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان فارس که روز گذشته با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، دانشجویان، پژوهشگران جوان و مسئولان استان افتتاح شد، با محوریت موضوعات جدیدی همچون هوش مصنوعی، ربات، کوانتوم و … .

سید آیت الله رزمجو مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان یا تاکید بر شرکت های دانش و فناوری و به عنوان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام دانش بنیان و اشتغال زایی به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 100 شرکت و دستگاه در این نمایشگاه شرکت کردند و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند، افزود: این نمایشگاه که به مناسبت هفته علمی پژوهشی برپا شده است از ساعت 8 صبح روز دوشنبه آغاز شده و تا روز چهارشنبه 23 آذرماه ادامه خواهد داشت. 1401

رزمیو همچنین بیان کرد: از همکاران آموزش و پرورش می خواهیم شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان دوباره از این نمایشگاه دیدن کنند.

مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس با اعلام این خبر، از شخصیت های علمی، دانشمندان و پیشتازان علمی امروز 31 آذرماه تجلیل می شود. برای توسعه بهتر حوزه پژوهش و فناوری.

وی با توجه به تأثیر این گونه اتفاقات در راستای کمک به نخبگان و جلوگیری از فرار این قشر از کشور، تصریح کرد: به محض اینکه نخبگان و جوانان فعال را ارج نهیم و به آنها فرصت باز کردن گره ها را بدهیم قطعاً آثار آن خواهد بود. به نظر می رسد. در این راستا سازمان ها و دستگاه های اجرایی را تحت عنوان دفتر خدمات گردآوری کرده ایم تا پژوهشگران و فناوران با مسئولان استانی گفت و گو کرده و راه را برای آنها هموار کنند که موثر است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: از سوی دیگر، کار مثبتی که انجام شده این است که از تمامی 37 شهرستان استان برای برگزاری چنین نمایشگاه هایی دعوت کرده ایم و اکنون نیز آمادگی دارند در این مقیاس و با محوریت شهر این کار را انجام دهند. فرمانداران

رزمئو در پایان با اشاره به اینکه دبیرخانه هفته علم و فناوری به صورت سالانه در استان فارس فعال است، گفت: با وجود پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و سایر مراکز تحقیقاتی در این استان، 1899 شرکت فناور در فارس ایجاد شده است. تاکنون 200 شرکت دانش بنیان محصولات خود را با موفقیت تجاری سازی کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید